Web Analytics Made Easy - Statcounter

واگن های مترو راهکار منطقی کاهش آلودگی هوا/سه ماهواره آماده پرتاپ است/ زندگی ۸هزار سالمند تنها در تهران و ... از جمله اخبار برگزیده اجتماعی خبرگزاری شبستان در ۹ مهر ماه ۹۷ است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «زهرا صدراعظم نوری» درباره تمهیدات صورت گرفته برای کاهش آلودگی هوا در فصل پاییز در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، گفت: موضوع آلودگی هوا یکی از مواردی است که کمیسیون محیط زیست آن را دنبال می‌کند و برنامه‌های مختلفی در این زمینه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران افزود: جلساتی با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار کرد‌ه ایم و از سازمان‌های مرتبط با  آلودگی هوا بازدیدهایی به عمل آمده تا بتوانیم با هماهنگی‌های صورت گرفته پیشنهاداتی را برای کاهش آلودگی هوا در مقطع وارونگی داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم تا در زمانی که وارونگی هوا رخ می دهد کمترین مشکل را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: با تعاملی که با دستگاه های مربوطه نظیر استانداری، سازمان حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش داشته ایم شاید بتوان در مواردی تردد را کنترل کرد و یا در مقطعی مدارس را تعطیل کرد و میزان انتشار آلاینده ها را تا حدودی مدیریت کنیم.

 

زندگی ۸هزار سالمند تنها در تهران

امیر مسعود عرب» در نشست خبری روز سالمند با بیان اینکه دانشگاه بهزیستی و توانبخشی 26 سال پیش با هدف ارایه خدمات در حوزه سلامت روان و جسم افتتاح شد گفت این دانشگاه حدود22 دپارتمان آموزشی  و 8مرکز تحقیقاتی دارد.

 

سه ماهواره آماده پرتاپ است

مرتضی براری، (دوشنبه 9 مهرماه ) در نشست خبری که به مناسبت هفته جهانی فضا برگزار شد از آماده پرتاب بودن سه ماهواره خبر داد و گفت: دو ماهواره نیز مراحل نهایی را طی می کنند.

 

رییس سازمان فضایی ایران افزود: سه ماهواره ناهید، ماهواره دوستی (دانشگاه صنعتی شریف)، ماهواره پیام (دانشگاه امیرکبیر) آماده پرتاب است.

 

براری بیان کرد: ماهواره ناهید و دوستی در مدار 250 کیلومتر زمین قرار خواهند گرفت که ماهواره تحقیقاتی هستند. ماهواره پیام در مدار 500 کیلومتری از زمین قرار خواهد گرفت که امیدواریم بتوانیم مراحل پرتاب را طی کنیم تا پایان سال این سه ماهواره پرتاب شوند.

 

تعدادی از مخلان نظم و امنیت در حوزه اقتصادی دستگیر شدند

سردار «حسین اشتری» امروز در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی در جمع خبرنگاران گفت: 95 درصد تجهیزات نیروی انتظامی داخلی است و امیدواریم به صددرصد ارتقا یابد و روی پای خودمان بایستیم.

 

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حوادث اخیر بیان کرد: کسانی که مخل نظم و امنیت هستند در بین راه‌ها مانع حرکت کامیون ها و تانکرهایی می شوند که مایحتاج مردم را منتقل می کنند و این افراد بدانند که پلیس با اقتدار و قاطعیت با آنها برخورد می کند و بدانند که حکم سختی برای آنها صادر خواهد شد.

 

وی در ادامه افزود: نیروی انتظامی این افراد را شناسایی و برخی از آنها را نیز دستگیر و عده ای دیگر را روزهای آینده دستگیر خواهد کرد و در حال حاضر نیز امنیت خوبی در جامعه برقرار است و پلیس با اقتدار امنیت را برقرار می کند.

 

بستری شدن ۴۶۰ نفر به دلیل مسمومیت با الکل از ۱۶ شهریور تا ۸ مهر

دکتر «ایرج حریرچی» در نشست خبری هفتگی با بیان این که از این ٤٦٠ نَفَر که به دليل مسموميت با الكل در بيمارستان ها بستري شده اند، ٤٢ نَفَر دچار مرگ مغزي شده و فوت كرده اند، گفت:٩٣ درصد افرادي كه فوت كرده اند، مرد هستند و جوانترين فردي كه فوت شده خانمي ١٩ ساله و مسن ترين آنها آقايي ٥٧ ساله است.


 
وی گفت: ۴١ درصد مسموم شدگان مربوط به محدوده سني ٢٥ تا ٣٦ سال هستند و در حال حاضر ١٧٧ نفر در مراكز درماني بستري بوده و ٢٤١ نَفَر نيز مرخص شده اند. و تاكنون ١٧٠ نفر دياليز  و ١٦ نفر نابينا شده اند.


 
سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با بیان این که مصرف الکل در ایران نسبت به دیگر کشورهای جهان، نسبتا پایین است، گفت: با توجه به ملاحظات فرهنگی، پرسشگری در مورد مصرف الکل در ایران همراه با محدودیت هایی همراه بوده است.

 

بارش باران در شمال غرب و شرق کشور

«حامد فنایی» درباره وضعیت هوای مناطق مختلف کشور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت: امروز ساحل دریای خزر بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بعدازظهر دوشنبه و اوایل شب در بخش هایی از شمال غرب کشور و دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و به ویژه در جنوب استان کرمان و شمال هرمزگان، افزایش ابر و در برخی نقاط رعد و برق و رگبار باران پیش بینی می شود.

 

وی ادامه داد: فردا بعدازظهر در شمال استان های خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان و بخش هایی از خراسان شمالی، افزایش ابر و در برخی نقاط رگبار و رعد و برق دور از انتظار نمی باشد.

 

معلم تمام وقت شدن اجباری نیست

«سید محمد بطحایی» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره ی جزییات طرح تمام وقت شدن معلمان گفت: در حال حاضر 6 ساعت اضافه تدریس در حکم معلمان می آید.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این موضوع، یک امتیازخوبی هم برای معلمان محسوب می شود  افزود: در سوابق خدمت آنان لحاظ و از سایر امتیاز ات هم بهره مند خواهند شد.

 

وی ادامه داد: به تدریج به سمت اجرای طرح تمام وقت شدن معلم ها خواهیم رفت. البته ابتدا باید اعتبارات وانگیزه های لازم تامین شده باشد.

 

بطحایی با اشاره به اختیاری بودن طرح اضافه تدریس معلمان گفت: ما نمی توانیم اجباری به معلم ها بگوییم، به جای 24 ساعت، 36 ساعت در مدرسه حضور پیدا کنند.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: دفاع مقدس مجلس دولت کانون های مساجد پیاده روی اربعین وزیر بهداشت علی لاریجانی حسن روحانی برجام اردبیل مترو تهران شورای شهر تهران سالمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۸۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد منطقی، احترام به حقوق ملت‌ها در استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای است

استاندار اصفهان گفت: برگزاری اجلاس‌های وزینی همچون همایش علوم و فنون هسته‌ای، سرفصل جدیدی را در توسعه همه جانبه و عادلانه علم و دانش بشری و احترام به حقوق ملت‌ها در استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته ای و پرهیز از هرگونه افراطی‌گری باز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین همایش بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ که به میزبانی اصفهان در حال برگزاری است، اظهار کرد: به‌عنوان استاندار اصفهان خرسند و مفتخر هستم تا از طرف مردم هنردوست و هنر پرور اصفهان، حضور میهمانان گرامی را در اصفهان، میعادگاه هنر و اندیشه، پایتخت فرهنگ و تمدن، تجلی گاه حکمت و معنویت، دیار همیشه جاوید ایثار و مقاومت، شهر خلاق صنایع دستی جهان و شهر گنبدهای فیروزه‌ای خیر مقدم عرض کنم.

وی با اشاره به اینکه اصفهان گواه شکوهمند خلاقیت ایرانی است، افزود: اصفهان شهر موزه‌ای است که سیاحان و سفرنامه نویسان و شرق شناسان آن را سحرآمیز و افسانه‌ای می‌خوانند و فرهنگ دوستان آن را نصف جهان نامیده‌اند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان شهری است که ریشه در تاریخ دارد، عنوان کرد: سرزمینی با بیش از هفت هزار سال سابقه تمدنی و سه دوره پایتختی سیاسی ایران و بیش از ۲۲ هزار جاذبه فرهنگی، تاریخی، طبیعی، مذهبی و گردشگری شهری که دارای ۱۵ اثر ثبت شده جهانی توسط یونسکو در حوزه میراث فرهنگی ملموس و دو اثر میراث فرهنگی ناملموس است، این استان همچنین مرکز ادیان توحیدی و شهر هم زیستی مسالمت‌آمیز با حضور هموطنان ادیان الهی ارامنه، زرتشتیان و یهودیان است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: اصفهان این دانشنامه هنر و معماری ایران از دیرباز تاکنون عظمت و شکوه زوال ناپذیر فرهنگ و تمدن خود را مدیون تلاش‌های مجدانه و مشترک دانشمندان، حکیمان، علما و بزرگان علم و اندیشه و بزرگانی همچون بوعلی سینا علامه مجلسی ملاصدرا، شیخ بهایی، میرداماد و میرفندرسکی است.

وی ادامه داد: همه این فضائل در سایه معارف الهی و وفاق و همدلی بی مانند ادیان توحیدی در این سرزمین به وجود آمده است که همیشه تاریخ منشأ انعکاس معنویت، صلح و دوستی در سرزمین پارس بوده است.

استاندار اصفهان متذکر شد: بدون شک برگزاری این کنفرانس بین‌المللی در اصفهان به‌عنوان قطب مهم علم و خلاقیت کشور و مصدر پیشرفت در صنعت هسته‌ای، گواه دیگری از خلاقیت علمی و نبوغ دانشمندان و متخصصین ایران زمین است.

مرتضوی گفت: امروز ما در عصری زندگی می‌کنیم که امپراطوری رسانه صهیونیستی تلاش می‌کند روایت‌هایی نادرست از ایران به دنیا مخابره کند و تصویر غلطی از مردم صلح دوست ایران به دنیا انعکاس دهد، در این عصر امپراطوری رسانه قتل ۳۵ هزار کودک و زن در فلسطین اشغالی را سانسور می‌کند.

وی افزود: در عصر حاضر پدیده‌هایی نظیر جهانی شدن، مرزهای جغرافیای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری ملل را در نوردیده و اصالت جوامع بشری را در حوزه‌های مختلف کم رنگ می‌کند، در چنین دورانی ضرورت حفظ و صیانت از حریم و موجودیت میراث ارزشمند هنری، فرهنگی و علمی بیش از پیش آشکار می‌شود و امید است با برگزاری اجلاس‌های وزینی از این دست و تبادل دستاوردها و پیشرفت‌های علمی بتوان با هم اندیشی‌های علمی و همکاری‌های متقابل کشورها، سرفصل جدیدی را در توسعه همه جانبه و عادلانه علم و دانش بشری و احترام به حقوق ملت‌ها در استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای و پرهیز از هرگونه افراطی‌گری رقم زد و این رویکرد منطقی را جایگزین زبان زور و ادبیات تهدید و تحریم توسط بعضی از کشورها کرد.

استاندار اصفهان در پایان گفت: ضمن ابراز مسرت از برگزاری این رویداد علمی در اصفهان و عرض خوشامدگویی مجدد به میهمانان امید وافر دارم تا اهداف عالیه این کنفرانس در همکاری و توسعه دستاوردهای علمی با کشورهای میهمان بیش از پیش محقق گردد.

کد خبر 751162

دیگر خبرها

  • افتتاحیه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب آغاز شد + فیلم
  • افتتاحیه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب آغاز شد
  • دومین همایش ملی تجویز و مصرف منطقی دارو برگزار می‌شود
  • افتتاحیه سی و پنجمین نمایشگاه کتاب فردا با حضور وزیر فرهنگ برگزار می‌شود
  • ◄ متروی قم در پیچ ؛ واگن 6 میلیاردی به 51 میلیارد رسید!
  • یک گل خیلی بد و خیلی زیبا خوردیم
  • رویکرد منطقی، احترام به حقوق ملت‌ها در استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای است
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود
  • ۱۰ واگن جدا شده محموله های ترانزیتی افغانستان به مرز رازی رسید
  • چگونه واگن اسبی در دست‌انداز رضاشاه افتاد؟