Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-01@06:57:33 GMT

ساکنان کنار پارک ها کمتر به آسم مبتلا می شوند

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۶۴۵۷۴

ساکنان کنار پارک ها کمتر به آسم مبتلا می شوند

رکنا: محققان دریافتند زندگی در جوار پارک ها ریسک ابتلا به آسم را کاهش می دهد.

به گفته محققان، افرادی که در نزدیکی پارک سکونت دارند ۷۱ درصد با کاهش ریسک ابتلا به آسم روبرو هستند.

طبق نتایج جدید اگر فردی در دوره کودکی در ۱۰۰ متری یک پارک زندگی کرده باشد در دوره بزرگسالی با احتمال کمتر ابتلا به آسم مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیمی از محققان دانشگاه اوکلند نروژ دریافته اند افرادی که در کودکی در ۱۰۰ متری فضاهای سبز زندگی کرده باشند ۷۱ درصد با احتمال کمتر ابتلا به علامت مشخصه آسم یعنی خس خس سینه روبرو هستند.

محققان همچنین دریافتند این افراد کمتر دچار تنگی نفس و سرفه نیز می شوند.

دکتر «اینگرید نوردید کوپر»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما دریافتیم قرارگیری در معرض فضاهای سبز در دوره کودکی با احتمال کمتر ابتلا به علائم تنفسی در بزرگسالی مرتبط است. درحالیکه قرارگیری در معرض آلاینده های هوا با ریسک بالاتر بروز علائم تنفسی و ابتلا به آسم مرتبط است.»

در این مطالعه تیم تحقیق داده های ۵۴۱۵ فرد در رده سنی ۱۸ تا ۵۲ سال را در چهار شهر سوئد بررسی کردند. آنها داده های شرکت کنندگانی را که در طول یک سال قبل دچار خس خس شدید سینه همراه با تنگی نفس شده بودند را تحلیل کردند. همچنین داده های افرادی که بعد از ۱۰ سال مبتلا به آسم تشخیص داده شده بودند را نیز بررسی کردند.

آنها دریافتند افرادی که محل سکونت شان در معرض آلاینده ها قرار داشت بین ۶ تا ۲۲ درصد با ریسک بالا ابتلا به آسم مواجه بودند. اما قرارگیری در معرض فضاهای سبز قبل از سن ۱۰ سالگی موجب کاهش ریسک خس خس سینه تا ۷۱ درصد می شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

آزاده نامداری بدون حجاب در جشن تولد خودش + عکس

دومین حمله سپاه پاسداران به مقر تروریست های اهواز / 7 پهپاد به پرواز درآمدند + فیلم

قتل ملکه زیبایی عراق با 2 زن معروف و زیبای دیگر گره خورد / جزئیات 3 قتل سریالی + فیلم و عکس

فیلم لحظه حمله موشکی سپاه به مقر الاحوازیه / انتقام اهواز گرفته شد +تصاویر

آخرین اعتراف مرد ساواکی به بریدن سر عروس و پسر جوانش در تهران + فیلم و عکس

پدری دختر 8 ساله اش را مثل مرغ تکه تکه کرد+عکس

حقایق تکان دهنده از زنانی که زنده زنده سوزانده شدند + تصاویر

قتل راننده تاکسی به خاطر نقشه شومش برای یک دختر +عکس

اقدام شنیع نگهبان موزه با یک جسد مومیایی + عکس

گفت وگو با 2 شوهر سابق خاتون که پرونده سنگینی در مشهد دارد / این 2 مرد ار می شناسید + عکس

قتل آنلاین زن جوان در مقابل دخترش + عکس

احضار حمید فرخ نژاد به وزارت اطلاعات! + عکس

مهاجرت علیرضا فغانی حقیقت دارد؟

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه حمله تروریستی اهواز پارک کاهش دکتر زندگی ریسک عکس فیلم ایران قتل عراق دختر اهواز پسر علاقه یک زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۴۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سای تک دیلی، دانش پژوهان مرکز تحقیقات ریکن، صفحات فوتوولتائیک آلی ضد آب و انعطاف پذیر ساخته اند که حتی وقتی در معرض باران یا چرخه‌های شستشو قرار گیرند همچنان عملکرد خود را حفظ می‌کنند؛ دستاوردی که امکان تلفیق سلول‌های خورشیدی در پوشاک را فراهم می‌آورد.

یکی از کاربرد‌های بالقوه صفحات فتوولتائیک آلی، تولید تجهیزات الکترونیکی پوشیدنی است، دستگاه‌هایی که می‌توانند به لباس متصل شده و مثلا بر ابزار‌های پزشکی بدون نیاز به تعوبض باتری نظارت کنند. با این حال، محققان دریافتند دستیابی به صفحات ضد آب بدون استفاده از لایه‌های اضافی که منجر به کاهش انعطاف پذیری صفحه می‌شود، چالش برانگیز است.

محققان می‌دانستند ضد آب کردن این صفحات بدون کاهش انعطاف پذیری آنها کار دشواری است، اما توانستند بر این چالش غلبه کنند. صفحات فتوولتائیک معمولا از چندین لایه ساخته می‌شوند. لایه آخر فعال است که انرژی با طول موج مشخصی را از نور خورشید می‌گیرد و از این انرژی برای جدا کردن الکترون‌ها و «حفره‌های الکترونی» به کاتد و آند استفاده می‌کند. الکترون‌ها و حفره‌ها می‌توانند از طریق یک مدار دوباره به هم متصل شده و برق تولید کنند. در دستگاه‌های قبلی، این لایه که حفره‌های الکترونی را حمل می‌کند، عموما به طور متوالی با لایه بندی ایجاد می‌شد.

با این حال، برای پژوهش جدید، محققان در لایه آند، یک الکترود نقره را مستقیما روی لایه‌های فعال قرار داده و چسبندگی بهتری بین لایه‌ها ایجاد کردند. آنها از فرآیند بازپخت حرارتی استفاده کردند و صفحه را به مدت ۲۴ ساعت در معرض هوا در دمای ۸۵ درجه سانتیگراد قرار دادند. 

 «سیکسینگ شونگ» «Sixing Xiong» یکی از مجریان این پژوهش می‌گوید تشکیل این لایه چالش برانگیز بود، اما موفق شدیم آن را ایجاد کرده و توانستیم صفحه‌ای با ضخامت فقط ۳ میکرومتر بسازیم.

آنها برای آزمایش این صفحه ابتدا آن را به مدت چهار ساعت به طور کامل در آب غوطه ور کرده و دیدند هنوز ۸۹ درصد عملکرد اولیه خود را حفظ می‌کند. سپس یک صفحه را ۳۰۰ بار در زیر آب تحت کشش ۳۰ درصدی قرار دادند و دریافتند که حتی با این کار، ۹۶ درصد عملکرد خود را حفظ می‌کند. آنها به عنوان آخرین آزمایش، این صفحات را در ماشین لباسشویی انداخته و مشاهده کردند، صفحه از این مصیبت جان سالم به در برد، چیزی که قبلا هرگز به دست نیامده بود.

این پژوهشگران قصد دارند با نگاهی به آینده، پایداری این صفحات را در شرایط دیگر مانند قرار گرفتن در معرض هوا، نور شدید و فشار مکانیکی، بهبود بخشیده و سلول‌های خورشیدی آلی فوق نازک خود را بیشتر توسعه دهند تا بتوان از آنها برای دستگاه‌های پوشیدنی واقعا کاربردی استفاده کرد.

نتایج این تحقیقات در نشریه Nature Communications منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو 
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • کشف خطر جدید میکروپلاستیک‌ها بر سلامت
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان