Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس نتایج تحقیقات جدید مصرف مولتی ویتامین ها و کلسیم هیچ ارزشی در تقویت سلامت و پیشگیری از بیماری قلبی عروقی، حمله قلبی، سکته یا مرگ زودهنگام ندارد.

اخبار سلامت ایران/ مطالعه اخیر محققان دانشگاه تورنتو کانادا نشان می دهد مصرف مداوم مکمل های ویتامین و مواد معدنی هیچ فایده یا ضرری برای سلامت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مکمل ها تنها به رژیم غذایی کمک کرده و به ارزش غذایی شما می افزایند.

دکتر «دیوید جنکینز»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «یافتن تعداد کمی اثرات مثبت مرتبط با شایع ترین نوع مکمل های مصرفی بسیار تعجب آور است.»

به گفته محققان، این مکمل ها فقط در ذهن این باور را ایجاد می کنند که می توانند شما را از برخی از بیماری ها نجات دهند، اما در حقیقت نقش بسیار کمی در تحقق این هدف در زندگی سالم دارند.

ارتباط اسیدفولیک و ویتامین های B با بیماری های قلبی

تیم تحقیق آشکار ساخت که مصرف اسیدفولیک به تنهایی یا همراه با ویتامین های B موجب کاهش ریسک بیماری های قلبی عروقی و سکته می شود درحالیکه نیاسین و آنتی اکسیدان ها تاثیر بسیار جزئی در این زمینه دارند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۷۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۳۲ مکمل آهن در مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه فارس  توزیع شده است.

مریم مهارت با بیان اینکه کم خونی ناشی از فقر آهن یکی از کمبود‌های شایع در جهان و ایران است، گفت: به منظور پیشگیری و کنترل این موضوع، طرح مکمل یاری با قرص آهن در دختران متوسطه اول و دوم مدارس استان اجرا می‌شود.
رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز  گفت: همچنین یک میلیون و ۲۸ هزار و ۹۲۸ مکمل ویتامین دی در مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه از آغاز مهر ۱۴۰۲ تاکنون توزیع شده است.

مهارت بیان کرد:، چون گروه‌های سنی ۱۳ تا ۱۸ سال، بیشتر در معرض خطر هستند و میزان نیاز بدنی به ویتامین دی و آهن در این گروه سنی با توجه به شرایط فیزیولوژیکی و جهش رشدی که دارند بیشتر می‌شود، در طرح توزیع مکمل قرار می‌گیرند.

وی گفت: با توجه به نقشی که ویتامین دی در سلامت ایفا می‌کند و کمبود آن در دختران و پسران شایع است، مصرف ماهیانه این ویتامین به صورت مکمل ۵۰ هزار توصیه می‌شود.
بهترین منبع دریافت ویتامین دی، نور خورشید است و با توجه به اینکه نوجوانان ساعات بسیار کمی در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند، نیاز به دریافت ویتامین دی در این گروه سنی افزایش می‌یابد.
 رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز  گفت: برنامه پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی در نوجوانان، طرح ملی توزیع شیر در مدارس، برنامه پایگاه تغذیه سالم با هدف ارتقای تأمین بخشی از انرژی، پروتئین و مواد مغذی مورد نیاز و جلوگیری از عرضه مواد غذایی کم ارزش تغذیه‌ای به دانش‌آموزان از  اقدامات دیگر واحد تغذیه در مدارس است.

دیگر خبرها

  • ‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس
  • روزی ۸ عدد از این میوه گران بخورید!
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای
  • نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت
  • ضرورت مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌
  • کدام ویتامین همان اکسیر جوانی است!
  • دو عادت منفی که فکرش را نمی‌کنید به بدنتان آسیب برساند
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل
  • برپایی سفره سلامت در مدارس خلخال
  • ویتامینی برای سلامت پوست، مو، سیستم ایمنی و عصبی