Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «فرهنگ اتصال:تاریخ انتقادی رسانه های اجتماعی» ضمن رونمایی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم رونمایی، نقد و بررسی کتاب «فرهنگ اتصال:تاریخ انتقادی رسانه های اجتماعی» نوشته یوزه دایک،استاد سابق مطالعات رسانه در دانشگاه آمستردام هلند با ترجمه حسین حسنی چهارشنبه، 11 مهر در سرای سرای شهید آوینی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نخستین کتاب یوزه دایک است که در ایران ترجمه شده است.

 

در این مراسم محمدحسین ساعی ، رئیس دانشکده ارتباطات صداوسیما، محمد خندان ،عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و مجید سلیمانی ساسانی ، مدیر گروه مطالعات رسانه و حسین حسنی، مترجم کتاب سخنرانی خواهند کرد.

 

در این قسمتی از این کتاب که در هشت فصل تاریخ انتقادی رسانه های اجتماعی را بررسی می کند، می خوانیم: طی یک دهه گذشته، زندگی شخصی و حرفه‌ای آن‌ها به‌تدریج با پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی انباشته شده است. پلتفرم‌هایی همانند فیسبوک، یوتیوب، ویکی‌پدیا و بسیاری از رسانه‌های دیگر به افراد امکان می‌دهد، همانند خانواده آلوین از طریق به اشتراک‌گذاری محتوای ارتباطی و ابزار خویشتن، ساختن مسیرهای شغلی و لذت بردن از زندگی‌های اجتماعی آنلاین [با دیگران] اتصال برقرار کنند. در واقع، حضور گسترده پلتفرم‌ها افراد را بر می‌انگیزد تا بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و حرفه‌ای خود را به این محیط‌های آنلاین منتقل کنند. برای نوجوانی همانند زارا آلوین تصور زندگی بدون فیسبوک دشوار است و ساندرا به‌طور عمده برای تداوم ارتباط با مشتریان به توئیتر وابسته شده است.

 

گفتنی است، کتاب«فرهنگ اتصال:تاریخ انتقادی رسانه های اجتماعی»نوشته یوزه دایک ترجمه حسین حسنی مشتمل بر 348 صفحه با قیمت 28 هزار تومان از سوی انتشارات سوره مهر چاپ شده است.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: دفاع مقدس مجلس حادثه تروریستی اهواز حسن روحانی دولت وزیر بهداشت مسجد مشکلات اقتصادی نماز جمعه علی لاریجانی حسین حسنی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۲۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشارات خط مقدم با ۷۰عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات خط مقدم با ۷۰ عنوان در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی تهران حضور پیدا می‌کند که از این تعداد ۶ عنوان چاپ اول بوده و باقی، تجدید چاپ هستند.

رونمایی از کتاب‌هایی ازجمله صنوبر، پروانه سوم، نامه‌ای از جنوب، نورا، صبح واقعه، کتب کنعان، پرتگاه، پشت پاشنه، رخت شو از جمله برنامه‌های این انتشارات در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است. همچنین برگزاری نشستی با موضوع چالش‌های تولید روایت از جبهه مقاومت برای مخاطبان نوجوان و بزرگسال از دیگر برنامه‌هایی است که توسط این انتشارات در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود.

رونمایی و بررسی کتاب نامزد گلوله‌ها نوشته مرتضی سرهنگی به همراه نقد کتب مربوط به شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در نمایشگاه کتاب توسط این ناشر پیگیری می‌شود.

کد خبر 6097452 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • مجتهدی فلسفه غرب را در بستر تاریخ غربی و ایران آموزش می‌داد
  • انتشارات خط مقدم با ۷۰عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • (تصاویر) آذری جهرمی در مراسم رونمایی از کتاب «مهندسی اجماع»
  • رونمایی از کتاب «مثل ابراهیم» در رزن
  • رونمایی از سنگین‌ترین حکم تاریخ فوتبال ایران!
  • رونمایی از سنگین‌ترین حکم در تاریخ فوتبال ایران!
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود
  • کارکرد انتقادی فیلم‌های مستند کمرنگ شده است
  • رونمایی پرشور کتاب «کیومی» هوتن هاشمی در فرشته شهرتاب