Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، مقامات استان بصره و مردم این استان پس از خروج کارکنان کنسولگری آمریکا از آنجا احساس آرامش بیشتری می‌کنند.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، محافل سیاسی و مردمی، آمریکا را مسئول حوادث خونینی می‌دانند که این استان در ماه‌های گذشته شاهد آن بود.
خبرنگار العالم در عراق در گزارشی از بصره گفت: پس از بسته شدن کنسولگری آمریکا در بصره، محافل رسمی و مردمی در این استان خوشحالی خود را از خروج آن‌ها اعلام کردند، بخصوص که عراقی‌ها آمریکا را مسئول حوادث خونین ماه‌های اخیر در این استان می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جواد الساعدی معاون دبیرکل جنبش جهاد سازندگی (جهاد البناء) به خبرنگار العالم گفت: «پس از آن که با دلایل و شواهد قوی معلوم شد آمریکا و بخصوص کنسول این کشور در بصره در حوادث اخیر این استان دست داشتند، مقامات آمریکایی فهمیدند مردم بصره علیه مراکز و اتباع این کشور واکنش نشان خواهند داد به همین سبب کنسولگری خود را در بصره تعطیل کرد، زیرا دریافت که کارکنان آن در این استان عناصر نامطلوب به شمار می‌روند. جنایتکار همیشه در صدد پنهان کردن خودش است.»
علاء علی اکبر فعال حقوقی گفت: «ما هیچ فعالیت دیپلماتیک در کنسولگری آمریکا ندیدیم. حضور آن‌ها در اینجا فقط برای فتنه انگیزی و مشکل آفرینی بود و ما هیچ خیر و برکتی از وجود آن‌ها ندیدیم.»
در ادامه گزارش آمده است: مسئولان عراقی ادعا‌های مقامات آمریکایی در خصوص اینکه ایران اتباع آمریکا را در عراق تهدید می‌کند محکوم و اعلام کردند آمریکا این اتهامات را در چارچوب سیاست خود علیه ملت‌های آزاده مطرح می‌کند.
حسن خلاطی از نمایندگان پارلمان عراق گفت: «این مسئله به آمریکا مربوط است (بازگشایی کنسولگری در بصره) ما از این کشور نخواهیم خواست کنسولگری را مجددا باز کند. اما این که کشور دیگری را متهم می‌کنند (ایران) خیلی تعجب آور است. عراق و ایران کشور‌هایی دارای حق حاکمیت هستند و آمریکا نیز یک کشور است. ما بی طرفانه عمل می‌کنیم.»   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
ایاد الامارة کارشناس سیاسی عراقی گفت: این ادعا که بر اساس آن ایران را عامل بسته شدن کنسولگری (آمریکا) می‌دانند ادعایی کاملا باطل است. آمریکا این اتهامات را در چارچوب سیاست‌های خود علیه ملت‌های منطقه که حق و حقوق خود را می‌خواهند، مطرح می‌کند.
خبرنگار العالم ادامه داد: وزارت خارجه آمریکا جمعه گذشته به بهانه وجود تهدیدات امنیتی کنسولگری خود را در بصره تعطیل کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آمريکا آمريکا ديپلماتيک کنسولگري عراق بصره وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۳۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فردا   دوشنبه  ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و تامین اجتماعی استان از ساعت ۹:۰۰ الی۱۰:۰۰   و مدیرکل دفتر فنی،امور عمرانی،حمل و نقل و ترافیک استانداری  و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان از ساعت   ۱۰:۰۰  تا 11با حضور در سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد) و از طریق تلفن ۱۱۱ به‌صورت مستقیم پاسخگوی تماس‌های مردم عزیز خواهند بود.

دیگر خبرها

  • حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • استقبال مردم قوچان از نایب قهرمان کشتی آزاد نونهالان کشور
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • یادواره شهدای شهرستان زرندیه
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • فیلم/ استقبال بی‌نظیر مردم نوق رفسنجان از شهید گمنام
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!