Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، آلکسی پوشکوف، رئیس کمیته سیاست‌گذاری اطلاعاتی مجلس سنای روسیه اظهارکرد: محاصره روسیه توسط آمریکا معادل اعلام جنگ براساس قوانین بین‌المللی خواهد بود.

وی این اظهار نظر را در واکنش به صحبت‌هایی که اخیرا از سوی رایان زینکه، وزیر کشور آمریکا ایراد شد، مطرح کرد. زینکه پیشنهاد داده که آمریکا می‌تواند از نیروی دریایی خود به منظور مسدود کردن مسیرهای انرژی روسیه با بازارهای خاورمیانه استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوشکوف همچنین این ادعای زینکه مبنی بر اینکه توسعه تجاری دلیل واقعی مداخله روسیه در سوریه است را "یاوه‌گویی محض" خواند.

پوشکوف تاکید کرد که این ایده که روسیه به صورت بالقوه به دنبال تامین انرژی خاورمیانه‌ است در حالی که این منطقه لبریز از نفت است، کاملا از واقعیت به دور است.

او تاکید کرد که روسیه هیچگونه برنامه‌ای برای تامین انرژی برای این منطقه که خودش یک صادر کننده بزرگ نفت است نداشته است.

این سناتور روس گفت: اظهارات زینکه برابر با ادعای سارا پیلین است که گفته بود شایستگی صحبت درباره روسیه را دارد چون آن‌ها همسایه کناری ما هستند و شما می‌توانید عملا از آلاسکا، روسیه را ببینید.

پیلین که سابقا فرماندار آلاسکا بوده این اظهارنظر را در مصاحبه‌ای در زمانی که کاندیدای معاون رئیس جمهور از سوی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2008 آمریکا شده بود، مطرح کرد.

همچنین فرانتس کلینت سویچ یک عضو کمیته دفاع و امنیت سنای روسیه به خبرنگاران گفت: تلاش برای اعمال فشار بر روسیه به هیچ نتیجه خوبی نخواهد انجامید.

او به خبرنگاران گفت که چنین تلاش‌هایی دست کم منجر به یک رسوایی بزرگ خواهد شد و واشنگتن باید به وضوح این را درک کند.

قانونگذاران پارلمان روسیه این اظهارنظرهای زینکه را "آزار دهنده" خواندند.

آنتون موروزوف عضو کمیته امور بین‌الملل مجلس دومای پارلمان روسیه گفت: این ناخوشایند است که شرکای ما بار دیگر متوسل به تهدید، تحریم و اقدامات غیر دوستانه به جای بحث و مذاکره بر سر مسائل ضروری بین‌المللی شده‌اند.

او خاطرنشان کرد که، روسیه هم قابلیت پاسخ دادن را دارد اما چنین اقداماتی تنها منجر به تشدید تنش شده و خواهان گفت‌وگو به جای این اقدامات شد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز روسیه سوریه واشنگتن وزیر کشور آمریکا اهواز امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۲۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فیلیپین با خدمه‌های کشتی توقیفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس‌نژاد گفت: این اقدام با پیگیری سفارتخانه‌های مقیم در تهران و با درخواست اداره کنسولی وزارت خارجه انجام شده است.

وی ادامه داد: در این دیدار چندساعته محمد صدیق سرکنسول پاکستان در زاهدان، دینیس نافیکوک دبیر اول و روسلان ایلما متیوف رایزن بخش کنسولی سفارت روسیه و اسماعیل انصاری دبیر سوم سفارت فیلیپین با خدمه‌های خود دیدار و گفت‌وگو کردند.‌

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه بازگشت به وطن و تماس با خانواده مهم‌ترین خواسته‌های این خدمه‌ها است، گفت: حضور سفرا، رایزنان و نمایندگان این سفارتخانه‌ها بر روی کشتی یاد شده و دیدار و گفت‌وگو با خدمه‌های خود در راستای پایبندی جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون‌های بین‌المللی حقوق دریایی و تبعیت از کنوانسیون کار دریایی MLC) ) درحال انجام است.

روز دوشنبه هفته جاری سر کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفی MCS Aries در بندرعباس دیدار و گفت‌وگو کرد.

هفته گذشته نیز در راستای پایبندی جمهوری اسلامی ایران به منشور اخلاقی و انسانی و به منظور حمایت از بانوان دریانورد، یک بانوی دریانورد هندی این شناور توقیف شده پس از انجام فرآیند قانونی به کنسولگری هند تحویل شد.

لازم به ذکر است؛ کشتی کانتینری به نام MCS Aries با پرچم کشور پرتغال روز شنبه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با انجام عملیات و تخلیه کارکنان روی عرشه کشتی توسط نیروهای دریایی سپاه توقیف شد.

کد خبر 6088436

دیگر خبرها

  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد
  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فیلیپین با خدمه‌های کشتی توقیفی
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه