Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

اتوبوس‌ها در خط تهران‌پارس-آزادی، مگر در مواردی معدود، بیش از 2 دقیقه تأخیر ندارند. پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی با اعلام این مطلب گفت: هر 30 ثانیه یک‌بار در سامانه یک اتوبوس‌رانی (خط تهران‌پارس-آزادی) اتوبوس اعزام می‌شود.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، سنندجی در پاسخ به این سؤال که پس چرا در ایستگاه‌های حدفاصل تهران‌پارس-آزادی با معطلی و تجمع مسافران روبه‌رو هستیم، گفت: وجود تقاطع‌ها، ورود خودروهای شخصی به داخل لاین و شلوغی و جمعیت سبب تأخیر اندک اتوبوس‌های بی‌آرتی می‌شود؛ اما در اعزام اتوبوس‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد و هر 30 ثانیه یک‌بار از پایانه‌ها اتوبوس اعزام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بابیان اینکه از چهارراه تهران‌پارس تا میدان آزادی 21 ایستگاه وجود دارد، اظهار داشت: اتوبوس‌ها باید ظرف یک ساعت و ده دقیقه خود را به مقصد برسانند. خطوط بی‌آرتی مثل یک ترازو هستند که دو طرف دارد. اگر 100 اتوبوس در یک‌طرف وجود داشته باشد، می‌بایست 100 اتوبوس هم در طرف دیگر داشته باشیم؛ در غیر این صورت یک گپ ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهرداری تهران تأکید کرد: اتوبوس پس از اعزام، ممکن است به دلایلی مثل ترافیک، چراغ‌قرمز، تصادف، ورود خودرو شخصی به داخل لاین و ... توقف کند. به‌عنوان‌مثال میدان انقلاب یا میدان فردوسی دارای مشکلات ترافیکی است و به همین دلیل با توقف اتوبوس‌ها در این ایستگاه‌ها مواجه هستیم. ما به‌صورت سیستمی همه اطلاعات را دارا هستیم و هر ایستگاهی را نام ببرید، می‌توانیم اطلاعات آن را ارائه کنیم.

او در ادامه گفت: خط اتوبوس ظرفیت خاصی دارد. اگر هزار اتوبوس در یک خط بگذاریم، وقتی این اتوبوس‌ها به ابتدا و انتهای خطوط می‌رسند، تمام ترافیک تهران را برهم می‌زنند؛ بنابراین خط و ناوگان باید براساس ظرفیت خط طراحی شود.

اطلاع شهروندان از زمان رسیدن اتوبوس‌ها با ارسال کد به شماره 2000111

سنندجی با اشاره به اینکه مردم می‌توانند از زمان رسیدن اتوبوس باخبر شوند، گفت: شهروندان با استفاده از سیستم پیامکی می‌توانند کد ایستگاه موردنظر خود را به شماره 2000111 پیامک کنند تا از زمان رسیدن اتوبوس بعدی مطلع شوند.

او افزود: البته برخی شهروندان به‌دلیل جمعیت زیاد داخل اتوبوس نمی‌توانند سوار شوند و این مشکل را در خطوطی مثل خط 1 و 7 (خط تجریش-راه‌آهن) داریم؛ اما این ربطی به تعداد و زمان اعزام اتوبوس‌ها ندارد؛ بلکه به‌دلیل جمعیت زیاد است.

سنندجی در پاسخ به این انتقاد که بعضاً اتوبوس‌های خط یک به‌ویژه در ساعات پیک تا 10 دقیقه تأخیر دارند، عنوان کرد: براساس مستندات ما این موضوع امکان ندارد؛ مگر اینکه در معدودی موارد چنین اتفاقی بیفتد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی بابیان اینکه در خط 7 و تقاطع نیایش-ولیعصر دچار مشکلات خاصی هستیم، گفت: به‌دلیل اینکه خودروها در این خط می‌خواهند به سمت اتوبان نیایش گردش‌به‌چپ کنند، با تجمع اتوبوس‌ها در خیابان ولیعصر روبه‌رو هستیم؛ اما این مشکل را در خط یک نداریم و تأخیر 10 دقیقه‌ای اتوبوس‌ها در این خط خیلی کم اتفاق می‌افتد. ما دارای سیستم کنترل هستیم و به‌صورت 24 ساعته همه خطوط رصد می‌شود. در خط یک معمولاً اتوبوس‌ها بافاصله‌ای بیش از 2 دقیقه به ایستگاه‌ها نمی‌رسند؛ اگر غیرازاین اتفاق بیفتد یعنی فاجعه.

