Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدسعید احدیان رئیس کمیته سیاسی جمعیت پیشرفت و عدالت در نشست رسانه ای رونمایی از مانیفست نواصولگرایی، اظهار داشت: واقعیت این است که جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا اگر در خود تغییر ایجاد نکنند، به پایان خود می رسند.

وی ادامه داد: در جریان اصلاح‌طلبی، اشکال در مبانی است و در مبانی خود دارای انحراف از مبانی امام(ره) هستند و باید به مبانی اصلی جریان خود برگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته سیاسی جمعیت پیشرفت و عدالت در تشریح ساختار مبانی نواصولگرایی، تصریح کرد: بند دوم مانیفست نواصولگرایی، مهمترین بند آن است که تعریف نواصولگرایی را مطرح می کند.

احدیان با تاکید بر اینکه به رسمیت شناختن اختلاف سلیقه ها لازمه وحدت است، تصریح کرد: اولین شاخص نواصولگرایی، مردم باوری است اما مردم در اقتصاد، فرهنگ و اجتماع فراموش شده اند و یک سیستم ریاستی حاکم شده است.

وی با بیان اینکه اگر مردم باوری را ایجاد کنیم سایر مسائل به صورت خودکار حل خواهد شد، گفت: اسلام ناب همان اسلامی است که در مکتب حضرت امام(ره) و رهبری مطرح شده و قائل به این است که در تشخیص تکلیف، رسیدن به نتیجه مهم است و وقتی به تکلیف رسیدیم دیگر نتیجه اهمیتی ندارد.

رئیس کمیته سیاسی جمعیت پیشرفت و عدالت گفت: عدالت یکی از مهمترین شاخص های نواصولگرایی است که بدون عقلانیت و معنویت راه به ناکجاآباد خواهد برد.

احدیان با اشاره به اینکه در حوزه کارآمدسازی نظام اسلامی خصوصا در بخش مدیریت اقتصادی نتوانسته‌ایم موفق باشیم، اظهار داشت: در معرفی گزینه ها برای انتخابات نباید فقط به شاخص رأی آوری توجه کنیم، بلکه باید کارآمدی فرد را مدنظر قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه پایه‌های جوان انقلاب اسلامی را باید به صورت عملی درگیر کارها کرد، ادامه داد: ما تقابلی با چهره‌های قدیمی نداریم بلکه معتقدیم که باید ظرفیتی به جریان اصولگرایی اضافه شود.

رئیس کمیته سیاسی جمعیت پیشرفت و عدالت با بیان اینکه در حوزه آزادی‌های اجتماعی برخی رفتارهای افراطی باعث شده تصویری که از نگاه جریان اصولگرایی به آزادی وجود دارد نادرست باشد، گفت: باور ما این است که نواصولگرایی باید مورد نقد جدی دیگران قرار بگیرد.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۲۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، چند روز قبل وزیر ارتباطات خبر از مطرح شدن رفع فیلتر گوگل پلی مطرح کرد، در این خصوص جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها  به خبرنگار جماران گفت: رئیس شورای فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس‌جمهور است؛ این‌ها بازی را بلد نیستند و فکر می‌کنند مردم نیز نمی‌فهمند و این بازی را راه انداختند که ما نقشی نداریم. رئیس جمهور می‌تواند تنها با یک خط فیلتر را بردارد، اما این کار را نمی‌کند؛ زیرا نمی‌خواهند.

وی افزود: کاری به دیدگاه زارع پور وزیر ارتباطات ندارم؛ ایشان فرد خوبی است، اما من اگر یک روز در یک دولتی وزیر باشم وقتی ببینم حرفم خریدار ندارد استعفا می‌دهم و بیرون می‌آیم؛ چرا کاسه کوزه‌ها را سر دیگران بشکنم؟! ایشان اگر نمی‌تواند به مردم بگوید. این تصمیم کاملا در اختیار هیات دولت است و فرافکنی نکنند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس، با اشاره به جریان افتادن طرح صیانت، گفت: طرح صیانت علنا از دستور کار خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیدم که برخی در تلاش هستند در هفته آخر مجلس این طرح را بیاورند و امیدوارم این اتفاق نیفتد. چون معامله کردن با جریان خاص بر سر منافع مردم  قطعا به ضرر مردم است. مدت‌ها امنیت روانی مردم به خطر افتاده است. تکرار مسیرهای غلط پر هزینه‌ها خواهد بود. 

رشیدی در خصوص اینکه آیا باز هم در برابر صیانت خواهد ایستاد؟ افزود: تلاش خود را می کنم رو به روی دولت بایستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این معاملات می تواند بر سر آینده هیأت رئیسه مجلس باشد؟ گفت: بله احتمالا همین است.

دیگر خبرها

  • دهه کرامت به یک اقدام روتین تبدیل نشود
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • مهم‌ترین مانع اجرای عدالت، دنیاطلبی و دنیاگرایی است
  • ویدیو/ وقف دانش‌بنیان به دنبال پیشرفت علم و رفاه مردم است
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است