Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-29@11:53:32 GMT

شارل آزناوور صدای جهانی فرانسه از دنیا رفت

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۶۹۷۸۲

شارل آزناوور صدای جهانی فرانسه از دنیا رفت

فرهنگ > موسیقی - شارل آزناوور خواننده نامدار فرانسوی در ۹۴ سالگی چشم از جهان فروبست. این خبر به نقل از سخنگوی آزناوور در رسانه‌های فرانسه منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شارل آزناوور یکی از برجسته‌ترین خوانندگان تاریخ موسیقی فرانسه در ۹۴ سالگی درگذشت. آزناوور در پاریس از پدر و مادری ارمنستانی به دنیا آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزناوور در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود بیش از ۱۰۰ میلیون آهنگ در بیش از ۸۰ کشور جهان به فروش رساند. او در این دوران ۱۳۰۰ ترانه نوشت و از این نظر در فرانسه بی‌نظیر بود. برخی او را پاسخ موسیقی فرانسه به فرانک سیناترای آمریکایی می‌دانستند.

این خواننده کهنه‌کار در ۹ سالگی مدرسه را ترک کرد و وارد دنیای بازیگری شد و در عرصه بازیگری هم موفق بود و در برخی فیلم‌های فرانسوا تروفو از جمله «به پیانیست شلیک کن» و فیلم برنده اسکار «طبل حلبی» جلوی دوربین رفت.

او که دوران جنگ جهانی را تجربه کرده بود همواره به ریشه‌های ارمنی خود افتخار می‌کرد. او در این باره گفته بود: «فرانسوی زبان کار من است اما زبان خانوادگی من همیشه ارمنی است.»

این خواننده غیر از فرانسوی به دیگر زبان‌ها هم خوانده است و سال ۱۹۷۴ یکی از برجسته‌ترین آثار خود را به زبان انگلیسی با عنوان «She» به بازار موسیقی عرضه کرد که چندین هفته در بازار موسیقی انگلستان پرفروش‌ترین بود و به زبان‌های دیگری از جمله فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی و آلمانی هم به بازار موسیقی عرضه شد.

سال ۲۰۱۷ ستاره‌ای در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود به نام آزناوور ثبت شد. در مراسم رونمایی از این ستاره پیتر بوگدانوویچ کارگردان مشهور گفت: «سیناترا یکبار گفته بود، ترانه یک نمایش تک نفره با یک شخصیت است، شارل بازیگر و خواننده‌ای خارق‌العاده است.»

منبع:‌ گاردین / ۱ اکتبر

241241

 

 

کلید واژه‌ها : موسیقی پاپ - موسیقی جهان - خواننده - فرانسه -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: موسیقی پاپ موسیقی جهان خواننده فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۹۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی مشهور فرانسوی در ویتنام برکنار شد

به گزارش "ورزش سه"، فیلیپ تروسیه، سرمربی فرانسوی که سال گذشته هدایت ویتنام را بر عهده گرفته بود، پس از دو باخت متوالی برابر اندونزی و قرار گرفتن در رده سوم گروه F مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 و جام ملت‌های آسیا 2027 از سمت خود برکنار شد.

ویتنام پیش از این هرگز در جام جهانی حضور پیدا نکرده است، اما با افزایش نمایندگان آسیا در جام جهانی 2026 به 8 تیم، امیدها زیاد بود که سرمربی سابق تیم ملی ژاپن بتواند این کشور را به سمت صعود به جام جهانی هدایت کند.

اما شکست در دو بازی متوالی باعث شد که ویتنام چهار امتیاز از اندونزی رده دومی عقب بیفتد. این تیم حالا باید در دو بازی آینده خود نقابل فیلیپین و عراق پیروز شود و امیدوار باشد که اندونزی نتواند سه امتیاز از دو بازی باقیمانده خود در این دور کسب کند.

لازم به ذکر است که تیم‌های اول و دوم 9 گروه از مرحله دوم مسابقات مقدماتی آسیا به مرحله بعد راه پیدا می‌کنند و در حال حاضر عراق با پیروزی 5-0 برابر فیلیپین یکی از دو جواز صعود به دور بعد را به دست آورده است.

دیگر خبرها

  • مدیر معروف پی اس جی قربانی جدایی امباپه
  • لوپن: دست دولت ماکرون در جیب فرانسوی‌ها است
  • فرانسوی‌ها به‌شدت از وقوع حمله‌ تروریستی طی هفته‌های آتی می‌ترسند
  • سیاستمدار فرانسوی به دلیل حمایت از طوفان الاقصی مجازات شد
  • مسی جدید دنیای فوتبال
  • سرمربی مشهور فرانسوی در ویتنام برکنار شد
  • کدام خواننده رکورددار اجرای کنسرت در سال ۱۴۰۲ بود؟
  • حسام‌الدین سراج چگونه به موسیقی علاقه‌مند شد؟ از زبان خودش بشنوید(فیلم)
  • بهار با نوید «تکم چی» صفا دارد
  • افزایش حجاب در فرانسه با وجود سخت‌گیری‌های دولتی