Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود شجاعی طباطبایی مدیر گرافیک حوزه هنری، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره‌ برپایی نمایشگاه پوستر اهواز سرافراز بیان کرد: سه روز بعد از حادثه‌ اهواز احساس کردیم باید یک کار فرهنگی گرافیکی درباره‌ این ماجرا صورت بگیرد و چه بهتر از طراحی پوستر؛ به نظر من پوستر پیام رسان قوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هنرمندان بسیار توانمندی در سراسر کشور وجود دارند که ما با آن‌ها در ارتباط هستیم و از آن‌ها خواستیم هم به شکل مستقیم و هم از طریق فراخوان آثارشان را با مضمون حادثه‌ اخیر اهواز بفرستند. البته از طریق خبرگزاری‌ها هم اطلاع رسانی کردیم. در نهایت ۱۸۰ نفر ۲۷۰ اثر را ارائه کردند که از این تعداد، اکنون ۸۰ اثر در نمایشگاه به نمایش درآمده است.

شجاعی طباطبایی تصریح کرد: موضوع اصلی این نمایشگاه ادای دین هنرمندان نسبت به اتفاقات اهواز بود. درواقع آن‌ها با طراحی این آثار می‌خواستند همدلی و همدردی خود را نسبت به خانواده‌های معظم شهدا و مجروحین نشان دهند. ما در آن روز شوم شاهد شهادت کودک چهار ساله به اسم طا‌ها یا شهادت جانباز ۷۰ درصد بودیم. مضمون دیگر این پوستر‌ها افشاگری از پشت صحنه‌ این اتفاق است.

وی افزود: آثاری در این نمایشگاه هستند که ایران را همچون اعضای یک بدن توصیف کردند و بر روی بعضی از پوستر‌ها، نام اهواز به جای ایران خورده؛ طراحی و برپایی این نمایشگاه خیلی سریع انجام شد ولی هنرمندان به موقع کار‌ها را رساندند.

شجاعی طباطبایی درباره‌ طرح پوستر خودش گفت: من گروهک تروریستی داعش و الاحواز را در این کاریکاتور طوری نشان دادم که از مغز تهی هستند؛ یعنی تمام اجزای این تصویر قیمت دارد. حتی دودی که از اسلحه درآمده ده دلار قیمت دارد، ولی مغز آن‌ها صفر دلار است. این گروهک‌ها یک جور ملعبه‌ خیمه شب بازی تروریست‌ها هستند و با این اقدامات میخواهند به مردم آسیب برسانند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنرهای تجسمی نمایشگاه های هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۳۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: نمایشگاهی از آثار خلق شده توسط هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲، در نگارخانه کتابخانه مرکزی یزد روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت به معرض نمایش گذاشته می‌شود.    دهقان گفت: این نمایشگاه هر ساله جهت دیده شدن آثار هنر جویان برگزار میشود و مورد استقبال هنرجویان، والدین، هنرجویان سایر هنرستان‌ها و همچنین هنرجویان متقاضی ورود به این هنرستان قرار می‌گیرد.   بر اساس این گزارش؛ هدف از برگزاری این نمایشگاه انتقال افکار هنری و ایجاد انگیزه، امید، نشاط، نوآوری و خلاقیت و همچنین عرصه‌ای برای دیده شدن استعداد و توانایی هنرجویان رشته‌های گرافیک، نقاشی، پویا نمایی و در دروسی همچون خوشنویسی، عکاسی، طراحی شخصیت، مبانی تجسمی، طراحی، نقاشی، چاپ، طراحی و بسته بندی و همچنین انیمیشن‌های تدوین شده هنرجویان رشته انیمیشن است که طی سال تحصیلی فرصت داشته اند تا دستاورد‌های هنری خود را با نظارت هنرآموزان برای ارتباط بصری با مخاطبان فراهم آورند و در نهایت به خودارزیابی و شناخت بیشتر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خود بپردازند.     در ادامه دهقان ضمن قدردانی از زحمات مدیران، به ویژه خانم مفیدی مدیر توانمند هنرستان دختران یزد و همچنین کادر اجرایی و آموزشی هنرستان‌های هنر‌های زیبا اضافه کرد: در حال حاضر استان یزد دارای ۴ هنرستان هنر‌های زیبا پسران و دختران می‌باشد که وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این هنرستان‌ها در رشته‌های گرافیک، نقاشی، انیمیشن، نمایش، سینما و موسیقی در حال فعالیت می‌باشند.   یادآور می‌شود این نمایشگاه روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ساعت ۹ صبح با حضور مسئولین افتتاح می‌شود وتا ۲۱ اردیبهشت به مدت چهار روز از ساعت ۹ الی ۲۱ واقع دریزد - بلوار بسیج – نگارخانه کتابخانه مرکزی یزد در معرض دید علاقمندان می‌باشد.

دیگر خبرها

  • خوشنویسی ایران نیاز به حمایت دارد/ تاثیر بخش خصوصی در چرخه اقتصاد
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • نمایش دستاوردهای هسته‌ای بومی ایران در حاشیه کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • چشم طبیعت، نمایشگاهی با الهام از زیبایی‌های طبیعت
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • معناهای آشکار و پنهان در پوستر نمایشگاه امسال کتاب تهران
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم