Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تداوم بازداشت مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز را به صلاح ندانست و آن را موجب ایجاد هزینه برای کشور عنوان کرد.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در روزهای پس از بازداشت آقای حاجتی با استاندار، رئیس شورای تامین و معاون سیاسی استاندار فارس صحبت کردم. ما معتقدیم بازداشت ایشان در این شرایط به نفع مصالح نظام نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای حاجتی جوان‌ترین عضو شورای شهر شیراز است که صرفا از حقوق شهروندی چند نفر دفاع کرده است.

وی افزود: من و همکاران دیگر به عنوان نماینده مردم در قبال بازداشت ایشان مسئولیم و سکوت نمی‌کنیم. من معتقدم این اتفاق چیزی شبیه ماجرای سپنتا نیکنام (عضو زرتشی شورای شهر یزد) خواهد بود که دیگران از آن بهره‌برداری می‌کنند و صرفا برای کشور هزینه ایجاد می‌کنند و تداوم آن تبعاتی برای نظام به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی فراکسیون حقوق شهروندی مجلس با بیان اینکه سیاسیون نمی‌توانند در قبال بازداشت مهدی حاجتی بی تفاوت باشند، تصریح کرد: متاسفانه این سوال به وجود می‌آید که چطور به جای برخورد با مفسدین اقتصادی با چنین فردی برخورد می‌شود.

پارسایی در پایان سکوت شورای عالی استان‌ها و اصلاح طلبان استان فارس در این باره را نگران کننده توصیف کرد و گفت: ظاهرا ما استاد هزینه‌تراشی برای مملکت هستیم، در حالی که در ماجرای سپنتا نیکنام هم شاهد بودیم هزینه سنگینی برای نظام ایجاد شد و ساعت‌ها وقت مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص به هدر رفت و نهایتا به اصل طبیعی قانون برگشتیم و ایشان طبق رای مردم به شورا بازگشت.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام شورای شهر شیراز مهدی حاجتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۳۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تحقق شعار سال باید حرائم بهداشتی مراکز دامی اصلاح شود

محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره تاثیر حرائم بهداشتی بر مانع‌گذاری در مسیر ایجاد کسب و کار‌های جدید و تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: در حوزه مربوط به شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم است در حوزه تقنینی تقریبا تمام مسیر‌ها و بستر‌ها مهیا است. 

وی اظهار کرد: همه قوانین مندرس و کهنه در مجلس یازدهم به‌روز شده و شاید یکی از معدود مجلس‌هایی هستیم که طرح‌های زیادی را در صحن علنی به تصویب رسانده‌ایم و بخش عمده‌ای از این طرح‌ها اقداماتی برای تسهیل روند صدور مجوز‌های کسب و کار است. 

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت افزود:: تمامی شواهد و قرائن نشان‌دهنده این است که رویکرد مجلس این بوده که فضایی ایجاد کند که هیج بهانه‌ای برای دستگاه‌ها برای جلوگیری از رونق تولید وجود نداشته باشد. 

عسگری بیان کرد: در بحث کشاورزی، صنعت، خدمات، گردشگری، معدن، حمل و نقل، صادرات، واردات و... تمامی قوانین به‌روز شده است، اما باز هم برخی از مسائل مثل حرائم بهداشتی باقی مانده که در مسیر ایجاد کسب و کار‌های جدید و تاسیس مراکز دامی مانع ایجاد می‌کند. 

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: این قانون قدیمی باعث شده که محدوده تعیین شده در آن برای متقاضیان جدید برای ایجاد کسب و کار دامی مشکل ایجاد کند و تعداد زیادی از درخواست‌ها برای ایجاد کسب و کار جدید رد شود. 

وی گفت: به زودی در کمیسیون کشاورزی مجلس بحث اصلاح حرائم بهداشتی تاسیس مراکز دامی مطرح خواهد شد تا این مشکل در مسیر ایجاد کسب و کار‌های جدید برداشته شود و شاهد تحقق هرچه بیشتر مشارکت مردم در جهش تولید باشیم. 

عسگری بیان کرد: اگر این موضوع در برنامه هفتم هم قید نشده باشد تلاش می‌کنیم در قالب یک استفساریه مشکل آن را حل کنیم تا این مانع بزرگ در برابر کشاورزان برای تاسیس مراکز دامی برداشته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • مخالفت مجمع با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد
  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه
  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • از هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی ممانعت شود
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • مدیران ناکارآمد مصداق بارز خیانت به نظام و مردم هستند
  • ایجاد خوف در دل دشمنان نظام، وعده الهی است
  • برای تحقق شعار سال باید حرائم بهداشتی مراکز دامی اصلاح شود