Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-01@15:29:58 GMT

تی شرت های هواداران باشگاه اوکراینی دردسر ساز شد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۷۲۰۱۷

تی شرت های هواداران باشگاه اوکراینی دردسر ساز شد

خرداد :پوشیدن تی شرت هایی با تصویر «آدولف هیتلر» رهبر آلمان نازی توسط هواداران یک تیم فوتبال در لیگ اوکراین، خشم کاربران فضای مجازی را برانگیخت.


به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، شبکه تلویزیونی راشا تودی روز دوشنبه با درج این خبر نوشت: 2 تن از هواداران تیم «فورسکلا پولتاوا» در جریان بازی تیم خود مقابل تیم «دسنا چرنیهوف» در لیگ کشور اوکراین، با پوشیدن تی شرت هایی که تصویر هیتلر روی آن به چشم می خورد، خبر ساز شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر تصویر هیتلر، متنی با مضمون «پدربزرگ من یک نقاش اتریشی بود» نیز بر روی این تی شرت ها به چشم می خورد.تصاویر این 2 هوادار توسط فیلمبرداری که مسئولیت پوشش زنده این مسابقه را بر عهده داشت، شکار شد.به دنبال انتشار تصاویر مذکور در شبکه های اجتماعی، کاربران فضای مجازی از اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) خواستند تا کشور اوکراین را به دلیل نمایش آزادانه نمادهای نازی توسط فوتبال دوستان این کشور، مجازات کند.این در حالی است که مقامات اوکراین و همچنین مقامات بین المللی فوتبال تاکنون از ارائه اظهار نظر در این خصوص اجتناب کرده اند. برچسب ها: باشگاه اوکراینی ، تی شرت ، هیتلر

منبع: خرداد

کلیدواژه: باشگاه اوکراینی تی شرت هیتلر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۲۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد

قصد اوکراین برای اختصاص ۳۹۰ میلیون دلار برای خرید پهپاد، کمک جدید ۶۳۰ میلیونی نروژ به کی‌یف، مخالفت مردم آلمان با انتقال تاروس به اوکراین، نگرانی دبیرکل ناتو از تزلزل اعتماد کی‌یف و استفاده از زنان برای پاکسازی مین، از رویدادهای پیرامون جنگ هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا، شب گذشته در نشست مطبوعاتی خود از اعتراف به اینکه ارتش روسیه موفق شده شش موشک ATACMS اوکراینی تحویل داده شده توسط ایالات متحده را سرنگون کرده، خودداری کرد.

او به خبرنگاران گفت: «من نمی‌توانم گزارش‌های مبنی بر سرنگونی هر یک از آنها را تأیید کنم.»

این مقام کاخ سفید هیچ مدرکی مبنی بر سرنگون نشدن این موشک‌ها ارائه نکرد. کربی همچنین به این سوال که دقیقاً چه تعداد موشک ATACMS در اختیار اوکراین قرار داده است، پاسخ نداد.

روز سه‌شنبه، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نیروهای پدافند هوایی این کشور شش موشک عملیاتی-تاکتیکی ATACMS آمریکایی و دو بمب هدایت‌شونده Hammer فرانسوی را در ظرف شبانه روز گذشته سرنگون کردند.

به گفته مقامات جمهوری کریمه نیز، چند موشک ATACMS نیروهای مسلح اوکراین در آسمان شبه جزیره منهدم شدند و مهمات منفجر نشده آنها کشف شده است.

هفته گذشته، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که واشنگتن به طور مخفیانه بیش از 100 موشک دوربرد ATACMS را به کی‌یف منتقل کرده. به نوشته این نشریه، کی‌یف پس از دریافت موشک‌ها، بلافاصله از آنها استفاده و به فرودگاهی در کریمه حمله کرد.

در همان روز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که انتقال موشک‌های ATACMS فقط باعث مشکلات بیشتر برای کی‌یف خواهد شد و روند اوضاع در جبهه نبرد را تغییر نخواهد داد.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به هفتصد و نود و هشتمین روز جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

واکنش زاخارووا از قصد اتحادیه اروپا برای انتقال سربازان اوکراینی به کشورشان

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، آن دسته از مقامات اتحادیه اروپا که تصمیم به انتقال مردان اوکراینی در رده سنی خدمت نظامی به کی‌یف دارند، را ریاکار نامید. وی بدین ترتیب به اظهارات معاون نخست وزیر و وزیر دفاع ملی لهستان، ولادیسلاو کوسینیاک-کامیش، در مورد تهیه طرحی مشابه در اتحادیه اروپا، پاسخ داد.

این دیپلمات در کانال تلگرامی خود نوشت: به گفته وزیر دفاع لهستان اتحادیه اروپا در نظر دارد در مورد انتقال مردان در سن نظامی به اوکراین تصمیماتی بگیرد. مذاکرات در این زمینه بین کی‌یف و بروکسل در حال انجام است. چه افراد پستی هستند که با وجود ادعای احترام برای حقوق بشر، حاضرند به زور مردان اوکراینی را برای اهداف جاه طلبانه مقامات کی‌یف قربانی کرده و دم چرخ گوشت بفرستند.»

 روز گذشته یک نماینده پارلمان اعلای اوکراین نیز فاش کرد که واحدهایی از مردان اوکراینی که آماده بازگشت به سرزمین خود برای جنگیدن هستند، در لهستان آموزش می‌بینند.

هشدار لهستان درباره جابجایی تجهیزات نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه 

لهستان در مورد نقل و انتقالات تجهیزات نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه به دلیل مانورهای نظامی ناتو هشدار داد. طبق اطلاعات سرویس مطبوعاتی فرماندهی ارتش لهستان، در ارتباط با برگزاری رزمایش ناتو Steadfast Defender 2024، نیروهای مسلح لهستان قصد دارند تجهیزات نظامی مشخصی را در اوایل ماه مه به مناطقی از خاک این کشور در مجاورت منطقه کالینینگراد روسیه منتقل کنند.

این فرماندهی در این رابطه از مردم این مناطق خواست در دهه نخست ماه مه از تردد غیرضروری در مناطق مرزی خودداری کنند. 

یک شهروند نیویورکی به انتقال فناوری پهپادها به روسیه اعتراف کرد

وزارت دادگستری ایالات متحده روز گذشته اعلام کرد که یکی از ساکنان شهر نیویورک متهم به سازماندهی طرحی برای انتقال فناوری‌های دوگانه آمریکایی در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین به یکی از شرکت‌های روسی، به جرم خود اعتراف کرده است.

این وزارتخانه یادآور شد که در مجموع فناوری‌هایی به ارزش بیش از 250 هزار دلار به روسیه منتقل شده است. طبق این اطلاعات، از این وسایل الکترونیکی دو منظوره در هواپیماهای بدون سرنشین ارتش روسیه استفاده شده است.

اختصاص بیش از 390 میلیون دلار برای خرید پهپاد در اوکراین

دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین اعلام کرد که کابینه وزیران این کشور 15.5 میلیارد گریونا (بیش از 390 میلیون دلار) برای خرید 300 هزار هواپیمای بدون سرنشین برای ارتش اوکراین اختصاص داده است.

وی شب گذشته گفت: «این یک منبع مالی اضافی برای تامین 43.3 میلیارد گریونا (حدود 1.1 میلیارد دلار) است که ما در سال جاری برای تولید هواپیماهای بدون سرنشین اختصاص دادیم. با اعتبار تخصیص یافته امروز 300 هزار پهپاد در اختیار نیروهای امنیتی و دفاعی کشورمان قرار می گیرد.»

یک روز قبل، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که هواپیماهای عملیاتی- تاکتیکی، نیروهای موشکی و توپخانه نیروهای مسلح روسیه یک کاخارنه مونتاژ پهپاد نیروهای مسلح اوکراین را نابود کردند.  پیش از این نیز ارتش روسیه بارها به مراکز تولید پهپادهای اوکراینی حمله کرده بود.

برنامه نروژ برای اختصاص 630 میلیون دلار دیگر به اوکراین

دولت نروژ قصد دارد در سال 2024 مبلغ 7 میلیارد کرون دیگر (633 میلیون دلار) از بودجه این پادشاهی را برای کمک به اوکراین اختصاص دهد. 

به گزارش رویترز، همانطور که نخست وزیر نروژ  پس از دیدار با رهبران مخالفان یادآور شد، چنین مبلغی در بودجه تجدید نظر شده دولت در ماه آینده گنجانده خواهد شد. به گفته او، حدود 540 میلیون دلار از این مبلغ برای کمک‌های نظامی و بقیه برای برنامه‌های بشردوستانه و غیرنظامی مصرف خواهد شد.

پیش از این در اواخر ماه آوریل، نروژ 13 میلیون دلار برای نگهداری تانکهای لئوپارد برای اوکراین واریز کرده بود. همچنین  نروژ در آموزش نیروهای خنثی کننده مین اوکراینی در لیتوانی مشارکت دارد. این آموزش در چارچوب همکاری بین کشورهای شمال اروپا انجام می‌شود.

استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به متحدانش متزلزل شده است

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در مصاحبه با رویترز  اعلام کرد که اعتماد مقامات اوکراینی به متحدان غربی خود، از جمله کشورهای عضو ناتو، در بحبوحه تاخیر در تحویل تسلیحات متزلزل شده است.

استولتنبرگ گفت: «البته، این واقعیت که ما به آنچه وعده داده بودیم عمل نکردیم، اعتماد اوکراین به ما را خدشه دار کرده است.»

به عقیده او، تأخیر در ارسال کمک‌های نظامی به روسیه این امکان را داد تا ابتکار عمل را در میدان نبرد را به دست گیرد در حالی که نیروهای اوکراینی به دلیل فقدان مهمات، مجبور شدند به حالت دفاعی بروند.

مخالفت بیش از نیمی از مردم آلمان با عرضه تاروس به اوکراین

اکثریت شهروندان آلمانی با عرضه موشک‌های دوربرد تاروس به کی‌یف موافق نیستند. این مسئله از داده‌های یک نظرسنجی موسسه Forsa برای شبکه تلویزیونی NTV مشخص شده است.

بدین ترتیب، از میان دو هزار پاسخ دهنده به این سوال، 56 درصد از شهروندان از ابتکار عمل برای ارسال این نوع موشکها به اوکراین حمایت نکردند. تنها 37 درصد موافق بودند که البته نسبت به ماه قبل به طرز محسوسی بیشتر است. در آن زمان تنها 28 درصد از پاسخ دهندگان موافق عرضه تاروس به اوکراین بودند.

یادآوری شده که عرضه این موشک‌ها به کی‌یف، در 63 درصد موارد، توسط حامیان حزب "سبزها" حمایت شده و در عین حال سرسخت‌ترین مخالفان انتقال آنها هم طرفداران حزب "آلترناتیو برای آلمان" هستند.

وزیر خارجه مجارستان: سیاستمداران غربی به مرز شیدایی جنگ هسته‌ای رسیده‌اند

پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه و روابط خارجی مجارستان معتقد است که برخی از سیاستمداران در غرب در رابطه با جنگ هسته‌ای دچار وسواس شده‌اند.

او در مصاحبه‌ای گفت:  متأسفانه اکنون این جنون نظامی اروپای غربی به ابعاد جدیدی رسیده و به نوعی وسواس جنگ هسته ای تبدیل شده است. ما قبلاً سخنان رئیس جمهور فرانسه (در مورد اعزام احتمالی نیروهای ناتو به منطقه درگیری اوکراین) را شنیده بودیم،  و اکنون رئیس جمهور لهستان نیز در مورد احتمال وقوع جنگ هسته‌ای صحبت کرده است.

سییارتو در عین حال بر اهمیت مذاکرات روسیه و اوکراین و همچنین لزوم دستیابی به صلح در کوتاهترین زمان ممکن تاکید کرد. به گفته او، کشورهایی که "به اندازه کافی شجاع" هستند و از راه حل مسالمت آمیز مناقشه دفاع می‌کنند، باید کنار  یکدیگر مانده و بر خواسته خود اصرار داشته باشند.

پیشنهاد استفاده از زنان در پاکسازی میادین مین در اوکراین

یولیا سویردینکو، وزیر اقتصاد اوکراین پیشنهاد کرد که زنان باید فعالانه تر در زمینه پاکسازی مناطق مین گذاری شده شرکت کنند.

او گفت: «برابری جنسیتی بخشی جدایی ناپذیر از سیاست اوکراین است که مبتنی بر اصول یکپارچگی، فراگیری و یکپارچگی استوار است. این امر در مورد همه انواع فعالیت ها، به ویژه مناطق مهمی مانند پاکسازی مین صدق می کند.»

وزیر اقتصاد این ابتکار را به سیاست برابری جنسیتی مربوط دانست و گفت که میانگین مشارکت زنان در میان اپراتورهای دولتی و غیردولتی عملیات مین زدایی تنها حدود 30 درصد است و باید افزایش یابد. 

تحولات اوکراین|کی‌یف قصد دارد زنان را نیز به جبهه بفرستدتحولات اوکراین| کودکان در مدارس برای جنگیدن آماده می‌شوندتحولات اوکراین| نگرانی زلنسکی از وضعیت ارتش در جبهه نبرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • فرار ناکام ده‌ها مرد اوکراینی از مرزها برای اجتناب از جنگ
  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