Web Analytics Made Easy - Statcounter

قشم - ایرنا - مدیریت ژئوپارک جهانی قشم گفت: از این ژئوپارک پنج مقاله تخصصی در هشتمین همایش 2 سالانه ژئوپارک های یونسکو ارائه شد که با نگاهی علمی، قشم را به جهان معرفی کرد.

به گزارش ایرنا، علیرضا امری کاظمی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری این همایش در کشور ایتالیا افزود: به این همایش 500 مقاله ارسال شد که از بین مقالات ارسال شده ، 200 مقاله برای سخنرانی و 120 مقاله برای پوستر انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: گسترش قلمرو ژئوپارک جهانی قشم شامل جزایر هرمز و لارک، بهبود ژئوپروداکت، تحکیم اقتصاد جوامع محلی و ارتقاء ژئوپارک ها عنوان های مقاله های ارائه شده از قشم بودند.
عضو کمیته علمی هشتمین همایش جهانی ژئوپارک ‌ها با بیان اینکه در این مقالات تجارب ژئوپارک قشم برای توسعه متوازن جزیره مطرح شد، ادامه داد: قشم در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا به عنوان محور موظف است برای ایجاد ژئوپارک های جدید همکاری کند.
امری کاظمی تصریح کرد: در مقاله کارگاه آموزشی ژئوپارک های جهانی یونسکو در جزیره قشم همکاری ها برای ایجاد ژئوپارک های جهانی جدید به صورت مناسبی تشریح شد.
وی افزود: در این همایش مقاله ای با عنوان برنامه آموزش ظرفیت های میراث زمین شناختی در ژئوپارک پیشنهادی ارس و معرفی ظرفیت های ژئوپارک پیشنهادی طبس نیز ارائه شد که ظرفیت های دیگر ایران را به جهان معرفی کرد.
رییس بخش تخصصی کنفرانس جهانی ژئوپارک ‌ها ادامه داد: در سخنرانی های دبیر برنامه بین المللی علوم زمین یونسکو و رییس شبکه جهانی ژئوپارک های یونسکو ژئوپارک جهانی قشم به عنوان یک الگوی موفق معرفی شد.
به گفته وی، شرکت در جلسه های شورا و تیم ارزیابان مجمع شبکه جهانی و همچنین مشارکت در تهیه برنامه اجرایی و ارائه نظر برای فعالیت های راهبردی سه سال آینده ژئوپارک های جزیره ای بخش های دیگر از فعالیت های مدیریت ژئوپارک جهانی قشم در این کنفرانس بود.
در هشتمین کنفرانس دوسالانه بین المللی ژئوپارک های جهانی یونسکو که درشهریور ماه به مدت 10 روز در ایتالیا برگزار شد، بیش از 600 شرکت کننده از 140 ژئوپارک جهان حضور داشتند.
قلمرو ژئوپارک قشم 260 کیلومتر مربع شامل جزیره های قشم و هنگام و 500 متر مرز حاشیه دریایی این جزایر و خلیج دیرستان است.
این ژئوپارک دارای 25 سایت متنوع و اصلی همچون تنگه چاهکوه، دره ستاره ها، دره تندیس ها، دره شور و غار نمکدان است و مجاورت آن با جنگل های حرا واقع در شمال جزیره قشم که دارای پنج عنوان تالاب بین المللی، ذخیرگاه زیست کره، منطقه حفاظت شده، منطقه ویژه دریایی و منطقه ویژه پرندگان است، به ارزش ها و جذابیت های طبیعی ژئوپارک قشم افزوده است.
ژئوپارک قشم تنوع عظیمی از چشم اندازهای زمین شناسی در کنار تنوع سایت های مختلف را ارائه می کند و علاوه بر این، تنوع اکولوژیکی، باستان شناسی و فرهنگی خاصی دارد.
این ژئوپارک به دلیل موقعیت راهبردی آن در خلیج فارس و به عنوان نمونه منطقه ای که در میان ژئوپارک های منطقه ی آسیای شرقی و ژئوپارک های اروپایی قرار گرفته، از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.
7500

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ژئوپارك قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۶۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، همایش بزرگ روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر به مناسبت هفته هلال احمر و با شعار محوری «با مشارکت شما؛ سربلندیم» در سالن همایش‌های نورالرضا آغاز شد.

جمعی از مسؤولین، امدادگران و داوطلبان در این مراسم حضور دارند.

خبر در حال تکمیل است.

کد خبر 6099992

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی به فوتبال ایران می‌آید؛ دوره‌ای فشرده برای مربیان برگزار شد
  • قشم صاحب نخستین آتشخوار تندرو کشور می‌شود‌
  • اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز تبیین می شود
  • عکس/ حضور قالیباف در همایش گرامیداشت روز جهانی هلال‌احمر
  • ارسال ۲۰۰ مقاله ملی و بین‌المللی به کنگره جهانی حضرت رضا(ع)
  • ارسال ۲۰۰ مقاله ملی و بین المللی به کنگره جهانی حضرت رضا (ع)
  • همایش بزرگ روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر آغاز شد
  • ارسال ۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه»
  • ارسال بیش از ۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه»
  • همایش ملّی زبان‌ها و گویش‌های ایران فراخوان داد