Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده وزن ۹۷ کیلوی تیم ملی کشتی آزاد در جهانی ۲۰۱۷ پاریس بعد از شکست مقابل رضا یزدانی در لیگ اعلام کرد گرچه چند سالی است که از طرفداران کشتی‌گیر مازندرانی فحش می‌خورد اما یکی از هواداران اوست. ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ ورزشی کشتی و وزنه برداری نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وقتی از اتفاقات تلخ و حاشیه‌ای در برخی از مسابقات کشتی گله می‌کنیم و انتظار داریم که متولیان امر نگاه ویژه‌تری نسبت به رواج اخلاق در این رشته داشته باشند، در عین حال واکنش‌های فروتنانه گوش‌شکسته‌ها را می‌بینیم و ارج می‌نهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته در قالب هفته دوم دور برگشت لیگ آزاد، رقابت دو تیم ستارگان ساری و آرش‌زین، با برتری بابلی‌ها در سالن سیدرسول حسینی ساری به پایان رسید. شاگردان مراد محمدی در این مسابقه از همه داشته‌ها و بضاعت‌های خود استفاده کردند، هر سه خارجی‌ آنها روی تشک رفتند که البته ولادمیر خینچیگاشویلی قهرمان المپیک 2016 ریو مقابل فرزاد عموزاد در وزن 65 کیلوگرم تن به شکست داد اما سوسلان رومانوف و ختیگ سابولوف در اوزان 70 و 74 کیلو به برتری مقابل حریفان‌شان رسیدند.

این تیم علاوه بر سه کشتی‌گیر خارجی، در این مبارزه از رضا یزدانی و کمیل قاسمی هم بهره برد که هر دو به پیروزی رسیدند.

این دومین مبارزه رضا یزدانی برای آرش‌زین در لیگ امسال بود که این مسابقه را نیز با پیروزی پشت سر گذاشت. او روز گذشته با نتیجه 6 بر 2 از سد امیر محمدی گذشت. محمدی که سال گذشته عضو تیم ملی ایران در مسابقات جهانی پاریس بود و البته در آن میدان نتوانست توفیقی به دست آورد، بعد از این رقابت متن جالبی را در صفحه مجازی‌اش به اشتراک گذاشت با این مضمون که: «امشب برای چهارمین بار به رضا یزدانی باخت. عجب کشتی‌ای بود، واقعا این بشر خیلی قدرتمند است (این زور را نه اسنایدر، نه گادیسوف و نه حتی گاتسالوف ندارند) همه چیز داشت خوب پیش می‌رفت تا که بریدم. فکرش را هم نمی‌کردم. البته ناآماده‌ترین روزهای زندگی‌ام را تجربه می‌کنم. البته از نشاط رضا لذت بردم و امیدوارم باز هم بتوانم لذت کشتی با پلنگ را بچشم. به طرفدارانش هم که چند سالی است من را دشنام می‌دهند بگویم که خودمم طرفدارش هستم و امیدوارم نبرد بعدی را بهتر پیش ببرم.»

این در حالی است که معمولا کمتر پیش می‌آید یک بازنده چنین واکنشی را مقابل برنده‌اش داشته باشد. در جایی که برد و باخت در مسابقه انتخابی وزن 82 کیلوی کشتی فرنگی تا آن حد جنجالی شد و هیچ‌کسی از صحنه‌هایی که در خانه کشتی به تصویر کشیده شد، خوشحال نشد، امیر محمدی درحالیکه اکنون خدمت سربازی‌اش را پشت سر می‌گذارد و از آمادگی کاملا به دور است، در مورد رضا یزدانی چنین واکنشی را نشان می‌دهد که واقعا ارزشمند است.

کشتی رشته‌ای است که همه از آن توقع چنین رفتارهایی را دارند. ورزشی که جهان پهلوان تختی را از آن خود دارد و به او می‌بالد، بیش از هر رشته دیگری «اخلاق» می‌خواهد.

انتهای پیام/

R1435/P1435/S3,29/CT1 واژه های کاربردی مرتبط کشتی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشتی کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۲۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر درباره المپیک: یک طلا بگیریم هنر کردیم!

ورزش ایران برای کسب طلا در پاریس به کشتی دل بسته است اما رییس فدراسیون کشتی می‌گوید که  المپیک سخت است و اگر موفق شویم فقط یک مدال طلا هم بگیریم واقعا هنر کردیم!"

به گزارش تابناک ورزشی؛ مراسم تجلیل از مدال آوران سال ۱۴۰۲ صبح امروز با حضور سید ابراهیم رییسی رییس جمهور و کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در سالن اجلاس برگزار شد.

علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ورزش هنوز در بین مسوولان جای واقعی خودش را پیدا نکرده است. همیشه از قدیم به ورزش نگاه ابزاری شده است اما من به شما قول میدهم اگر این نگاه ابزاری از روی ورزش برداشته شود اثرات مثبت و با برکت آن را خواهیم دید.

وی افزود: البته آقای رییسی همیشه به رشته کشتی لطف دارند اما این انتظار وجود دارد که بدنه کل دولت این توجه را به ورزش داشته باشند چرا که ورزش فقط قرمزته و آبی‌ته نباید نباشد.

دبیر در مورد نتیجه احتمالی کشتی فرنگی و آزاد در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس عنوان کرد: در المپیک ما اگر بتوانیم فقط یک مدال طلا بگیریم کلاه‌مان را بالا می اندازیم. فرقی ندارد فرنگی باشد یا آزاد همین که یک مدال طلا بگیریم هنر کردیم.

رییس فدراسیون کشتی در پایان در واکنش به تصمیمی که برای حسن یزدانی و انتخابی او با کامران قاسم پور گفت: اجازه بدهید در این مورد به موقع صحبت خواهم کرد.

صحبت‌های رئیس فدراسیون کشتی درباره تعداد مدال طلای ایران در المپیک درحالی مطرح شده که دو قهرمان سنگین‌وزن جهان در کشتی آزاد و فرنگی ایرانی هستند. محمدرضا گرایی، کشتی‌گیر طلایی ایران در المپیک توکیو نیز در پاریس حضور دارد. همچنین حسن یزدانی دارنده دو طلا و نقره المپیک هم شانس حضور در این مسابقات را دارد.

دبیر درحالی گرفتن یک طلا در المپیک را «هنر کردن» دانسته که کشتی ایران در هر یک از المپیک‌های توکیو و ریو یک طلا، یک نقره و دو برنز گرفته بود و در المپیک لندن هم چهار طلا، یک نقره و یک برنز کسب کرده بود.

 

دیگر خبرها

  • دبیر درباره المپیک: یک طلا بگیریم هنر کردیم!
  • کاوه: برخی‌ها دوست ندارند کشتی موفق باشد/ بروکس حریف آسانی نیست +فیلم
  • کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد
  • شایگان: حسن یزدانی به بوداپست می‌رود، مگر آنکه آماده نباشد
  • یزدانی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد
  • عفونت چشم کار دست زارع داد/آخرین وضعیت یزدانی برای حضور در المپیک
  • دیوید تیلور از کشتی خداحافظی می‌کند؟
  • حسن یزدانی کجاست؟
  • حسن یزدانی پیش از بوداپست به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود؟
  • قلب دفاعی سپاهان محکم‌تر از همیشه!