Web Analytics Made Easy - Statcounter

گردشگری > جهانگردی - درها یک عنصر معماری غیرقابل اجتناب در محل‌های سکونت انسان هستند و در طول تاریخ، نمادی از دنیاهای ناشناخته، اکتشاف، مهمان‌نوازی و عبور بوده‌اند. گاهی درها، جنبه‌ی هنری به خود گرفته‌اند و گاهی صرفاً سهولت عبور مد نظر بوده است. در کشور ما هم درها از زمان قدیم ریشه‌هایی در هنر و فرهنگ داشتند تا جایی که زنگ در مخصوص بانوان و آقایان در دوره اسلامی جدای از هم بود یا در دوره‌ای ارتفاع درها کوتاه‌تر از قد انسان ساخته می‌شد تا ورود افراد به دور از تکبر و به حالت خمیده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هر دری در فرهنگ‌ها و جوامع مختلف، داستانی نهفته است و می‌توان ساعت‌ها به این آثار هنری خیره شد یا درباره‌ی طرح‌های آن‌ها صحبت کرد.

پاسکال (Pascal Mannaerts) عکاس جهانگردی است که در سفرهای خود به این عنصر ساختمان یعنی درها توجه بیشتری داشته و در میان عکس‌های خود مجموعه‌ی خوبی از تصاویر درها در مناطق مختلف را ثبت کرده است، او نام این مجموعه را «داستان درها» گذاشته است. در ادامه شما را به تماشای این آثار هنری دعوت می‌کنیم.

شهر بنارس هند

شهر سیم ریپ کشور کامبوج

سنت پیر در جزیره رئونیون

پانجی هند

اکتاش قرقیزستان

شهر مرغاب تاجیکستان

مراکش

لوآنگ پرابانگ در کشور لائوس

لانگای در تاجیکستان

جوداپور در هند

اشکاشم در افغانستان

هویی آن در کشور ویتنام

هامپی در هند

شنقيط‎ در کشور موریتانی

شهر بلور در کشور هند

بایامو در کشور کوبا

شهر ابیانه در ایران

جیسلمیر در کشور هند

بودانات در کشور نپال

منبع: لست سكند

2121

کلید واژه‌ها : گردشگری - سفر -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: گردشگری سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۹۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود سراسری بازی دراز بازهم به تعویق افتاد

جواد کاکایی فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سرپل‌ذهاب با اشاره به فعالیت سامانه ناپایدار بارشی و هشدار سطح نارنجی اداره هواشناسی مبنی بر وزش شدید باد و بارش سنگین باران در اواخر هفته جاری، گفت : مراسم صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز که قرار بود در روز‌های ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه برگزار شود که به روز‌های چهارشنبه ۱۹ و پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه جاری موکول شد.

جواد کاکایی افزود: مراسم یادواره شهدای عملیات بازی دراز و صعود سراسری به این ارتفاعات در سالروز این عملیات، هرساله آغازی برای اردو‌های راهیان نور در سراسر کشور است که با حضور بسیجیان و شرکت کنندگانی از سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: امسال هم با همکاری و پشتیبانی سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان‌های همجوار به عنوان معین سرپل ذهاب، مقدمه‌های لازم شامل اسکان، پذیرایی، برنامه‌های فرهنگی و حضور سخنرانان کشوری و لشکری برای برگزاری مراسمی در خور شان شهدای بازی دراز و با حضور مهمانانی از سراسر کشور فراهم شده است.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال بیش از ۴۰ هزار نفر در این برنامه باشکوه حضور داشته باشند و در این رابطه کمیته‌های ۶ گانه برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده و آماده برگزاری این همایش با حضور مهمانانی از سراسر کشور هستند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تشییع پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور
  • پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور تشییع شدند+ عکس و فیلم
  • پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور تشییع شدند
  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند
  • توخل درها را باز کرد: شاید در بایرن بمانم!
  • ۸۷۵۵۰ زائر از سراسر کشور به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • حمایت دانشجویان سراسر دنیا از مردم غزه رویدادی بی‌سابقه است
  • بررسی ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شورا‌های شهر از سراسر کشور در دیوان عدالت اداری
  • صعود سراسری بازی دراز بازهم به تعویق افتاد
  • نامه ویکتور فرانکل (روانپزشک اتریشی) به معلمین سراسر دنیا (فیلم)