Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا وارثی روز دوشنبه در نشست شورای سالمندان استان قزوین که به مناسبت نهم مهرماه، روز سالمند برگزار شد، افزود: مناسب است امکاناتی فراهم شود تا از طریق اداره کل ورزش و جوانان و به صورت رایگان یا نیم بها امکان بهره مندی سالمندان و یا بازنشستگان از خدمات و تجهیزات فضاهای ورزشی فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در حال حاضر از یک هزار و 823 سالمند مورد شناسایی از سوی بهزیستی استان، یک هزار و 271 نفر از این سازمان مستمری دریافت می کنند.
وارثی با بیان اینکه حدود 10درصد از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می دهند، تاکید کرد: قزوین بیشترین و آوج کمترین آمار سالمندان شهرستان های استان را به خود اختصاص داده اند.
وی، تعداد مراکز تحت نظارت امور توانبخشی استان در حوزه سالمندان را هفت مرکز دانست و یادآور شد: هفت مرکز شبانه روزی با ظرفیت 360 سالمند، چهار مرکز روزانه سالمندان با ظرفیت 200 نفر، یک مرکز ویزیت در منزل، یک بنیاد فرزانگان در آبیک و در نهایت یک موسسه خیریه سالمندان با ظرفیت 700 سالمند تحت پوشش در قزوین فعال هستند.
به گفته این مسئول، با توجه به اینکه تعدادی از سالمندان امکان مراجعه به مراکز روزانه را ندارند مرکز ویزیت در منزل ما ظرفیت پوشش 50 نفر را با تیمی تخصصی متشکل از پزشک، پرستار، فیزیوتراپ، مددکار و روان شناس به منازل آنان اعزام و به آنها خدمات رسانی می کند.
وی با اشاره به راه اندازی بنیاد فرزانگان، از برنامه ریزی برای تاسیس این بنیاد در شهرهای قزوین، بویین زهرا و تاکستان در آینده خبر داد.
وارثی در ادامه بر فرهنگسازی ارتقای منزلت و کرامت سالمندان به عنوان دغدغه ای جدی در دنیای امروز تاکید کرد و گفت: متاسفانه امروزه خانواده ها به محض کوچکترین مشکلی اقدام به واگذاری نگاهداری افراد مسن در خانه های سالمندان می کنند که توصیه می شود تا با مشارکت دستگاه های فرهنگی و صدا و سیما این موضوع در جامعه فرهنگسازی شود.
این مسئول تصریح کرد: یکی از موضوعات جدی که دامنگیر مراکز نگاهداری سالمندان و معلولان ذهنی در شرایط فعلی شده، کمبود و گرانی برخی اقلام مورد نیاز مانند پوشک، دارو و مواد غذایی است که در خواست می شود در صورت امکان بخشی این نیازها از طریق مواد قاچاق مصادره شده و با قیمت کارشناسی جبران شود.
مدیرکل بهزیستی قزوین خواستار تقویت حمایت های استانی از مراکز نگاهداری سالمندان شد.
نهم مهرماه به عنوان روز سالمند نام گذاری شده است.
7388/8054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز اداره کل ورزش و جوانان جامعه سالمندان صدا و سیما قاچاق اهواز امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۹۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،اسکندر سجادی با اشاره به نقش شورای شهر و شهرداری در توسعه شهری، اظهار کرد: اگر قوانین موجود در قانون شوراها به نحو مطلوب اجرا شود در توسعه شهرها و روستاها نقش مهمی خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر میاندوآب با بیان اینکه شوراها بازوی اصلی دهیاران در روستاها و شهرداران در شهرها هستند، افزود: شهرداران و دهیاران می‌توانند با کمک شوراها در توسعه و آبادانی شهرها و روستاها گام بردارند.

وی گفت: شوراها برحسب وظایف خود تصمیم‌گیری می‌کنند و اگر اجرایی شود پیشرفت حاکم در شهرهای دنیا، در ایران هم اتفاق می‌افتد.

سجادی تصریح کرد: در دولت سیزدهم از نظر مالی نسبت به شوراها و شهرداری‌ها توجه خوبی شده و اگر تداوم داشته باشد از تمامی ابعاد، شهرها توسعه می‌یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر میاندوآب با تأکید بر درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، اظهار کرد: اگر این موضوع عملیاتی شود؛ می‌تواند نویدبخش روزهای خوب برای شهر باشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه فعالیت‌های انجام‌گرفته در سطح شهر ملموس بوده و این را در اظهارنظرها و ابراز رضایت مردم می‌توان دید، گفت: اینکه شهروندان در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر از بهبود شرایط ابراز رضایت دارند؛ این نشان می‌دهد که در شهر حرکتی به‌سوی توسعه، آبادانی و پیشرفت انجام شده است.

سجادی با اشاره به اینکه شورای شهر با مصوبات خود همواره کمک‌حال شهردار بوده است، اظهار کرد: شورای شهر با مصوباتی که لازم بوده به شهرداری کمک کرده است و این موضوع تأثیر خود را در تمام جوانب نشان می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر میاندوآب با بیان اینکه امروز در همه مناطق بر اساس ضوابط و طرح‌های توسعه‌ای شهر، فعالیت عمرانی انجام می‌شود، گفت: همه نقاط شهر را به یک‌چشم دیده و برای ما مناطق و افراد هیچ فرقی ندارند.

وی با اشاره به اینکه همواره در راستای کمک به مردم و تسهیل شرایط قدم برداشته‌ایم، تصریح کرد: مجموعه شورای شهر و شهرداری در خدمت مردم بوده و از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • خلاقیت؛ موتور رشد شهرها
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • ظرفیت فضای صدور احادیث در توسعه فقه اجتماعی بررسی می شود
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم