Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تورهای بین المللی معتبر دوچرخه سواری همچون «تور دوفرانس» و تورهای ایتالیا و اسپانیا در سایه پخش زنده تلویزیونی در جهان شناخته شده اند؛ امکانی که تور بین المللی دوچرخه سواری ایران - آذربایجان در 33 سال گذشته از آن رنج برده است.
کارشناسان ورزشی می گویند پخش زنده تلویزیونی تورهای بین المللی دوچرخه سواری علاوه بر اینکه از شاخص های اصلی ارتقای درجه آنها از سوی فدراسیون جهانی دوچرخه سواری محسوب می شود، بهترین بستر برای تبلیغ جاذبه های گردشگری و توانمندی های کشور میزبان در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از این منظر، پخش زنده تلویزیونی، پاشنه آشیل تور بین المللی دوچرخه سواری ایران - آذربایجان به شمار می رود که اهمال در رفع این مشکل در طول بیش از سه دهه گذشته، تلاش های انجام گرفته برای برگزاری آن را بی اثر کرده است.
ایوب بهتاج، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی می گوید: برای حرفه ای شدن تور ایران- آذربایجان، علاوه بر برگزاری منظم و امتیازگیری مثبت از اتحادیه جهانی دوچرخه سواری، باید مواردی همچون پخش زنده تلویزیونی و تقویت ارتباطات رادیویی را نیز به موارد فعلی اضافه کنیم که در این صورت می توانیم شاهد ارتقای سطح تور به حرفه ای باشیم.
ابراهیم فیروزی، دبیر اجرایی ستاد برگزاری سی و سومین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران - آذربایجان نیز معتقد است پخش زنده تلویزیونی از نیازهای جدی تور دوچرخه سواری می باشد که صداوسیما می‌تواند با تدابیر ویژه و البته با ایجاد زیرساخت‌های لازم به این موضوع پرداخت کند.
قهرمان آسیا و عضو سابق تیم ملی دوچرخه سواری نیز در این خصوص به ایرنا می گوید: تور دوچرخه سواری آذربایجان از معتبرترین و قدیمی ترین تورهای قاره آسیاست، اما با این وجود در طی 33 دوره برگزاری پوشش خوب تلویزیونی نداشته است.
صمد پورسیدی تاکید می کند: اگر پخش تلویزیونی این رویداد مهم مورد توجه جدی مسوولان رسانه ملی قرار گیرد، این امر تبلیغات خوبی برای برگزاری هر چه بهتر این تور بین المللی خواهد بود و باعث جذب منابع مالی بیشتر می شود.
وی با اشاره به برگزاری تورهای بین المللی در کشورهای چین و ژاپن در سال های اخیر گفت: این تورها با وجود قدمت کم، به دلیل تبلیغ خوب رسانه ای و پوشش تلویزیونی قوی توانسته اند منابع مالی خوبی جذب و به بهترین شکل ممکن آن را اطلاع رسانی و برگزار کنند.
پوسیدی اظهار می دارد: متاسفانه در سال جاری تبلیغات خوبی درباره برگزاری تور بین المللی دوچرخه سواری انجام نشده و حتی بنرهای برگزاری آن در سطح شهر دیده نمی شود.
قهرمان آسیا و عضو سابق تیم ملی دوچرخه سواری ادامه می دهد: دوچرخه سواری علاوه بر اینکه ورزش قهرمانی است، یک وسیله نقلیه می باشد که با ترویج آن می توان به کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها و کاهش بار ترافیک شهری کمک کرد.
وی ابراز امیدواری می کند تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان در سایه پخش مستقیم تلویزیونی و گسترده آن از سوی صدا و سیما جایگاه اصلی خود را دست یابد.
دبیر هیات دوچرخه سواری آذربایجان شرقی نیز که نبود پخش زنده تلویزیونی از جمله دغدغه های وی در دوره های قبلی برگزاری تور بین المللی دوچرخه سواری ایران- آذربایجان بوده است، با خوشحالی می گوید: امسال برای نخستین بار پخش زنده مراحل اول و دوم تور از شبکه ورزش انجام شده که در نوع خود اتفاق مبارکی است.
ناصر هوشیار با بیان اینکه برگزاری تور بین المللی دوچرخه سواری ایران- آذربایجان فرصتی برای معرفی داشته های میراثی ایران به جهانیان و نقش بر آب کردن تبلیغات ایران هراسی دشمنان در زمینه نبود امنیت در کشورمان است، ابراز امیدواری می کند با هم افزایی و تعمیق همکاری های موجود میان جامعه ورزشی با صدا و سیما شاهد ارتقای رتبه تور در دوره های بعدی باشیم.
وی اضافه می کند: علاوه بر شبکه تلویزیونی ورزش، رادیو ورزش نیز هر یک ساعت اخبار این تور بین المللی را به صورت زنده اعلام می کند.
هوشیار یادآوری می کند: پخش زنده تلویزیونی می تواند تاثیر بسیار خوبی نیز در جذب منابع مالی برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات بین المللی داشته باشد.
سی و سومین دوره توربین المللی دوچرخه سواری ایران - آذربایجان با حضور هشت تیم خارجی و پنج تیم داخلی به مسافت 999 کیلومتر در محدوده استان های آذربایجان غربی، اردبیل و آذربایجان شرقی برگزار می شود.
6120/518
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز استان های آذربایجان غربی تبلیغات چین دوچرخه سواری مدیرکل ورزش و جوانان اهواز امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۵۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوم خرداد به یک روز ملی و به یاد ماندنی در تاریخ تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، تراب محمدی ظهر روز سه شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم سوم خرداد، سخت‌ترین و ماندگارترین عملکرد هر ملت را دفاع از شرف، باورها و خاک آن کشور دانست و افزود: مردم ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس ثابت کردند در مسیر دفاع از آرمان‌های امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی همواره ثابت قدم بوده و هستند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: سوم خرداد به واسطه آزادی خرمشهر، با علم و ایمان نیروهای داخلی به یک روز ملی و به یاد ماندنی در تاریخ ایران اسلامی تبدیل شده است.

محمدی خاطر نشان کرد: آزاد سازی خرمشهر با رشادت و جانفشانی رزمندگان و تقدیم خون شهدای بسیاری به دست آمد و در این راه رزمندگان سرزمین آفتاب حاضر در جبهه‌ها نیز حضور پررنگی داشتند و شهدا و جانبازان بسیاری را در این راه تقدیم کردند.

وی با تاکید بر برگزاری هر چه باشکوه‌تر بزرگداشت یاد شهدای سوم خرداد و عملیات بیت‌المقدس، افزود: تشریح و تبیین رشادت‌های رزمندگان اسلامی در جامعه به خصوص بین نسل جوان، محور برنامه‌های نهادهای متولی در این روز باشد.

محمدی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر جزو به یاد ماندنی‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: سوم خرداد یک نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس است که همه ما به این پیروزی بزرگ افتخار می‌کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: جمله تاریخی «خرمشهر را خدا آزاد کرد» بهترین تعبیر امام خمینی (ره) برای موفقیت بزرگ آزاد سازی خرمشهر بود که به اثرگذارترین شکل ممکن، عمق تعلق رزمندگان ایران اسلامی به پشتیبانی پروردگار عالم را بیان نمود.

تجلیل از ایثارگران، برگزاری یادواره شهدا، گلباران مزار مطهر شهدا، افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی، سخنرانی پیشکسوتان جبهه و جنگ، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، پیاده‌روی خانوادگی، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگر، حضور پیشکسوتان جبهه و جنگ در مدارس، عصر شعر در حوزه دفاع مقدس، اعزام گروهای جهادی، صبحگاه مشترک، پخش مستندات تلویزیونی، پخش نماهنگ و موسیقی تصویری از جمله ویژه برنامه‌هایی بود که در این نشست برای سوم خرداد در استان آذربایجان شرقی پیش‌بینی شد.

کد خبر 6099217

دیگر خبرها

  • نخست وزیر ارمنستان: تعلیق مذاکرات مرزی با آذربایجان، منجر به جنگ می‌شود
  • سوم خرداد به یک روز ملی و به یاد ماندنی در تاریخ تبدیل شده است
  • سنگ جدید اینبار برای دوچرخه برقی؛ شرط محال برای استفاده زنـان!
  • پاشنه آشیل روسیه برابر تحریم‌های غرب
  • میزبانی سلماس از جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی
  • جلسه هماهنگی مسابقات تور بین المللی دوچرخه سواری خزر
  • ملی پوشان دوچرخه سواری کوهستان ایران بدرقه شدند
  • برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت در آذربایجان غربی
  • برگزاری مراسم یادواره شهدا به همت بسیجیان در خوی + فیلم
  • برگزاری کلاس‌ بازیگری برای دانش‌آموزان تهرانی | نقش‌آفرینی هنرجوها در سریال‌های تلویزیونی