Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمود اشرفی، شهردار نوش آباد، شامگاه دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: پیشنهاد خواهرخواندگی شهر نوش آباد و شهری در گرجستان  توسط کارشناسان ستاد بازآفرینی بافت فرسوده استان اصفهان به عنوان یک فرصت مناسب برای جذب افزایش گردشگر به شهر نوش آباد و رشد و شکوفایی اقتصاد گردشگری این شهر با توجه به ظرفیت عظیم شهر زیرزمینی مطرح و در حال بررسی و پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، وجه اشتراک این دو شهر و دلیل انتخاب خواهر خواندگی را وجود شهرزیرزمینی به عنوان پناهگاه در شهر نوش آباد و همین زیر ساخت در شهر اوپلیس تسیخه گرجستان به شکل مرتفع و برج‌های پناهگاهی برشمرد و گفت: در شهر زیرزمینی نوش آباد پناه گرفتن و دفاع در برابر دشمن زیر زمین بوده و در شهر اپلیس تسیخه در اتاقک‌های بالای برج‌های پناهگاهی بوده به این شکل که تا دشمن از دیواره برج به طرف بالا حرکت می‌کرده است از بالای برج به او حمله کرده و دفع می‌شده است.

اشرفی، تصریح کرد: اوپلیس تسیخه یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین شهر‌های سنگی دنیا وشهری باستانی در ۱۰ کیلومتری شرق شهر گوری در استان شیدا کارتلی کشور گرجستان است که از تراشیده شدن صخره‌ها ایجاد شده است.

به گفته وی، افزون بر این پیشنهاد خواهرخواندگی نوش آباد در سطح بین المللی در سطح ملی نیز توسط اعضای شورای شهر صالح آباد استان همدان نیز به شورای شهر و شهرداری نوش آباد پیشنهاد شده که عملیاتی شدن آن در حال بررسی است.

تصویب ۸۱ هکتار بافت تاریخی شهر نوش آباد در راستای جذب گردشگر داخلی و خارجی

شهردار نوش آباد، در ادامه از تصویب ۸۱ هکتاری بافت تاریخی در این شهر خبرداد و افزود: این طرح در کمیسیون ماده پنج قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران که مرکب از استاندار یا معاون وی به عنوان رییس، مدیر کل راه و شهرسازی به عنوان دبیر، شهردارشهر، رییس جهاد کشاورزی و مدیر کل میراث فرهنگی به عنوان اعضای اصلی است مصوب شد.

اشرفی گفت: اجرای این طرح در پنج محور واقع در پنج منطقه نوش آباد با انتخاب فاز اول در یکی از مناطق اصلی و محور گردشگری آغاز می‌شود.

به گفته وی، بدنه سازی، کف سازی و ساخت خانه‌ها در این بافت به شکل سنتی از جمله اقدامات عملیاتی اجرای این طرح است.
وی با اشاره به اینکه هزینه بدنه سازی و کف سازی بافت فرسوده به نرخ روز ۱۵۰ میلیارد ریال می‌شود اظهارداشت: اعطای پروانه رایگان توسط شهرداری به مالکانی که در این بافت منازل خود را به شکل سنتی احداث کنند از دیگر تسهیلات اجرای طرح مصوب بافت ۸۱ هکتاری در شهر نوش آباد است.

به گفته وی، هزینه پروانه‌های ساختمانی توسط اداره کل راه و شهرسازی پرداخت خواهدشد.

اشرفی در پایان با تاکید بر اینکه شهرداری نیازمند کار علمی و اصلاح خیلی از موارد و ایجاد تغییرات است گفت: اگر تمام ساعات ۲۴ ساعت را هم بی وقفه کار کنم کاری برای شهرداری نکردم.

شایان ذکر است: شهر نوش آباد با جمعیتی ۱۲ هزار نفر در غرب شهرستان آران و بیدگل و جنوب شهرستان کاشان واقع شده است که با وجود شهر زیرزمینی و آیین‌های سنتی مذهبی عزاداری عاشورا و ثبت شده در فهرست میراث معنوی کشور دارای پتانسیل جذب گردشگر و بازدید گردشگران داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۱۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده خوب پرسپولیس فعلا همین‌جا خوب باش!

به گزارش همشهری‌آنلاین، گئورگی گولسیانی در کل بازیکن خوبی است که این اواخر همراه با تیم ملی گرجستان موفق شد برای اولین‌بار راهی مرحله نهایی جام‌ملت‌های اروپا شود. حالا گولسیانی که از این بابت حسابی خوشحال است، گفته: «می‌خواهم در اروپا نماینده خوبی برای پرسپولیس باشم.» خب این خیلی خوب است، اما بهتر می‌شود اگر گولسیانی همان اندازه هم سعی کند در پرسپولیس نماینده خوبی برای گرجستان باشد!

حقیقت آن است که گولسیانی این اواخر فروغ گذشته را نداشته. شاید آمار خط دفاع پرسپولیس خیلی این مسئله را تأیید نکند، اما دقت در نمایش‌های گئورگی نشان می‌دهد او کمی افت کرده. در همین بازی با ملوان پاس به عقب ناشیانه گولسیانی کم مانده بود کار دست پرسپولیس و امیررضا رفیعی جوان بدهد و این البته غیر از گل خالی عجیبی بود که مدافع گرجی خراب کرد.

کد خبر 845122 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم‌آباد روی میز فرمانداری
  • نماینده خوب پرسپولیس فعلا همین‌جا خوب باش!
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌های خرم‌آباد ضروری است
  • انعقاد تفاهم نامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بیرجند