او ضمن نشان دادن ساعت و اطلاعات اعزام اتوبوس‌ها در تاریخ سوم مهرماه روی سیستم، بیان کرد: به‌عنوان‌مثال در روز سه‌شنبه سوم مهرماه از ساعت 5 صبح تا 12 شب به‌طورکلی 19 دقیقه انحراف داشته‌ایم و غیرازآن همه اتوبوس‌ها در فاصله 30 ثانیه اعزام‌شده‌اند. این دیتا توسط سیستم ساخته می‌شود و هیچ دست‌کاری در آن صورت نمی‌گیرد. اتوبوس در مسیر رفت چهارراه تهران‌پارس به آزادی موظف است روزانه 508 نیم‌راه را طی کند. در مسیر مخالف هم همین تعداد نیم‌راه باید طی شود. ما معمولاً عملکردی نزدیک به این پیش‌بینی‌ها داریم و مثلاً در تاریخ سوم مهرماه 500 نیم‌راه در مسیر چهارراه تهران‌پارس به آزادی طی شده است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: اتوبوس بی آر تی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۷۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید

امید بی‌نظیر قائم مقام مدیرعامل شرکت خودروسازی اسنا در حاشیه تحویل ۲۲ دستگاه اتوبوس درون شهری به شهرداری تهران گفت: شرکت اسنا از معدود تولید کنندگان اتوبوس‌های شهری است که نسبت به اجرای تعهدات خود در موعد مقرر جدیت دارد. وی در همین رابطه یادآور شد، تحویل 22 دستگاه اتوبوس به دلیل مجوزهای حمل و نقلی بوده و روند تحویل در هفته‌ها و ماههای آتی ادامه دارد.

بی‌نظیر در خصوص برنامه شرکت برای انعقاد قرار داد با دیگر شهرها گفت: با تعداد شهرداری‌های شهرهای بزرگ برای تامین و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی وارد مذاکره و امضا تفاهمنامه و حتی عقد قرارداد شده‌ایم و همواره توانسته‌ایم بموقع به تعهدات خود عمل کنیم.
تبریز و اصفهان و تهران از جمله‌ کلانشهرهایی که با قرارداد بسته و طبق قرارداد اتوبوس تحویل داده شده است. با کلانشهرهای دیگر هم تفاهمنامه و‌مذاکرات داشته  که امیدواریم تبدیل به قراردادهای اجرایی شود.

وی گفت: شرکت اسنا آمادگی دارد اتوبوس‌های تک کابین 12 متری، اتوبوس دو کابین BRT و تک کابین برقی مورد نیاز شهرداری‌ها را تامین کند و به سرعت نیاز فوری شهرداری‌ها را برطرف کند.

به گفته قائم مقام مدیرعامل شرکت اسنا، اتوبوس‌های 12 متری از سال گذشته بعد از تبریز تحویل کلانشهر تهران شده و این روند در خصوص شهرداری‌های اصفهان و تهران ادامه خواهد داشت. اتوبوس‌های BRT اسنا از سالیان گذشته همواره به مردم شهرهای تبریز، اصفهان و تهران خدمات ارائه می‌دهند و شهروندان این کلانشهرها علیرغم گذشته سالیان طولانی بکارگیری و فعالیت رضایت دارند.

بی‌نظیر در خصوص قرارداد این شرکت با شهرداری اصفهان گفت: قرارداد نسل جدید اتوبوسهای دوکابین BRT تولیدی اسنا نیز با شهرداری اصفهان امضا شده و تا پایان اردیبهشت بخشی از این قرارداد به شهرداری اصفهان تحویل داده می‌شود.

شرکت اسنا مدرن‌ترین و با امکانات‌ترین انواع اتوبوس ۱۲ و ۱۸ متری را تولید می‌کند. محصولات این شرکت از امکاناتی نظیر سیستم تهویه هوا، امکانات ویژه افراد کم‌توان و سالمند و فناوری‌های پیشرفته ایمنی از مسافران برخوردار بوده و با اتکا به توان مهندسان و کارگران ایرانی طراحی و تولید شده‌اند. 
تمامی صندلی‌های این اتوبوس‌ها پورت اختصاصی شارژ USB دارند و مسافران تا رسیدن به مقصد می‌توانند تلفن خود را نیز شارژ کنند. همچنین در اتوبوس‌ها از سیستم شبیه‌ساز سه بعدی همه جانبه برای حفظ ایمنی در مسیرهای پرتردد استفاده شده است. زیبایی ظاهری اتوبوسهای اسنا و رنگ‌های متنوع باعث زیبایی دکوراسیون شهری و مورد توجه هموطنان قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • رانندگان با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند
  • شرایط جدید خرید پژوپارس برای ثبت نامی‌های سامانه یکپارچه
  • شرایط جدید خرید پژوپارس برای ثبت نامی های سامانه یکپارچه
  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران
  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • قرارداد خرید اتوبوس برقی از چین منع انتشار داشته است
  • آغاز زندگی در حرکت خودرو امداد
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • حرکت یافتن زندگی در چهارچرخ امداد
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی آغاز شد