Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@03:16:02 GMT

عوامل دخیل در رشد اقتصادی ویتنام+فیلم

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۶۷۱۳۶

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاری میزان- ۳۰ سال پیش کشور ویتنام جزء فقیرترین کشور‌ها در جهان به حساب می‌آمد. این در حالی است که هم اکنون اقتصاد ویتنام با کشور چین رقابت می‌کند. به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، ۳۰ سال پیش کشور ویتنام جزء فقیرترین کشور‌ها در جهان به حساب می‌آمد. این در حالی است که هم اکنون اقتصاد ویتنام با کشور چین رقابت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کارشناسان ۳ عامل اصلی در این رشد چشمگیر دخیل هستند. کشور ویتنام هزینه‌ بسیاری را برای شهروندان و زیر ساخت‌ها سرمایه گذاری کرده است. از آنجایی که نیمی از جمعیت ۹۵ میلیونی این کشور زیر ۳۵ سال هستند، دولت مبلغ قابل توجهی صرف آموزش ابتدایی کودکان کرده است و  رشد اقتصادی به صورت فراگیر بوده و تمامی زمینه‌ها را در بر می‌گیرد. دومین دلیل وارد شدن کشور ویتنام به بازار جهانی است. در سال ۱۹۹۵ کشور ویتنام به آسه آن پیوست و قرارداد تجاری آمریکا را در سال ۲۰۰۰ امضا کرد و همچنین در سال ۲۰۰۷ سازمان تجارت جهانی ملحق شد. انجام این توافقات منجر به پایین آمدن میزان تعرفه در امر صادرات و واردات کالا شد. سومین عامل تغییر دادن اقتصاد داخلی ویتنام بود که کار را برای مشاغل جدید بسیار آسان کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اقتصاد رشد ویتنام عوامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۷۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد

«موسسه اقتصادی آلمان» از رشد بیکاری در این کشور به بالاترین رقم در یک دهه اخیر خبر داد.

به گزارش مشرق، ضعف اقتصادی آلمان بالاخره به بازار کار این کشور آسیب زد به‌طوریکه پیش‌بینی می‌شود تعداد کارگران بیکار به بالاترین رقم در حدود یک دهه گذشته برسد؛ این را مطالعات «موسسه اقتصادی آلمان» اعلام کرده است.

بر اساس این مطالعاتی که امروز منتشر می‌شود، بیکاری در این کشور به طور متوسط به کمی کمتر از ۲.۸ میلیون نفر افزایش خواهد یافت که بالاترین رقم از سال ۲۰۱۵ به شمار می‌رود.

کارشناس بازار کار موسسه اقتصادی آلمان، هالگر شیفر می‌گوید، با وجود رکود پارسال، بازار کار آلمان تقریبا ثبات داشت اما امسال برلین دارد پی‌آمدهای بحران اقتصادی را با قوت بیشتری احساس می‌کند.

در سال ۲۰۰۵ هم بیکاری در آلمان به ۴.۹ میلیون نفر رسیده بود که به آلمان «مرد بیمار اروپا» می‌گفتند.

بر اساس پیش‌بینی این موسسه، نرخ بیکاری آلمان در سال جاری میلادی به ۶ درصد افزایش می‌یابد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • علت بارش‌های سیل‌آسای ایران؛ عامل انسانی دخیل بود؟
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • آمریکا عامل همه جنگ‌ها در دنیا است
  • تعطیلی پنج‌شنبه این بالا را بر سر اقتصاد کشور می‌آورد