Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-29@20:18:13 GMT

رشد 40 درصدی پرداخت زکات در کشور

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۶۲۴۱۹

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ انتظاری در حاشیه برگزاری همایش طرح شجره طیبه ساوه گفت : طبق برنامه های که امسال به تصویب شورای زکات رسید پیش بینی شده است که بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد حاصله از زکات در سراسر کشور محقق شود در حالیکه این میزان در سال گذشته 370 میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در نیمه نخست سالجاری رقمی بالغ بر 309 میلیارد تومان درآمد از محل جمع آوری زکات محقق شده است، گفت: با وجود شرایط سخت اقتصادی در کشور میزان زکات جمع آوری شده در کشور تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 43 درصد رشد داشته است و پیش بینی میشود تا پایان سال طبق برنامه میزان برآورد این واجب الهی محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور  با تاکید بر اینکه محرومان بیشترین سهم برخورداری از زکات را دارند، تصریح کرد: تشکیل شورای زکات در استانها با عضویت نماینده ولی فقیه و دستگاههای عضو و نیز با همین ساختار در شهرستانها به ریاست امام جمعه و حتی در روستاها عنوان کرد: زکات توسط معتمدین و اعضای شورای شهر یا روستا جمع آوری و در همان منطقه بین نیازمندان هزینه میشود و برای تامین اموراتی مانند مسکن و جهیزیه اختصاص داده خواهد شد.

انتظاری به دستاوردهای اجرای طرح شجره طیبه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه چند سالی است که در کنار پرداختن به زکات واجب، موضوع پرداختن به زکات مستحبی نیز در دستور کار است که مورد استقبال کشاورزان و باغداران قرار گرفته است.

وی به استقبال کشاورزان و باغداران در تمامی استانهای کشور برای مشارکت در این طرح و پرداخت زکات مستحبی اظهار کرد: بسیاری از باغداران اقدام به پلاک کوبی درختان برای مشارکت در اجرای طرح شجره طیبه کردند تا ثمره و محصول درختان به مصرف نیازمندان در قالب زکات مستحبی برسد.

مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور در پایان عنوان کرد: حدود 73 میلیارد تومان درآمد حاصله از زکات کشور مربوط به پرداخت زکات مستحبی و از محل اجرای طرح شجره طیبه است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: پرداخت زکات رشد نیمه نخست امسال استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۲۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، زائران عمره گزار ایرانی بعد از پنج روز اقامت در مدینه منوره و زیارت مرقد رسول الله (ص)، ائمه بقیع و شهدای احد شب گذشته در مسجد شجره حاضر شده و لباس احرام بر تن کردند.

زائران کاروان کرمانشاه در مسجد شجره یکی از میقات‌های هفتگانه به نیت عمره از لباس دنیوی خارج شدند و لباس بندگی و پاکیزگی احرام را به تن کردند.

عمره گذاران در حالی به سوی کعبه راهی شدند که با گفتن تلبیه، لبیک اللهم لبیک، در فضایی معنوی و روحانی رهسپار مکه مکرمه شدند.

گفتنی است یک کاروان از زائران استان کردستان نیز پیش‌تر راهی مکه مکرمه شد و این دو کاروان اولین کاروان‌های زائران ایرانی بعد از تعطیلی ۹ ساله عمره بودند.

مسجد شجره که مسجد ذوالحلیفه نیز نامیده می‌شود، از مساجد تاریخی منطقه مدینه است که در هشت کیلومتری جنوب غربی مسجدالنبی و در مسیر مکه قرار دارد. این مسجد، میقات کسانی است که برای عمره تمتع و عمره مفرده از مدینه به مکه می‌روند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها