Web Analytics Made Easy - Statcounter

احداث آب شیرین‌کن به حجم تولید ۱۵۰۰ متر مکعب به منظور تامین آب آشامیدنی روستاهای ساحلی و اطراف شهرستان پارسیان با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در این مراسم گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان پس از اخذ مجوز لازم و انتخاب سرمایه گذار نسبت به انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذار مربوطه در قالب قراردادهای  BOO و با خرید تضمینی آب تولیدی از این تاسیسات، کمبود تامین آب آشامیدنی روستاهای ساحلی و پیرامون که بالغ بر ۱۷ روستا است، با احداث و بهره‌برداری این آب شیرین‌کن مرتفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالحمید حمزه پور در ادامه افزود: با توجه به شرایط بحرانی منابع آب سطحی و زیر زمینی این استان و دارا بودن بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر سواحل دریا و همچنین واقع شدن بسیاری از روستاها در نوار ساحلی، یکی از راهبردهای اساسی این شرکت جهت تامین آب پایدار روستاها احداث و توسعه تاسیسات نمک زدایی است.
همچنین در این مراسم فریدون همتی، استاندار هرمزگان ضمن تاکید بر توسعه احداث آب‌شیرین‌کن ها در استان از مجموعه اقدامات و تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در تامین آب آشامیدنی روستاها به رغم بحران شدید کمبود آب، تعدد و پراکندگی روستاها تقدیر و تشکر کرد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۷۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد

محمد کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پس تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر انجام شده شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری، عملیات اجرایی احداث مخزن ۱۵۰۰ یک هزار و ۵۰۰ مترمکعبی آب شرب شهر گوجان را شروع کرد.

وی افزود: این مخزن با هدف افزایش امکان ذخیره‌سازی آب آشامیدنی شهر گوجان احداث می‌شود که با بهره‌برداری از آن، شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان و پایداری بیش از پیش آب شرب این شهر باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری ادامه داد: احداث این مخزن ذخیره در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع انجام می‌شود.

کریمی عنوان کرد: برای اجرای این پروژه، اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از اینکه عملیات سنگ‌بری و خاکبرداری این مخزن به پایان برسد مراحل احداث و ساخت و ساز شروع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: شهر گوجان جمعیت حدود ۱۰ هزار نفری را در خود جای داده و از توابع شهرستان فارسان است که در ۳۶ کیلومتری شهرکرد مرکز استان واقع شده است.

کد خبر 6093739

دیگر خبرها

  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان
  • آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس
  • برخورداری ۱۶۹ هزار مشترک روستایی از آب شرب تا پایان سال
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند