Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مدیر کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران گفت: مرحله اول طرح روشنا (ایجاد مسیر ویژه تردد دانشجویان روشندل) از سری طرح‌های‌ عمرانی اداره کل خوابگاه‌های این دانشگاه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه تهران، محمد اسماعیلی گفت: در راستای سهولت تردد دانشجویان روشندل برای عبور در مسیرهای پر تردد و دسترسی آسان‌تر به مراکز خدماتی خوابگاه، ایجاد مسیر ویژه تردد دانشجویان روشندل با عنوان طرح روشنا در دستور کار مدیریت خوابگاه‌های دانشگاه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مرحله اول طرح روشنا شامل ایجاد مسیر از خوابگاه شماره 3 روشندلان کوی دانشگاه به محل توزیع غذا و نانوایی در تابستان سال جاری اجرا و از سال تحصیلی جدید مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
مدیرکل امور خوابگاه های دانشگاه تهران اظهار داشت: در صورت تامین اعتبار، مراحل بعدی اجرای طرح شامل استانداردسازی تمامی مسیرهای اصلی و کاربردی منتهی به ساختمان روشندلان ساکن کوی دانشگاه و همچنین روشندلان ساکن مجتمع خوابگاهی فاطمیه دختران در آینده اجرا خواهد شد.

** نیاز غذاخوری های دانشجویی به جهاد کشاورزی ارسال می شود
رییس صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اطلاعات دقیق نیازهای غذاخوری های دانشجویی به سازمان بازرگانی دولتی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی ارسال می شود.
ذوالفقار یزدان مهر اظهار داشت: به منظور پیش بینی و برنامه ریزی لازم برای مدیریت و راهبری تامین اقلام اساسی مورد نیاز دانشگاه ها در سال تحصیلی جاری و جلوگیری از تاثیر منفی ناشی از بروز بحران اقلام اساسی به ویژه برنج، گوشت قرمز، مرغ و ماهی، تلاش های گسترده ای از سوی صندوق رفاه دانشجویان صورت گرفته است.
وی افزود: با هماهنگی وزارت علوم و وزارتخانه های کشور، صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی و شرکت های ذی ربط اقداماتی نظیر اخذ اطلاعات دقیق نیازهای غذاخوری های دانشجویی و ارسال اطلاعات به سازمان بازرگانی دولتی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی انجام گرفت.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: خوشبختانه 3 مهرماه امسال شرکت پشتیبانی امور دام یک هزار تن گوشت منجمد وارداتی مورد نیاز دانشگاه های دولتی به تفکیک استان را برای مدت دو ماه برای تحویل کالای مذکور به واحدهای استانی خود ابلاغ کرد.

** هشتمین مدرسه پاییزی گردشگری برگزار می شود
رئیس دانشگاه علم و فرهنگ از برگزاری هشتمین مدرسه پاییزی گردشگری به مناسبت بزرگداشت روز جهانی گردشگری خبر داد.
به گزارش ایرنا به نقل از دانشگاه علم و فرهنگ؛ به مناسبت بزرگداشت روز جهانی گردشگری «هشتمین مدرسه پاییزی گردشگری» توسط دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می شود.
منوچهر جهانیان رییس دانشکده علوم گردشگری گفت: افتتاحیه هشتمین مدرسه پاییزی گردشگری با شعار «گردشگری و تحول دیجیتالی» ۱۰ مهرماه سال جاری در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود و همچنین کارگاه های تخصصی این مدرسه نیز به ترتیب در تاریخ های یازدهم، پانزدهم و هفدهم مهرماه سال جاری برگزار می شود.
وی درخصوص کارگاه ‌های مدرسه پاییزی گردشگری گفت: این کارگاه ها هم‌چون سال های گذشته با محوریت شعار روز جهانی گردشگری و حضور دانشجویان، علاقه مندان و اساتید رشته های مختلف علوم گردشگری برگزار می شود.
رییس دانشکده علوم گردشگری خاطرنشان کرد: کارگاه های مدرسه پاییزی گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ با عناوین «فن‌آوری و پیشرفت‌های نوین ارتباطی و گردشگری»، «بازاریابی و تبلیغات نوین در صنعت گردشگری» و «تحولات بازار ارز: فرصت‌ یا تهدید برای توسعه گردشگری» به ترتیب روزهای یازدهم، پانزدهم و هفدهم مهرماه توسط مدرسان متخصص حوزه های یادشده برگزار خواهد شد و حضور تمامی دانشجویان و علاقه مندان در این کارگاه ها بلامانع است.
گفتنی است این کارگاه ها به صورت رایگان بوده و در انتها به فراگیران گواهی حضور اعطاء می شود.

** آغاز ثبت نام جشنواره دانشجویان نمونه از فردا
ثبت نام برای شرکت در بیست و هفتمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه از فردا ۱۰ مهر ماه آغاز می شود و به مدت دو هفته ادامه دارد.
دراین ثبت نام تمام دانشجویان متقاضی دانشگاه‌های دولتی، غیر انتفاعی و پژوهشگاه‌های تابعه وزارت علوم همچنین دانشگاه‌های پیام نور و فرهنگیان می‌توانند با مراجعه به سایت portal.saorg.ir نسبت به ثبت نام در این جشنواره اقدام کنند.
جشنواره دانشجوی نمونه در سطح دانشگاه‌های تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پنج گروه علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و دامپزشکی و هنر در مقاطع مختلف برگزار می‌شود که پس از ارزیابی داوران کشوری در نهایت دانشجویان نمونه کشوری انتخاب و معرفی می‌شوند.
9187** 1200

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه وزارت علوم دانشجويان نمونه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۶۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲

ایسنا/خراسان رضوی مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ورود گردشگران سلامت در سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

داوود خوش‌شکن در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت گردشگری سلامت مشهد در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در سال گذشته ۸۲ هزار و ۵۲۴ بیمار خارجی در مشهد ویزیت کرده‌ایم که بابت آن‌ها حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم.

وی افزود: بیشترین بیماران را بیمارستان‌های رضوی، چشم‌بینا، امام رضا(ع)، خاتم و قائم ویزیت کرده‌اند. بیماری‌های ارتوپدی و تروما، زنان و زایمان، بیماری‌های چشمی، بیماری‌های قبلی، اورلوژی و جراحی‌های عمومی به ترتیب مورد اولویت گردشگران سلامت در مشهد بوده است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: البته در مشهد بیماران افغانستانی زیادی داریم که مدرک تبعیت کشور را ندارند، از همین رو این بیماران را گردشگر سلامت محسوب می‌کنیم. به همین دلیل مراجعه به بخش ارتوپدی و تروما بالا است. البته تعرفه‌ای که از این نوع بیماران دریافت می‌کنیم، تعرفه گردشگری است.

خوش‌شکن بیان کرد: در سال گذشته از ۹۵ ملیت در مشهد بیمار داشتیم که نسبت به سال ۱۴۰۱ پیشرفت بیشتری داشته است. بیشترین بیماران ما از کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان، بحرین، تاجیسکتان، کویت و عربستان سعودی بوده است. رشد بیماران ترکمنستان بسیار چشمگیر بوده است.

وی در خصوص جایگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جذب گردشگران سلامت در کشور خاطرنشان کرد: مشهد رتبه نخست جذب بیماران خارجی در سطح کشور را دارد. پس از مشهد شهرهای قم، کرمان، اصفهان و شیراز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص ارزیابی درآمدزایی گردشگری سلامت در مشهد طی سال گذشته گفت: درآمد خوبی در گردشگری سلامت کسب کرده‌ایم، ضمن اینکه درآمد بسیاری که از این طریق وارد کشور می‌شود ثبت نمی‌شود. این رقم ثبت شده، شاید یک‌چهارم یا یک‌پنجم درآمد مشهد از گردشگران سلامت در سال گذشته بوده باشد. پولی که گردشگران سلامت به مطب پزشکان، لیدرها، مراکز تفریحی و گردشگری و... می‌دهند ثبت نمی‌شود. ما فقط عددی که در بیمارستان و سامانه ثبت شده را اعلام می‌کنیم و از سایر هزینه‌های گردشگران به صورت دقیق اطلاعی نداریم.

خوش‌شکن بیان کرد: نسبت به سال ۱۴۰۱ درآمد ما از گردشگری سلامت تقریبا ۲ برابر شده است، این در صورتی است که تعداد بیماران ما ۱۰ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • این جاده یک‌طرفه شد
  • تردد از محور چالوس ممنوع شد/ مسافران شمالی احتیاط کنند
  • جاده چالوس یک‌طرفه شد
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • اصلاح کشور از مسیر مدرسه می‌گذرد
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • تصمیمی برای تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد اتخاذ نشده است