Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی با اشاره به ادامه تعاملات و همکاری انرژی بین ایران و عراق، پنج پروژه درحال اجرا یا در حال مذاکره بین دو کشور را تشریح کرد.

حمید حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ساختار انرژی عراق با ساختار انرژی ایران متفاوت است، توضیح داد: اختیارات حوزه انرژی در عراق پراکنده است و همه تصمیم گیری ها در اختیار وزارت نفت عراق نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از اختیارات در نخست وزیری، بخشی در وزات نفت و بخشی در استان‌هاست. در این راستا عراقی‌ها قانون نفت خود را تغییر داده‌اند و قرار است تا دو ماه آینده قانون جدید نفت عراق که شامل قوانین جانبی و شامل ساختار نفت عراق است اجرایی شود. در این قانون به شرکت نفت تمرکز داده‌اند و اختیارات به وزارت نفت عراق بازگشته است. اگر این اتفاق رخ دهد امکان همکاری بیشتری فراهم می‌شود.

وی افزود: به دلیل مساله ذکر شده ایران طی این سال‌ها نتوانست همکاری جدی با وزارت نفت عراق داشته باشد. حتی قرارداد گازی که از ایران به عراق صادر می‌شود با وزارت برق عراق امضا شده است و کاری به وزارت نفت عراق ندارد.

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی در ادامه با اشاره به سوآپ نفت کرکوک، اظهار کرد: اخیرا سوآپ نفت کرکوک آغاز شده است که نتیجه همکاری با وزارت نفت عراق است. در این راستا روزانه حدود  ۸۰ کامیون نفت خام به ایران می آید.

حسینی ادامه داد: مذاکره برای صادرات گاز از ایران برای صنایع عراق آغاز شده است که طرف مذاکره شرکت گاز عراق است. همچنین مذاکره برای همکاری در زمینه LPG آغاز شده است. عراقی‌ها علاقه دارند که از تجربیات ایران در زمینه LPG چه در زمینه خودرو و چه مجتمع‌های بزرگ مسکونی استفاده کنند.

وی با اشاره به اخباری مبنی بر اینکه شرکت‌های ایرانی نمی‌توانند در عراق رجیستر شوند، گفت:  چندین شرکت ایرانی هستند که در وزارت نفت عراق رجیستر شدند و امکان همکاری وجود دارد.

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی درمورد آخرین توافق صورت گرفته بین ایران و عراق در زمینه انرژی اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران پالایشگاه بیجی عراق را از دست داعش آزاد کرد بازسازی این پالایشگاه به شرکت‌های ایرانی واگذار می‌شود. به عبارت دیگر شرکت‌های ایرانی به عنوان پیمان‌کار می‌توانند در بازسازی پالایشگاه مشارکت داشته باشند.     

بر اساس این گزارش، حسینی پیش از این از امضای توافق‌نامه‌ای بین ایران و عراق در زمینه تجهیز امکانات ال پی جی طرف عراقی خبر داده و به ایسنا گفته بود براساس این توافق‌نامه قرار است شرکت‌های ایرانی در زمینه تجهیز امکانات ال پی جی به طرف عراقی کمک کنند. این همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله توزیع، مجهز کردن خودروها و در زمینه مجتمع‌های بیمارستانی و مسکونی است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۳۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات با هدف تامین مالی شرکت‌های صادراتی در صنایع پیشرفته به امضا رسید.

سمانه توکلی مدیر بازاریابی و امور مشتریان صندوق ضمانت صادرات در مراسم این تفام‌نامه که امروز در محل نمایشگاه اکسپو برگزار شد، گفت: مشارکت در زمینه تعریف مدل‌های جدید حمایتی و تامین مالی با محوریت صادرات و صدور ضمانتنامه‌های مشترک جهت حمایت از شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان و بنگاه‌های فعال در صنایع پیشرفته از اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های حمایتی و وثایق ترجیحی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری در زمینه اعتبارسنجی شرکت‌ها از اهداف این تفاهم‌نامه همکاری است.
توکلی عنوان کرد: همچنین تسهیل ارائه خدمات هر دو صندوق به ذی‌نفعان فعال در زمینه صادرات و صنایع پیشرفته در اولویت برنامه‌های امسال هر دو مجموعه قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: همکاری در زمینه انتقال دانش فنی و تبادل تجارب و اطلاعات در ارزیابی ریسک و توسعه زمینه‌های آموزشی و پژوهشی، مشارکت در تامین مالی طرح‌های صادراتی با نرخ ترجیحی و حمایتی و هدایت جامعه هدف صنایع پیشرفته بالقوه به استفاده از ظرفیت‌های بیمه‌ای و ضمانت‌نامه‌ای صندوق ضمانت صادرات برای شرکت‌های صادراتی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • رکوردشکنی فروش نفت با تمرکز بر ابتکارات جدید در بازسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده
  • استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند