Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@07:32:22 GMT

78 هزار تن سوخت از دوغارون به افغانستان صادر شد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۶۳۷۵۰

78 هزار تن سوخت از دوغارون به افغانستان صادر شد

مشهد- ایرنا- مدیرکل گمرک دوغارون گفت: ظرف شش ماه نخست امسال 78 هزار و 100 تن انواع فرآورده های نفتی از طریق گمرک دوغارون شهرستان تایباد واقع در مرز شرقی خراسان رضوی به افغانستان صادر شده است.

محمد کوه گرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان صادرات سوخت در مقایسه مدت مشابه پارسال که 39 هزار و 850 تن بوده 96 درصد بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ارزش سوخت صادره را 43 میلیون و 850 هزار دلار اعلام و بیان کرد این میزان نیز 140 درصد رشد نشان می دهد.
مدیرکل گمرک دوغارون ادامه داد: سه هزار و 550 دستگاه کامیون ترانزیت کار جا به جایی این حجم سوخت را از گمرک دوغارون به کشور همسایه انجام داده اند. این تعداد پارسال هزار و 811 دستگاه خودرو بود که به لحاظ تردد 96 درصد بیشتر شده است.
وی به 'تزانزیت' انواع سوخت گذرگاه مرزی دوغارون نیز اشاره و بیان کرد: ظرف شش ماه نخست امسال پنج هزار و 100 تن سوخت به ارزش 13 میلیون و 100 هزار دلار از دوغارون به سمت کشور افغانستان ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال به لحاظ وزنی 70 درصد و به لحاظ ارزش 59 درصد کمتر شده است.
هرات یکی از مهمترین بازارهای کشور افغانستان با نقطه صفر مرزی و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون 120 کیلومتر فاصله دارد. انواع مصالح ساختمانی، میوه و تره بار و مواد غذایی مهمترین اقلام صادراتی از خراسان رضوی به افغانستان هستند. امسال تاکنون یک میلیون و 218 هزار تن انواع کالا به ارزش یک میلیارد و 310 میلیون دلار از دوغارون به افغانستان صادر شده است.
تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد گمرك دوغارون صادرات سوخت تايباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۳۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده اصلی کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود ۴۲ درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام ۵۳ درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود ۱۱۲ درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع ۱۲۳ درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی ۵۲درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین های واردات ۱۴۰۲ واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون ۲۳۶ درصد افزایش یافته است.

چندی قبل بانک مرکزی هم اعلام کرده بود؛ جزییات ارز تخصیص یافته و تامین شده برای شرکت های مختلف را منتشر خواهد کرد. جزئیات این فهرست می تواند تا حدودی وضعیت اولویت دهی تخصیص ارز به شرکت ها و بنگاه های اقتصادی را شفاف کند و از این طریق می توان یک برآورد اولیه از میزان ارز دولتی و نیمایی تخصیص یافته به این شرکت ها در دست داشت.

کد خبر 847365 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم وزارت دفاع بانک مرکزی

دیگر خبرها

  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • کشف سوخت قاچاق در شهرستان خاتم
  • کشف ۳۲ هزار و ۷۰۰ لیتر سوخت قاچاق درشهرستان خاتم
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه