Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثبت نام مرحله تکمیل ظرفیت رشته‌های بدون آزمون (صرفاً با اعمال سوابق تحصیلی) کنکور سراسری 97 مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی از فرداسه شنبه ۱۰ مهرماه ۹۷ آغاز می شود.

به گزارش ایسنا، با توجه به درخواست مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی مبنی بر عدم تکمیل ظرفیت پذیرش رشته‌های تحصیلی پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۷، مرحله تکمیل ظرفیت برای این موسسات اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوطلبان علاقمند به تحصیل در رشته‌های تحصیلی مؤسسات ذیربط (اعم از داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ ثبت‌نام کرده و یا نکرده‌اند) می‌توانند به منظور اطلاع از رشته‌های تحصیلی و مؤسسات پذیرنده دانشجو در این مرحله به لینک جستجوی عنوان مؤسسه و کدرشته مندرج در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه کنند.

علاقه مندان می توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی مراجعه کرده و ضمن مشخص کردن رشته و مؤسسه مورد علاقه خود، با به همراه داشتن مدارک اعلام شده و با توجه به موارد مربوط از تاریخ ۱۰ مهر تا ۳۰ دی ماه ۹۷ به مؤسسه آموزش عالی محل پذیرش رشته مورد تقاضا مراجعه کنند.

همچنین کلیه متقاضیان باید حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۷ دارای مدرک دیپلم کامل متوسطه نظام قدیم (دوره چهارساله) یا پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی (فوق دیپلم) بوده باشند.

هر داوطلب منحصراً می‌تواند در یک گروه آزمایشی و یک کدرشته محل متقاضی شود. بدیهی است در صورت ثبت‌نام داوطلب در دو کدرشته و یا در دو مؤسسه، اطلاعات وی از بانک اطلاعات پذیرفته‌شدگان یکی از موسسات بر اساس ضوابط این سازمان حذف خواهد شده و هیچگونه اعتراضی در این خصوص پذیرفته نخواهد شد.

داوطلبان باید در زمان ثبت‌ اطلاعات در سامانه مربوط از طریق مؤسسات در خصوص کدرشته مورد علاقه خود دقت و توجه لازم را بعمل آورند. بدیهی است پس از ثبت، کدرشته محل ثبت شده برای داوطلبان قابل تغییر و یا تعویض نیست.

همچنین آن دسته از داوطلبانی که قبلاً در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ (مرحله شهریور ماه) قرارگرفته‌اند، چنانچه در این مرحله متقاضی ثبت‌نام و ادامه تحصیل باشند و در یکی از مؤسسات ثبت‌نام کنند، قبولی قبلی آنها در شهریورماه لغو خواهد شد.

انتهای پیام

کلیه پذیرفته‌شدگان حتماً نام ‌رشته و مؤسسه آموزش‌عالی محل تحصیل خود را در فرم «دفاتر پیشخوان خدمات دولت» اعلام کنند.

داوطلبان می‌توانند سؤالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی: www.sanjesh.org و یا با شماره‌ تلفن گویای‌: ۴۲۱۶۳ (کد ۰۲۱) در میان بگذارند و از مراجعه حضوری به این سازمان خودداری کنند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تکمیل ظرفیت موسسات غیرانتفاعی ثبت نام موسسات غیر انتفاعی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اعلام زمان آغاز نوبت گیری ارزیابی هوشی/روانی دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی اظهار کرد: ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش از پایه های دوم به چهارم، سوم به پنجم وچهارم به ششم وجهش برای بار دوم با رعایت شرایط ومشروط به رای کمیسیون (منطقه) وسایر مقررات مربوط است.

محمدی افزود: جهش از پایه اول به سوم وجهش برای بار دوم مشروط به اخذ رای کمیسیون (منطقه/استان) وثبت شماره وتاریخ آن درسامانه سیدا است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان اظهار کرد: مدیران محترم مدارس ابتدایی دارای داوطلب جهش تحصیلی پس از دریافت درخواست کتبی ولی دانش آموز(با سطح پیشرفت خیلی خوب)، بررسی در شورای مدرسه ودر صورت نیاز تأیید کمیسیون خاص در سامانه سیدا نسبت به ثبت مجوز اقدام می کنند.

محمدی تصریح کرد: مدیران مدارس در مرحله بعد با ورود به پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش وپرورش(my.medu.ir) نسبت به تایید صحت اطلاعات دانش آموزاقدام کرده، سپس اولیا با ورود به سامانه فوق نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام، پرداخت و رزرو نوبت اقدام می کنند.

وی افزود: دانش آموزانی که موفق به گذراندن ارزیابی هوش شدند در آزمون تحصیلی پایه مورد نظر شرکت می کنند واگر در همه دروس نمره قبولی را کسب نمایند یک پایه تحصیلی را گذرانده وبه پایه بالاتر می روند.

محمدی گفت: ارزیابی هوشی/روانی متقاضیان جهش تحصیلی صرفا با مقیاس اعلام شده توسط سازمان آموزش وپرورش استثنایی انجام می شود و باتوجه به هوشمند بودن سیستم، نتیجه ارزیابی از طریق سامانه اعلام می شود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان تأکید کرد: در این برنامه به دانش آموزان اجازه داده می شود با رعایت اصل مساوات در آموزش و با توجه به استعداد خود برنامه‌های درسی و آموزشی را با سرعت بیشتر از معمول در سنین پایین‌تر طی کنند.

وی تصریح کرد: جهش تحصیلی فرآیندی است که باید همه جانبه به آن نگریست و خانواده ها علاوه بر هوش و استعداد فرزندان خود، باید توانایی‌های فردی، اجتماعی و روحیات آنان را هم در نظر بگیرند و با آگاهی کامل تصمیم‌گیری کنند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان در ادامه با اشاره به آمارشرکت کنندگان در آزمون جهش تحصیلی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ گفت: ۱۸۹ دانش آموز متقاضی جهش، در آزمون تست هوش شرکت کردند که ۵۹ نفر صلاحیت شرکت در آزمون ارتقای پایه را کسب و ۱۳۰ دانش آموز نیز حد نصاب لازم را کسب نکردند.

کد خبر 6093082

دیگر خبرها

  • کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری امروز به پایان می‌رسد
  • آزمون‌ پذیرش مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در خردادماه
  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری