Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@16:40:11 GMT

ادامه بازداشت‌هاي پساکودتا در ترکيه

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۶۸۵۲۳

ادامه بازداشت‌هاي پساکودتا در ترکيه

خبرگزاري آريا - دادستاني آنکارا، حکم بازداشت 47 نفر از کارکنان سه وزارتخانه دولتي را به اتهام ارتباط با جماعت فتح الله گولن (متهم رديف اول کودتاي 15جولاي 2016) صادر کرده است.
به گزارش روز دوشنبه پارس تودي به نقل از خبرگزاري صدا و سيما از آنکارا، نيروهاي امنيتي ترکيه به موجب حکم دادستاني آنکارا از صبح امروز 25 نفر از کارکنان وزرات بهداشت، خانواده و آموزش ملي را دستگير کردند و کار بازداشت بقيه افراد ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استفاده از نرم افزار مکالمه محرمانه موسوم به «بايلوک»، حمايت مالي از جماعت فتح الله گولن و تباني براي استخدام عوامل نفوذي اين جماعت در سازمان هاي دولتي از اتهاماتي است که در حکم دادستاني آنکارا به آن اشاره شده است.
مقامات دولت ترکيه تعداد افراد مرتبط با گروه فتح الله گولن را نزديک 170 هزار نفر اعلام و بيان کرده اند: اين افراد مستقيم و غيرمستقيم در کودتاي 15جولاي سال گذشته نقش داشتند.
ترکيه اعلام کرده که فتح الله گولن با تشکيل گروهي موسوم به جنبش حيزمت (خدمت) با رخنه در تشکيلات قضايي، نظامي، آموزشي و ارکان دولتي، کودتاي ناکام 15 جولاي (25 تيرماه سال 1395) را سازماندهي کرده بود.
135/110
کليدواژه ترکيه

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۸۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ، وزیر کشور ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۴۱ نفر را به اتهام ارتباط با گروهک تروریستی داعش بازداشت کردند.

«علی یرلی‌کایا» وزیر کشور ترکیه در این خصوص اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۴۱ نفر را به اتهام ارتباط با این گروهک تروریستی بازداشت کردند.

وزیر کشور ترکیه در ایکس خبر داد که این بازداشت‌ ها طی عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در ۱۲ استان این کشور صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • ترکیه به توقف تجارت با اسرائیل تا زمان آتش بس دائمی غزه ادامه می‌دهد
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را به طور کامل متوقف کرد
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • مردی که قصد حمله به نتانیاهو را داشت بازداشت شد
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد