Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@10:56:00 GMT

مرند نهمین شهر سالمند آذربایجان شرقی است

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۶۲۰۱۰

مرند نهمین شهر سالمند آذربایجان شرقی است

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محمدزاده  ظهر امروز در همایش گرامیداشت پیشکسوتان و مدافعان حقوق سالمندان که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند برگزار شد، با اشاره به اینکه دوره های سنین انسان به صورت زنجیروار به هم متصل هستند، اظهار داشت: از نظر روانشناسان اگر سنین جوانی، هوش سیال است سنین سالمندی هوش متبلور است و برآمده تمامی تجربه ها و یادگیری ها در سنین سالمندی خود را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید آگاهی مردم در زمینه نحوه و سبک زندگی در دوره سالمندی را افزایش داد تا سالمندان بتوانند با نسل گذشته خود ارتباط برقرار کنند تا شاهد جامعه پویا باشیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مرند با اشاره به ویژگی های شهر دوستدار سالمند گفت: در شهر دوستدار سالمند باید برخی امکانات و ویژگی ها برای قشر سالمند محیا شود تا شاهد آسایش این قشر باشیم.

 محمدزاده با اشاره به تعداد سالمندان در شهرستان مرئد ابراز داشت: ۲۶ هزار و ۸۰۰ سالمند بالای ۶۰ سال در شهرستان مرند زندگی می کنند که این شهرستان از نظر سالمندی در استان آذربایجان شرقی در رده ۹ ام قرار دارد.

گفتنی است، در پایان این همایش از سالمندان فعال شهرستان مرند تجلیل شد.

کد خبر 4417409

منبع: مهر

کلیدواژه: سالمندی سن امید به زندگی مرند بوشهر کرمانشاه هفته دفاع مقدس ماه محرم خبرگزاری مهر گرگان مشهد حمله تروریستی اهواز رژه نیروهای مسلح شهرکرد شیراز عاشورا دفاع مقدس جنگ تحمیلی خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۲۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی صبح امروز جمعه به همراه استاندار آذربایجان شرقی با حضور میدانی در قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه در جریان پیشرفت کار آن قرار گرفتند.

در این بازدید اعلام شد قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه ۲۸ کیلومتر طول دارد که قرار است با هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ساخته شود.

قرار است ۱۶ کیلومتر از قطعه ششم آزادراه امسال افتتاح شود که ۱۲ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

کل ۲۸ کیلومتر قطعه ششم آزادراه نیز تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل و افتتاح می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی در این بازدید گفت: امیدوارم تا پایان دولت خبرهای خوبی در حوزه راه استان بشنویم.

مالک رحمتی افزود: قرارداد قطعات سوم و پنجم آزادراه راه تبریز- ارومیه آماده شده و نیازمند دستور وزیر محترم راه است.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۵۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ به این طرح اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی نیز از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه باید به این طرح اختصاص یابد که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان محقق شده است.

وی یادآوری کرد: سال قبل نیز سازمان برنامه و بودجه قول داد ۲۰۰ میلیارد تومان بدهد که هنوز محقق نشده است.

رحمتی تشریح کرد: بر اساس مصوبه سفر استانی رئیس جمهور ۱۵ هزار تن قیر هم باید به طرح بدهند که اگر هشت هزار تن هم بدهند، مشکل شأن حل می‌شود.

کد خبر 6088928

دیگر خبرها

  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • نبود مسافر خانه در شهر زیبای اهر در استان آذربایجان شرقی
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • حفاران تونل در کوه برای کشف عتیقه در عجب شیر دستگیر شدند
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد
  • برگزاری طرح ارتقای فرهنگ ترافیکی در مرند
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی