Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-28@15:10:09 GMT

مسکو: محاصره دریایی آمریکا یعنی اعلام جنگ

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۶۵۳۲۴

مسکو: محاصره دریایی آمریکا یعنی اعلام جنگ

یک مقام ارشد روس در واکنش به صحبت اخیر وزیر کشور آمریکا مبنی بر مطرح کردن ایده "محاصره دریایی روسیه" اظهارکرد که هرگونه تلاشی از سوی آمریکا برای استفاده از نیروی دریایی خود در راستای مسدود کردند مسیرهای تجارت روسیه به منزله اعلام جنگ خواهد بود.

به گزارش صدای ایران از ایسنا و به نقل از راشا تودی، آلکسی پوشکوف، رئیس کمیته سیاست‌گذاری اطلاعاتی مجلس سنای روسیه اظهارکرد: محاصره روسیه توسط آمریکا معادل اعلام جنگ براساس قوانین بین‌المللی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی این اظهار نظر را در واکنش به صحبت‌هایی که اخیرا از سوی رایان زینکه، وزیر کشور آمریکا ایراد شد، مطرح کرد. زینکه پیشنهاد داده که آمریکا می‌تواند از نیروی دریایی خود به منظور مسدود کردن مسیرهای انرژی روسیه با بازارهای خاورمیانه استفاده کند.

پوشکوف همچنین این ادعای زینکه مبنی بر اینکه توسعه تجاری دلیل واقعی مداخله روسیه در سوریه است را "یاوه‌گویی محض" خواند.

پوشکوف تاکید کرد که این ایده که روسیه به صورت بالقوه به دنبال تامین انرژی خاورمیانه‌ است در حالی که این منطقه لبریز از نفت است، کاملا از واقعیت به دور است.

او تاکید کرد که روسیه هیچگونه برنامه‌ای برای تامین انرژی برای این منطقه که خودش یک صادر کننده بزرگ نفت است نداشته است.

این سناتور روس گفت: اظهارات زینکه برابر با ادعای سارا پیلین است که گفته بود شایستگی صحبت درباره روسیه را دارد چون آن‌ها همسایه کناری ما هستند و شما می‌توانید عملا از آلاسکا، روسیه را ببینید.

پیلین که سابقا فرماندار آلاسکا بوده این اظهارنظر را در مصاحبه‌ای در زمانی که کاندیدای معاون رئیس جمهور از سوی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2008 آمریکا شده بود، مطرح کرد.

همچنین فرانتس کلینت سویچ یک عضو کمیته دفاع و امنیت سنای روسیه به خبرنگاران گفت: تلاش برای اعمال فشار بر روسیه به هیچ نتیجه خوبی نخواهد انجامید.

او به خبرنگاران گفت که چنین تلاش‌هایی دست کم منجر به یک رسوایی بزرگ خواهد شد و واشنگتن باید به وضوح این را درک کند.

قانونگذاران پارلمان روسیه این اظهارنظرهای زینکه را "آزار دهنده" خواندند.

آنتون موروزوف عضو کمیته امور بین‌الملل مجلس دومای پارلمان روسیه گفت: این ناخوشایند است که شرکای ما بار دیگر متوسل به تهدید، تحریم و اقدامات غیر دوستانه به جای بحث و مذاکره بر سر مسائل ضروری بین‌المللی شده‌اند.

او خاطرنشان کرد که، روسیه هم قابلیت پاسخ دادن را دارد اما چنین اقداماتی تنها منجر به تشدید تنش شده و خواهان گفت‌وگو به جای این اقدامات شد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: محاصره دریایی آمریکا روسیه جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۵۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه زسکا مسکو روسیه که پس از استعدادیابی از ستاره‌های آینده‌دار فوتبال در ایران تصمیم به جذب امیرحسین ریوندی گرفت و در نقل و انتقالات زمستانی این بازیکن جوان را جذب کرد، احتمالا امشب مقابل بالتیکا از این بازیکن رونمایی کند.

امیرحسین ریوندی که پس از انتقال به زسکا مسکو در مسابقه تدارکاتی مقابل بنیادکار به میدان رفت و خودی نشان داد، در دیدارهای اخیرشان در لیگ برتر روسیه نیمکت نشین بود و فرصت بازی به دست نیاورد که احتمالا این روند برای او به پایان می‌رسد و از او امشب برابر بالتیکا استفاده خواهد شد.

این مدافع 20 ساله ایرانی و آینده‌دار با توجه به عملکردش در تمرینات و شرایطی که زسکا مسکو دارد، احتمالا امشب نخستین بازی خود در لیگ برتر روسیه را انجام می‌دهد و فرصت درخشش مقابل تیم بالتیکا را دارد.

تیم فوتبال زسکا مسکو با بهره‌مندی از ریوندی در لیست بازیکنان خود، از ساعت 22 امشب مقابل تیم رده پانزدهمی بالتیکا قرار می‌گیرد تا یکی از دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ برتر روسیه را انجام بدهد و فرصت صعود از رده هفتم را دارد.

دیگر خبرها

  • رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم