Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور عمرانی استانداری همدان با بیان اینکه استانداردسازی وسایل بازی بوستان‌ها باید در اولویت کار شهرداری باشد، گفت: وسایل بازی غیراستاندارد، ابتدای دی جمع‌آوری می‌شوند. ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمود رضا عراقی امروز در کارگروه استانداردسازی و ارتقاء کیفیت کالا و خدمات اظهار داشت: بسیاری از وسایل بازی بوستان‌ها غیراستاندارد هستند که باید تا پایان آذر از طرف شهرداری، استاندارد شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پس از این زمان وسایل غیراستاندارد جمع‌آوری می‌شود، افزود: شهرداری موظف به ایمن‌سازی و استانداردسازی وسایل بازی بوستان‌هاست و با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات مالی، انجام این کار باید در اولویت کاری شهرداری باشد.

218 وسیله بازی استاندارد هستند

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان هم گفت: 137 بوستان و 25 شهربازی در استان همدان وجود دارد که وسایل نصب‌شده در آن‌ها باید ایمن بوده و مشمول استاندارد اجباری است.

محمد مددی گفت: از 263 وسیله نصب‌شده در این بوستان‌ها به 218 مورد گواهی استاندارد تعلق‌گرفته و بقیه به دلیل نداشتن استانداردهای لازم پلمب شده است.

وی با بیان اینکه محوطه بوستان‌ها هم به کف سازی و ایمن‌سازی نیاز دارد، افزود: اگر شهرداری برای استانداردسازی وسایل بازی اقدام کند، اداره کل استاندارد هم متعهد به پرداخت هزینه آزمون کردن این وسایل است.

مددی اعلام کرد: شهربازی‌های استان همدان به نسبت شهربازی‌های سایر استان‌ها از شاخص‌های بهتری در حوزه استاندارد وسایل بازی برخوردار است.

وی مطرح کرد: از سال 90 تاکنون 4 هزار و 590 دستگاه آسانسور دارای گواهینامه استاندارد نصب‌شده و 40 دستگاه آسانسور مراکز عمومی و پر رفت و آمد هم امسال بررسی و معایب آن‌ها به مدیران این مراکز اطلاع داده‌شده است.

شرکت‌های زیر پله‌ای با جان افراد بازی می‌کنند

رئیس هیئت‌مدیره سندیکای آسانسور و پله‌برقی استان همدان هم با اشاره به مشکلات این صنف و گلایه از کم توجهی مسئولان تصریح کرد: جلسات متعددی با نظام مهندسی گذاشته‌ایم و توضیح داده‌شده که ابعاد 160 در 190 سانتی‌متر که در مبحث 15 مقررات ملی ساختمان درج‌شده، اشتباه است و برای ورود ویلچر به بالابر طور خالص 168 سانتی‌متر به جز فضای موردنیاز برای ویلچر باید در نظر گرفته شود.

سید رضا ایرانپور گفت: بارها برای اصلاح این موضوع درخواست داده‌ایم، اما به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و دو سال و نیم وقت تلف‌شده است.

وی بیان کرد: شرکت‌های زیر پله‌ای و غیرمجاز از مشکلات این حوزه است که نصب بالابرهای آن‌ها موجب فوت 10 نفر شده و باید مانع فعالیت این شرکت‌ها شد.

ایرانپور افزود: پرداخت نکردن هزینه بسیار پایین نگهداری آسانسورها و ورود شرکت‌هایی که برای دریافت مجوز روند قانونی را طی نکرده‌اند از دیگر مشکلات این حوزه به شمار می‌رود.

وی مطرح کرد: بهتر است اسامی شرکت‌های دارای پروانه و مجوز از طرف شهرداری و نظام مهندسی به مالک داده‌شده و او موظف به انتخاب از بین آن‌ها شود زیرا این شرکت‌ها باید از ابتدا بر اساس شرایط، اطلاعات لازم را به مالک داده و بالابر را بر اساس ساختمان طراحی کرده و عواقب آن را بپذیرند، اما متأسفانه زمانی ما وارد کار می‌شویم که بخشی از کار انجام‌شده و استاندارد لازم را هم ندارد.

ایرانپور اعلام کرد: در برخی مناطق بالای شهر، پله‌های برقی تبدیل به خوابگاه معتادان شده و پلیس هم نمی‌تواند کاری کند.

انتهای پیام/ن

R41405/P1361/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۸۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی



به گزارش خبرآنلاین، این شرکت در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵٫۸ میلیون مگاوات ساعت برق، ۵٫۹ میلیون تن بخار، ۳۸۱٫۸ میلیون نرمال مترمکعب گاز ازت، ۲۵۲٫۸ میلیون نرمال مترمکعب گاز اکسیژن، ۸٫۷ هزار تن اکسیژن مایع، ۴۵٫۱ میلیون مترمکعب آب اسمز معکوس (RO) و 15 میلیون مترمکعب آب بدون املاح (DM) تولید و به مشتریان خود تحویل داده است.

بفجر در راستای حفاظت از محیط‌زیست بیش از ۴٫۸ میلیون مترمکعب پساب صنعتی را تصفیه کرده که بخش مهمی از آن نیز مورداستفاده در آبیاری فضای سبز قرار می‌گیرد. فجر انرژی در ماه‌های گرم سال ۱۴۰۲ و در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود بیش از ۱٫۲ میلیون مگاوات برق به شبکه سراسری تزریق کرده تا مردم و صنایع استان از این نعمت استفاده کنند. همچنین این شرکت رکورد تولید مستمر سرویس‌های حیاتی را تا پایان سال ۱۴۰۲ ثبت و ارتقا داده و این موفقیت همچنان ادامه دارد.

