Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت اینفینیتی که از زیرمجموعه های نیسان تلقی می شود این خودرو را با همکاری شرکت رنو تولید کرده است.

     
خودروی یادشده از نظر فنی شباهت های زیادی به خودروی کیو۶۰ رد اسپورت ۴۰۰ دارد و در تولید آن از موتور وی ۶ توربوشارژ ۳ لیتری استفاده شده است. استفاده از یک سیستم هیبریدی نیز انتقال برق به موتور را تسهیل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین برای انتقال سریع انرژی به ترمزها و افزایش قدرت آنها از سیستم دیگری به نام MGU-K استفاده شده است. همچنین سیستم خاصی موسوم به MGU-H از گرمای داخل موتور خودرو برای تولید برق استفاده می کند. این برق در یک باتری لیتیومی ۴.۴ کیلووات ساعتی ذخیره می شود و یا در توربوشارژرها و برای کمک به فعالیت موتور بنزینی یا به منظور تامین انرژی موتور برقی مورد استفاده قرار می گیرد.
  سیستم هیبریدی ۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد و ۱۶۳ اسب بخار نیرو به موتور وی ۶ اضافه می کند و قدرت کل آن را به ۵۶۳ اسب بخار افزایش می دهد. این خودرو در سال ۲۰۲۱ روانه بازار می شود.       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۲۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروهای چینی باکیفیت و چشم‌نوازی که به ایران نمی‌آیند /عکس

امیرمسعود عابدین: دنزا Z۹ GT یکخودروی بزرگ ۵ نفره‌ای است که نزدیک به ۵.۲ متر طول دارد. ابعاد دقیق آن ۵۱۸۰/۱۹۹۰/۱۵۰۰ میلی متر و فاصله بین دو محور آن ۳۱۲۵ میلی متر است. این خودرو سانروف پانوراما و بال برقی عقب دارد.

به گزارش خبرآنلاین، چراغ‌های باریک، خطوط بدنه کشیده، دستگیره درب جمع شونده و اسپویلر سقفی اسپرت از ویژگی‌های ظاهری این خودرو هستند. دنزا تصاویر Z۹ GT را در کنار پورشه پانامرا و فراری GTC۴Lusso به اشتراک گذاشته است.

جدیدترین محصول دنزا از ۳ موتور الکتریکی با خروجی ترکیبی ۹۵۲ اسب بخار نیرو می‌گیرد. موتور الکتریکی جلو دارای ۳۰۸ اسب بخار قدرت و دو موتور الکتریکی در عقب هر کدام ۳۲۱ اسب بخار قدرت دارند. دنزا Z۹ GT با وزن محدود ۲۸۷۵ کیلوگرم، خودروی سنگینی به شمار می‌رود و حداکثر سرعت آن به ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. نیروی این خودرو با باتری LFP Blade بی وای دی تامین می‌شود که ظرفیت آن هنوز مشخص نشده است.

دنزا در سال ۲۰۱۰ به عنوان یک سرمایه‌گذاری مشترک ۵۰-۵۰ بین BYD و مرسدس بنز تاسیس شد. در این همکاری و جوینت ونچر، BYD مسئول بخش فنی بود در حالی که مرسدس بنز طراحی محصولات را انجام می‌داد. با این حال، دنزا فروش خوبی نداشت و مرسدس بنز سهم خود را از ۵۰ درصد به ۱۰ درصد در سال ۲۰۲۱ کاهش داد. پس از اینکه مرسدس بنز تقریباً از این همکاری خارج شد، BYD خط تولید مدل‌های دنزا را دوباره راه اندازی کرد. محصولات این برند در حال حاضر شامل مینی ون D۹ و کراس اوورهای N۷ و N۸ هستند.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895935

دیگر خبرها

  • (عکس) نیسان قشقایی ۲۰۲۵ به میدان آمد؛ خودرویی که جایش در بازار ایران خالیست
  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ دو سوم تهرانی‌ها کالابرگی شدند
  • آغاز فروش اقساطی ۲ محصول کرمان موتور + جدول فروش
  • افزایش ۳۳ درصدی واردات قطعات و اجزای خودرو و موتور سیکلت
  • آغاز فروش اقساطی 2 محصول کرمان موتور (+جدول فروش)
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • اعلام شرایط فروش اقساطی ۳ محصول کرمان موتور
  • خودروهای چینی باکیفیت و چشم‌نوازی که به ایران نمی‌آیند /عکس
  • خودرو تسلا مدل 3 – 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • زورگیری به‌خاطر هیجان و عشق به موتورسواری