Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیش از این نیز در خبرگزاری رسمی عربستان سعودی «واس»، اعلام شده بود که هواپیمایی عربستان سعودی از اوایل ماه اکتبر به صورت مستقیم به اربیل عراق پرواز خواهد داشت.این خط جدید هوایی پس از آن ایجاد شد که عربستان تصمیم گرفت به منظور ازسرگیری روابط با عراق، پروازها به بغداد را از سر گیرد.

از زمان حمله «صدام» به کویت در سال ۱۹۹۰ میلادی تا سال 2017 (به مدت 27 سال) هیچ پروازی از عربستان به عراق انجام نمی‌شد تا اینکه در اکتبر سال گذشته پرواز به مقصد بغداد از عربستان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پایگاه خبری «بغداد الیوم»، خطوط هوایی عربستان سعودی، پروازهای مستقیم و منظم به اربیل را با شش پرواز در هفته در دو مسیر رفت و برگشت آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش، صبح امروز، نخستین هواپیمای خطوط هوایی عربستان از فرودگاه بین‌المللی «ملک عبدالعزیز» در جدة با شماره (SV0625) برخاست و پس از سفری سه ساعته در اربیل فرود آمد و قرار است این پرواز در ساعت ده صبح امروز به وقت محلی، منطقه کردستان را ترک و به جده بازگردد.

فرودگاه بین‌المللی اربیل، امروز، همچنین مراسم استقبالی به مناسبت اولین پرواز خطوط هوایی عربستان به سوی منطقه کردستان عراق، تدارک دیده بود و شماری از مقامات مسئول منطقه کردستان از جمله «کریم سنجاری» وزیر داخلی، «نوروز مولود» وزیر گردشگری و «تلار فائق» مدیر این فرودگاه در این مراسم حضور داشتند.

اربیل پس از بغداد، دومین مقصد هواپیماهای سعودی در عراق است و پروازهای مستقیم به فرودگاه اربیل در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هر هفته انجام خواهد شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عربستان عربستان سعودی عراق کویت رفت و برگشت فرودگاه گردشگری عربستان فرودگاه کردستان عراق اربیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۶۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود

دانمارک از برنامه خود برای تعطیلی سفارتش در بغداد به علت پایان ماموریت نیروهای نظامی این کشور در عراق خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه دانمارک امروز سه‌شنبه اعلام کرد که تصمیم گرفته پس از خروج نیروهایش به عنوان بخشی از «ماموریت ناتو در عراق»، سفارت خود در بغداد را تعطیل کند.

سفارت دانمارک که به طور رسمی در سال 2020 بمنظور حمایت از مشارکت نیروهای این کشور به ماموریت ناتو افتتاح شده بود، با خروج اکثریت نیروهای نظامی دانمارک در 31 ماه مه تعطیل می‌شود.

پس از پایان فرماندهی دانمارک بر «ماموریت ناتو در عراق» در ماه مه 2022، این کشور همچنان سهم نظامی قابل توجهی در این مأموریت تا آغاز سال 2024 داشت. اما در حال حاضر تعداد کمتری از پرسنل دانمارکی به کمک در این ماموریت ادامه خواهند داد.

دانمارک ائتلاف آمریکا را ترک می‌کند

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ پیروزی پرگل عراق مقابل عربستان
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود
  • چه تعداد زائر تهرانی عازم عربستان می‌شود؟
  • فیلم/ جولان‌ سگ‌های ولگرد در باند فرودگاه بغداد
  • ورود سگ‌های ولگرد به باند فرودگاه بغداد + فیلم
  • محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
  • محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
  • (ویدئو) ورود سگ‌های ولگرد به باند فرودگاه بغداد
  • همه مسیرهای هوایی کشور باز است