Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حداد دوشنبه در نشست کمیته تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی اظهار داشت: نارضایتی در مراجعین زمانی ایجاد می شود که یک پرونده با صرف وقت و هزینه، مدتی را در مرجع قضایی طی کرده و منتج به حصول نتیجه مورد درخواست متقاضی نشده است که در این زمینه ارتقای اطلاعات عمومی و حقوقی مردم و ایجاد سازکارهایی جهت راهنمایی دقیق مراجعین بسیار اثرگذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در برخی از موارد به علت عدم آشنایی مراجعین و نبود یک سازکار مناسب، یک ارباب رجوع ممکن است ماه ها در دستگاه قضایی پرونده ای را دنبال کند و تازه زمانی که به تصمیم نهایی می رسد متوجه می شود دعوی به شکل صحیح و قانونی مطرح نشده است که این گونه مسائل باعث بروز نارضایتی است.

این مقام قضایی، ایجاد یک ساز و کار دقیق جهت پایش و پالایش دادخواست ها و شکواییه ها در ابتدای شروع فرایند دادرسی شامل تنظیم، پذیرش و ثبت آنها را ضروری دانست و در ادامه بیان داشت: باید با استفاده از ظرفیت وکلا، مشاوران و کارشناسان حقوقی و قضایی، پرونده ها ابتدا به مراجع سازشی رهنمون شده تا مردم با استفاده از خدمات رایگان و بسیار ارزان این مراجع، مشکلات و اختلافات خود را حل و فصل نمایند.

معاون قضایی دادگستری با تاکید بر استفاده از ظرفیت رسانه ها به ویژه رسانه ملی در جهت آگاهی بخشی به مردم ابراز داشت: رسانه ها و مشخصا رادیو و تلوزیون باید یک بخش مدون و مستمر را جهت ارتقاء آگاهی های عمومی و حقوقی جامعه داشته باشند تا این گونه اطلاعات به صورت مستمر به اطلاع و آگاهی مردم برسد.

وی با اشاره به موضوع مهم پیشگیری از وقوع جرم و مراقبت پس از وقوع جرم در جامعه اظهار داشت: امروز باید معضلات و آسیب های اجتماعی را بر اساس جغرافیای محل وقوع آن شناسایی و برای هر منطقه برنامه ویژه تدوین کرد.

حداد عدم وجود نهاد های حمایتی را یک مسئله مهم برشمرد و گفت: در جامعه بسیاری از جرائم خُرد بر اساس مشکلات اقتصادی و معیشتی شکل می گیرد که اگر یک نهاد حمایتی در کنار دستگاه قضایی وجود نداشته باشد، در عمل سیاست های اصلاحی دستگاه قضایی در جامعه راه به جایی نخواهد برد.

وی تکریم ارباب رجوع را نیازمند عزم ملی دانست و تصریح کرد: در بسیاری از مسائل خلاء های قانونی در حمایت از ارباب رجوع وجود دارد، در برخی موارد قوانین نیازمند اصلاح است که حل این مسائل از عهده استان خارج بوده و نیازمند عزم ملی است.

کد خبر 4418022

منبع: مهر

کلیدواژه: تکریم ارباب رجوع دادگستری یزد یزد بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر هفته دفاع مقدس ماه محرم گرگان مشهد شیراز حمله تروریستی اهواز شهرکرد رژه نیروهای مسلح عاشورا دفاع مقدس جنگ تحمیلی خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۰۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت آموزش و پرورش از یک سریال‌ نمایش خانگی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امید رضاوند، مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شان و جایگاه رفیع و والای معلم در جامعه، اظهار کرد: علیرغم این مهم که معلم به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت، از نقش و جایگاه منحصر به فردی در جامعه برخوردار بوده و نقش وی در هدایت آینده سازان این جامعه غیرقابل انکار است، چندی پیش در یکی از سریال‌های نمایش خانگی نسبت به این قشر فرهیخته، توهین و اهانت و هتک حرمتی صورت گرفته که این رفتار ناشایست موجب جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه به‌ویژه فرهنگیان شده است.

مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی با تاکید بر اینکه وزارت‌آموزش و پرورش اولین مدافع حقوق معلمان است و یکی از وظایف دفتر حقوقی و واحد‌های حقوقی تابعه در سراسر کشور نیز معاضدت قضایی از جامعه یک میلیونی فرهنگیان است اعلام کرد: در جهت برخورد با این اقدام ناشایست و غیر اخلاقی نویسنده و کارگردان و عوامل سریال یاد شده، شکایت و اعلام جرم رسمی وزارت آموزش و پرورش به دادستان عمومی و انقلاب ارائه و توقف پخش سریال مورد اشاره و برخورد قانونی لازم تقاضا شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی
  • بررسی علت فوت کارگر معدن زغالسنگ کوهبنان توسط دستگاه قضایی
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال‌ نمایش خانگی
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • بررسی ویژگی های انواع گیت کنترل تردد
  • کشف ۳۷ دستگاه گاز صفحه‌ای قاچاق در لرستان
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت
  • بهترین روش برای تمیز کردن محیط‌های تجاری