Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران ضمن بازدید از مجتمع قضایی خانواده بر آموزش مهارت‌های زندگی پیش از ازدواج و نقش موثر نهاد‌های آموزشی و فرهنگی در کاهش طلاق تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، عباس پوریانی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران صبح امروز در آخرین مرحله از سرکشی مجتمع‌های قضایی سطح تهران به مجتمع قضایی خانواده ۲ رفت و از نزدیک در جریان رسیدگی به پرونده‌های دعاوی خانواده قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در حاشیه این بازدید با اشاره به نقش ملاقات‌های مردمی در تسریع رسیدگی به پرونده‌ها اظهار کرد: در ملاقات مردمی امروز تلاش ما در این جهت بود که زوجین را به سمت سازش هدایت کنیم البته این امر منوط به این است که خود زوجین پذیرای مصالحه باشند. 

پوریانی اضافه کرد: گاهی یک مسئله کوچک منجر به اختلافات بزرگ خانوادگی می‌شود بنابراین در این زمینه لزوم یادگیری مهارت‌های زندگی بیش از پیش حس می‌شود و نهاد‌های آموزشی می‌توانند در این عرصه مثمر ثمر واقع شوند.

رییس کل داگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با تاکید بر آموزش پیش از ازدواج گفت: خانواده‌ها و مراکز آموزشی در این زمینه وظیفه دارند که مهارت‌های زندگی را به جوانان در آستانه ازدواج آموزش دهند، از آنجایی که بخشی از اختلافات زوجین در سال‌های ابتدایی زندگی مشترک بروز می‌کند، خانواده‌ها با راهنمایی‌های خود می‌توانند در این زمینه نقش موثری ایفا کنند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: صلاحیت این مجتمع رسیدگی به پرونده‌های مناطق ۱، ۲، ۳ و ۶ شهرداری تهران است. 

گفتنی است، در این بازدید پوریانی در نشستی صمیمی با همکاران قضایی به بررسی مشکلات قضایی و اداری آن‌ها پرداخت. 

انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگاه خانواده مهارت های زندگی ازدواج پرونده دعاوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۳۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این دیدار عتباتی با اشاره به مشکلات مرتبط با پرونده‌های قضایی گفت:همکاری‌ها و هماهنگی‌ها در خصوص برخی پرونده‌های قضایی موثر در حصول نتایج بهتر خواهد بود.
رئیس کل دادگستری استان همچنین کمک به حل مشکل یکی از واحد‌های تولیدی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با حل مشکلات این واحد تولیدی اشتغالزایی چشم گیری بالغ بر ۱۰۰۰نفر در استان اتفاق می‌افتد که نیازمند همراهی و همکاری موثر دو مجموعه می‌باشد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی پورشادلو دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور که اخیرا به این سمت منصوب شده است نیز به همکاری‌های دوجانبه تاکید و باز شدن گره از مشکلات مردم خصوصا پرونده‌های کثیرالشاکی را یکی از امور مهم ارزیابی کرد و همکاری‌های دوجانبه را در این خصوص کارگشا و نتیجه بخش عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین