Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@13:33:50 GMT

بازگشایی موزه مردم شناسي عمارت مفخم بجنورد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۶۳۷۹۶

بازگشایی موزه مردم شناسي عمارت مفخم بجنورد

به گزارش ایکنا ازخراسان‌شمالی، به نقل ازروابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان،علی مستوفیان، معاون میراث فرهنگی خراسان‌شمالی اظهارکرد: این موزه که به علت آسیب‌های ناشی از زلزله اردیبهشت ماه سال گذشته تعطیل شده بود، پس از مرمت و تجهیز، همزمان با روز جهانی جهانگردی برای بازدید علاقمندان باز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: برای اقدامات مرمت و آماده سازی موزه عمارت مفخم بجنورد تاکنون یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
وی با بیان اینکه پنج مهرماه به مناسبت روز جهانی جهانگردی بازدید از این موزه رایگان بود، عنوان کرد: در این روز استقبال بسیار خوبی از موزه مردم شناسی انجام گرفت و 450 نفراز این مجموعه بازدید کردند.
معاون میراث فرهنگی خراسان‌شمالی افزود: این موزه از این پس فعال بوده و از ساعت 9 الی 17 پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه مندان است.
گفتنی است عمارت مفخم بزرگترین و شاخص ترین اثر تاریخی دروۀ قاجار در خراسان‌شمالی است که در اوایل دهۀ 1300 هجری قمری به دستور یار محمدخان شادلو معروف به سردار مفخم، حاکم منطقه شمال خراسان، به عنوان محل سکونت وی و خانواده اش ساخته شده است.
انتهای پیام.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۳۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی ، براساس اعلام کارشناسان هواشناسی و صدور هشدار نارنجی در استان بارش باران از صبح امروز در اکثر شهر‌های استان شروع شد و هم اکنون هم ادامه دارد. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه نیرو‌های امدادی و دستگاه‌های خدمات رسان استان در حالت آماده باش هستند، گفت: شدت بارندگی‌ها در شهرستان‌های بجنورد، شیروان، فاروج و اسفراین بیشتر از سایر نقاط استان است و شاهد آبگرفتگی در برخی نقاط شهر‌های شیروان و بجنورد هستیم، اما با تلاش نیرو‌های شهرداری و ... کنترل شده است.

شفیق افزود: شهروندان از اتراق در کنار رودخانه‌ها و قرار گرفتن در مسیر مسیل‌ها به‌طور جدی خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • بارش باران و جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • مسابقات قهرمانی پرس سینه خراسان شمالی برگزار شد
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • افتتاح نمایشگاه موزه عبرت ایران در خراسان شمالی
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت