Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیستم پایش تصویری یکی از ضروریات یک شهر است که با این کار می توان گفت با یک تیر چند نشان زد و در موضوعاتی مانند امنیت اجتماعی و حفظ اموال عمومی نظارت بیشتری به وجود می آید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس،  این روزها با توجه به پیشرفت علم برخی موارد و تجیهزات نیز در استان ها مدرن و به روز می شوند  وقتی علم به صورت ثانیه ای پیشرفت می کند بنابراین می طلبد که در این راستا توسعه شهری نیز وجود داشته باشد و هم زمان با علم، توسعه نیز وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

می بینیم که در دنیای امروز وسایل یا تجهیزاتی که 10 سال قبل از انها استفاده می کردیم اکنون بدون استفاده مانده اند و از وسایل و تجهیزات  جدیدتر و مدرن تر استفاده می شود و این نشان می دهد که تجهیزات امروز نیز برای 10 سال دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند و هر روز تکنولوژی جدیدتری جایگزین می شود.

 

این مقدمات گفته شد تا بگوییم که با پیشرفت تجهیزات، امکانات یک کشور و یک استان نیز باید پیشرفت داشته باشند در کشور ایران نیز در برخی از استان ها شاهد هستیم که تجهیزات و امکانات مدرن وجود دارد و مورد استفاده عموم مردم قرار می گیرند اما در استان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت به گونه ای دیگر است و گویا در این استان پیشرفت و مدرن بودن اهمیت زیادی ندارد.

 

در شهر یاسوج و دیگر شهرهای بزرگ استان، در بسیاری از موارد هنوز از امکانات و تجهیزاتی استفاده می شود که در خیلی از استان ها دیگر کهنه و از کار افتاده اند برای مثال در این شهر هنوز از ماشین هایی برای جمع آوری زباله استفاده می شود که در 10 سال قبل استفاده می شد در حالی که در خیلی از استان ها از ماشین های پرسی استفاده می شود که حتی بوی زباله مردم را اذیت نکند.

در یاسوج پل های عابر پیاده ای در حال ساخت است که عبور از آنها به سختی انجام می شود و هنوز هیچ پل عابر پیاده مکانیزه ای در این شهر وجود ندارد در یاسوج در پیاده روهای ان هنوز یک صندلی برای نشستن و استراحت عموم مردم وجود ندارد.

 

اما نکته مهم دیگر این است که شهرهای بزرگ استان هنوز هم فاقد سیستم پایش تصویری هستند، سیستمی که این روزها اهمیت زیادی دارد و یکی از موارد ایجاد امنیت و رعایت مقررات محسوب می شود اما این استان از داشتن آن  محروم است هر چند قول هایی داده شده اما اقدامی انجام نشده است.

 

وجود سیستم پایش تصویری یکی از ضروریات هر شهری است چرا که باعث می شود از یک طرف مردم را به رعایت قوانین وادار کند و از طرف دیگر نوعی ایجاد امنیت محسوب می شود، یاسوج شهر بزرگی نیست با وجود اینکه امنیت زیادی دارد اما می توان با وجود چنین سیستمی امنیت آن را بیشتر از پیش کرد.

 

اکنون خیلی از مراکز استان ها به این سیستم مجهز است اما یاسوج که مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود سیستم پایش تصویری ندارد و گویا تا تدبیل شدن به یک مرکز استان ایده ال زمان زیادی نیاز دارد.

 

وجود سیستم پایش تصویری باعث می شود که راننده ها بدانند اگر تخلفی انجام دهند برگه جریمه آنها فردا به درب خانه شان می رود و یا سارقان بدانند که در شهر هر سرقتی انجام شود توسط سیستم پایش تصویری رصد می شود، اگر اینگونه باشد بدون شک ماموران پلیس که وظیفه امنیت شهر را دارند انرژی کمتری بر روی این مورد می گذارند.

نبود سیستم پایش تصویری باعث شده است که خیلی از مغازه داران خود اقدام به نصب دوربین های مدار بسته در داخل و یا خارج از مغازه خود کنند که می توان گفت تا اندازه ای امنیت برقرار شده است اما این موضوع نمی تواند از مسئولین امر سلب مسئولیت کند و باید فکری برای سیستم پایش تصویری مرکز استان و دیگر شهرهای بزرگ استان شود.

 

با توجه به اینکه اکثر بانک ها و اصناف در مرکز شهر یعنی از خیابان جمهوری تا خیابان مطهری و میدان هفت تیر قرار دارد بنابراین می طلبد که در صورت کمبود اعتبار فعلا برای همین چند نقطه این سیسنم راه اندازی شود تا بقیه نقاط پوشش داده شود.

 

با توجه به مزایایی که از ناحیه نصب سیستم پایش تصویری نصیب شهر می‌شود جا دارد همه دستگاه‌ها به‌ویژه اعضای شورای تأمین با محوریت فرماندار حضوری جدی در اجرای آن داشته باشند و در این میان وظیفه شورای شهر و شهرداری سنگین‌تر از دیگر دستگاه‌ها است.

 

اقداماتی برای زیباسازی شهر در چند ماه گذشته، انجام شده است اما شهر ما زمانی زیباتر می شود  که بتوانیم در راستای پیشگیری از وقوع جرم و پاک‌سازی محیط زندگی شهروندان از آلودگی و زنگارها، اقدامی مؤثر انجام شود  و در بعد احقاق حق نیز با کمک این سیستم گرفتن حق مظلوم قطعیت یافته و آسان‌تر خواهد بود، همچنین این سیستم توانایی حفاظت از اموال و امکانات شهرداری را خواهد داشت که این مهم نیز باید تلاش و همکاری شورای شهر را در تحقق این کار  دو چندان کرده  و اجرای سیستم پایش تصویری در اولویت برنامه‌های شورای قرار گیرد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۰۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق عجیب درباره ترانه علیدوستی، مردم را گیج کرد

         گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

اتفاق عجیبی که در حاشیه بیماری ترانه علیدوستی، مردم را گیج کرد 

حالا شما واقعا می‌توانید سپر نامرئی خود را سفارش دهید!

چه کسانی در ایران هواپیمای شخصی دارند؟


بعد از «اسکار» مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی


پاریس‌گردی خانم بازیگر مشهور با استایل جذابش


قتل تکان‌دهنده مادر و پسر جوان توسط مرد نقاش
تصویری پربازدید از بازرسی بدنی یک دختر در کنکور امروز


تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
تصاویر عجیبی که با دیدنش نمی‌دانیم بخندیم یا گریه کنیم!


بازگشت کارگردان پرحاشیه ایران به آنتن تلویزیون
آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی از زبان وکیلش


واکنش رادان به روند توقیف خودرو به خاطر حجاب
افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم


جزییات تذکر رهبری درباره گشت ارشاد


اقدام عجیبی که مرزهای تقلب در کنکور را جابه‌جا کرد

تصویری از یک خانه رویایی که دل مردم تهران را با خودش برد


تصویر پسر فرهاد مجیدی همه را غافلگیر کرد


بانک شهر باعث خنده پرسپولیسی‌ها شد


جنجالی که فیلم تازه الناز شاکردوست به پا کرد


لکه‌های سفید روی ناخن‌ها چه معنایی دارند؟
شاهکار جدید شهرداری تهران سوژه مردم شد

 

دیگر خبرها

  • تصویر روز ناسا: گلبرگ‌های اطراف سحابی حلقه
  • تصاویر نجومی نهم اردیبهشت (۲۸ آوریل)
  • بزرگ‌ترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مساحت
  • (عکس) واکنش معنادار دروازه‌بان آلومینیوم به شکست پرسپولیس
  • روند کاهشی جرم سرقت در استان کرمان
  • کاهش جُرم سرقت در کرمان
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • اتفاق عجیب درباره ترانه علیدوستی، مردم را گیج کرد
  • پسربچه گمشده به آغوش مادرش بازگردانده شد/ عکس