فجر انرژی با بهره‌گیری از پروژه شیرین‌سازی آب (اسمز معکوس) توانست در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰٫۵ میلیون مترمکعب در مصرف آب خام صرفه‌جویی کند؛ از ابتدای راه‌اندازی این پروژه (سال ۱۳۹۵) مجموعاً شرکت فجر بیش از ۷۰ میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی کرده است.

کارکنان این شرکت سال گذشته ۲۴ فقره تعمیرات اساسی در واحدهای نیروگاه، تفکیک هوا، تصفیه آب و تصفیه پساب به‌منظور حفظ پایداری تولید انجام دادند. تعمیرات اساسی واحدهای تفکیک هوا همچنین با مهندسی معکوس برخی تجهیزات و صرفه‌جویی ۵ میلیاردی با استفاده از هوشمندسازی سیستم کنترلی کمپرسورها همراه بوده است.

روش اندازه‌گیری سیلیس محلول فجر انرژی در هشتمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی، به‌عنوان نوآوری برتر در سال ۱۴۰۲ شناخته و تندیس زرین این جشنواره را کسب کرد. پیش‌ازاین نیز آزمایشگاه‌های فجر انرژی علاوه بر کسب صلاحیت‌های لازم، روش جدید اندازه‌گیری سیلیس محلول در آب را در سازمان ملی استاندارد ثبت کردند.

همچنین این شرکت در سال ۱۴۰۲ چند اقدام مهم در حوزه مسئولیت اجتماعی انجام داده است. انتشار ششمین گزارش پایداری دوسالانه (۱۴۰۰ و ۱۴۰۱) به‌منظور ارزیابی اثرات فعالیت‌ها و شفافیت آنها برای ذی‌نفعان صورت‌گرفته است. کاشت ۳۰ هزار اصله حرا در خوریات شهرستان بندر ماهشهر در راستای صیانت از محیط‌زیست و این زیستگاه بومی نیز دیگر اقدام فجر انرژی در این زمینه بوده است.

در سال ۱۴۰۲ با راه‌اندازی اسکرابر فیلترهای ایستگاه گاز شرکت فجر گامی مؤثر در افزایش ضریب پایداری تولید شرکت‌های منطقه ویژه پتروشیمی برداشته است. همچنین این شرکت با یکپارچه‌سازی مجموعه برج‌های خنک‌کننده خود به یکدیگر طی ۳ شبانه‌روز و رکوردی جدید در عملیات ترمیم و آب‌بندی حوضچه‌ها ثبت کرد.

فجر انرژی خلیج‌فارس، با حضور در رویدادهای متعدد داخلی اعم از همایش پترو فن و پتروکم با شرکت‌های سازنده داخلی دانش‌بنیان به گفت‌وگو و همکاری پرداخته است. این شرکت در نمایشگاه پتروکم ۱۳ تفاهم‌نامه و قرارداد با شرکت‌های داخلی با ارزشی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال منعقد کرده است.

همچنین کارشناسان بخش‌های فنی و عملیاتی شرکت فجر با همکاری شرکت سازنده داخلی، ظرفیت توربین‌های نیروگاه این شرکت را با اجرای طرح‌های موسوم به +IGV و EMS و MAPTUNE به مقدار 20 مگاوات افزایش دادند. کارکنان این شرکت با ارائه پیشنهادی در زمینه استفاده مجدد از ممبران‌های واحد آب موجب صرفه‌جویی ۳۹۰ میلیاردی در این زمینه شدند.

این شرکت با حضور در رویداد دانشگاهی چالش محور we can پیش از 16 پیشنهاد از شرکت‌های داخلی در زمینه دو چالش بازیافت کربن‌دی‌اکسید خروجی از واحدهای نیروگاه‌های خود و تبدیل آن به محصولات دارای ارزش‌افزوده و بهبود عملکرد یا باز طراحی سیستم تصفیه پساب ناشی از فرایندهای پلیمرهای مهندسی و صنعتی با املاح بالا (High TDS) جهت دستیابی به استانداردهای زیست‌محیطی دریافت کرد.

همچنین فجر انرژی خلیج‌فارس ممیزی مراقبتی سیستم‌های مدیریت یکپارچه گواهینامه‌های استاندارد مدیریت کیفیت، استاندارد مدیریت محیط‌زیست، استاندارد مدیریت ایمنی، بهداشت حرفه‌ای، استاندارد مدیریت HSE یکپارچه، مدیریت انرژی، مدیریت امنیت اطلاعات را در سال ۱۴۰۲ انجام داد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895913

دیگر خبرها

  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی
  • اتفاقی عجیب برای تماشاگران زن در تبریز
  • ماجرای سرقت وسایل زنان هوادار تراکتورسازی از امانات ورزشگاه (+عکس)
  • ماجرای سرقت وسایل زنان هوادار تراکتورسازی از امانات ورزشگاه
  • ماجرای سرقت وسایل زنان هوادار تراکتورسازی در اولین تجربه حضور در ورزشگاه
  • آزمون ۱۳۳ باسکول وسائل نقلیه چرخدار جاده‌ای در خراسان جنوبی
  • راه‌اندازی نسل جدید اینترنت 5G در چین
  • نسل جدید اینترنت ۵G در چین راه اندازی می شود
  • فراخوان واحد‌های تولیدی ایلام برای شرکت در طرح ملی انتخاب واحد‌های نمونه
  • اینترنت 5.5G چیست و چه تفاوتی با 5G دارد؟