Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@03:45:46 GMT

دنبال سهم حداکثری در اقتصاد اینترنت اشیا هستیم

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۶۴۸۳۱

دنبال سهم حداکثری در اقتصاد اینترنت اشیا هستیم

رئیس سازمان فضایی با اشاره به توسعه فناوری فضایی طی ۱۰ سال گذشته گفت: در توسعه فناوری فضایی در رده ۹ کشور اول دنیا هستیم و گام بعدی توسعه و تثبیت صنعت فضایی در کشور است. ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲ اقتصادی فناوری اطلاعات | اینترنت | موبایل نظرات

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات باشگاه خبرنگاران پویا؛ مرتضی براری در نشستی خبری به مناسبت هفته جهانی فضا با تأکید بر استفاده از داده‌های فضایی در حوزه اینترنت اشیاء گفت: امروزه شرکت‌های بزرگ دنیا در صنعت فضایی سرمایه‌گذاری کرده‌اند زیرا متوجه شده‌اند که داده‌های فضایی در توانمندسازی اقتصاد اینترنت اشیاء (IOT) نقش بزرگی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان فضایی ایران افزود: با تحلیل داده‌های فضایی در حوزه کشاورزی می‌توان به توانمندسازی این بخش کمک کرد و در مصرف آب و سموم صرفه‌جویی داشت.

وی با اشاره به عضویت سازمان فضایی ایران در فروم اینترنت اشیاء ابراز کرد: تا سال 2025 ، 11 میلیارد دلار سهم بازار اینترنت اشیاء در جهان است و تلاش داریم تا با سرمایه‌گذاری در این حوزه سهم حداکثری در اقتصاد اینترنت اشیاء بدست آوریم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه برای پیشبرد برنامه‌های فضایی از ظرفیت صندوق توسعه ملی، سازمان‌های توسعه‌ای و منابع دولتی استفاده می‌شود، تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه‌ها عدم تصدی‌گری و آزادسازی فضایی است تا زمینه برای حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری خارجی فراهم شود.

او تصریح کرد: سوم توسعه بازار است، اینکه بتوانیم بازار بالقوه را فعال کنیم و با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان بازار فضایی کشور فعال شود و کسب‌وکارهای نو در این حوزه به وجود آید.

انتهای پیام/

 

R1012190/P1012122/S7,86/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۴۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری فناکمال حمنی، که در راس یک هیئت تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی قسمت تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای فناوری ، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی‌ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری‌ها با ایران جزم کرد. به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

 

وی ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاورد‌های ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی امید. تاکنون فناوری ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این فناوی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

وی اضافه کرد: به گفته مسئولین هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است و این امر نشاندهنده قدرت ایرانی است.

دیگر خبرها

  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود