Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد ابوالقاسمی در حاشیه برگزاری کارگاه تدبر در قرآن کریم در خمینی‌شهر در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: قرآن کتابی است که در آن زندگی انسان به صورت جامع و کامل و به طور مدون برنامه‌ریزی شده است.
وی افزود: اگرچه در مراکز فرهنگی کلاس‌های قرآن برگزار می‌شود، ولی مسئولین امر به اثرات قرآن بر زندگی انسان باور ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر رادیو قرآن بیان کرد: قرآن در تمام زمینه‌ها اعم از اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اگر شبیه این حرف‌ها از زبان غربی‌ها بیان شود، برخی افراد آن را حلوا حلوا کرده و بسیار ارزشمند جلوه می‌دهند، ولی نمی‌توانند آیات وحی را که سراسر پند و حکمت برای انسان است، به مردم آموزش عملی بدهند.
ابوالقاسمی ادامه داد: اگرچه متولیان امر در این زمینه مقصر هستند، ولی مردم نیز از قرآن فاصله زیادی گرفته‌اند، در حالی که قرآن برای تمام مراحل و جنبه‌های زندگی انسان قوانین مدونی را مطرح کرده است که عمل به آنها بر حسب سعی و توان هر شخص باعث دستیابی به کمال و معرفت الهی می‌شود.
وی تصریح کرد: وظیفه ماست که نیازمندی به کلام وحی را در قلب‌های آحاد جامعه احیا کرده و متذکر شویم که عدم حضور قرآن در زندگی‌شان ممکن است آنها را به انحراف کشانده یا ایمان‌شان را خدشه‌دار سازد. مردم به دنبال حقیقت هستند، ولی چون حضور قرآن در زندگی آنها کمرنگ شده است، قادر به انتخاب یک برنامه اصیل و کمال‌بخش نیستند و این وظیفه مسئولان قرآنی و فرهنگی است که به اشاعه آیات الهی در زندگی مردم بپردازند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا اصفهان قرآن زندگی انسان کلام وحی احمد ابوالقاسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۶۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) تصویری جذاب از انبار رنو در تهران در دهه ۵۰

فرانسوی‌ها با برند رنو نسبت به صنعت خودروی ایران حق آب و گل دارند چرا که اولین ماشین تاریخ ایرات توسط مظفرالدین شاه قاجار از این برند خریداری شد. گروه رنو شرکت خودروسازی چندملیتی فرانسوی است، که در زمینه طراحی، ساخت و پخش خودروها، کامیون، تراکتور، اتوبوس و خودرو‌های برقی فعال است و پیش‌تر در زمینه طراحی و تولید هواگرد و موتور‌های هواگرد نیز فعالیت داشته‌است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر بولوین-بیانکور، فرانسه قرار دارد.

منبع: چندثانیه

سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ اطلاعاتی جالب درباره زندگی انسان در کره ماه؛ از قیمت زمین تا وام مسکن در ماه! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • (عکس) تصویری جذاب از انبار رنو در تهران در دهه ۵۰
  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»