Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام روس از رصد آتی هرگونه تحرکات هوایی منطقه حتی از باند فرودگاه‌های عربستان و سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، با ارسال سامانه‌های پیشرفته دفاع هوایی و تجسسی روسیه به سوریه، از این به بعد تمامی پروازها از عربستان، سرزمین‌های اشغالی و اروپا رصد خواهند شد.

 به نوشته وبگاه «میدل ایست مانیتور» «ولادیمیر میخایف» معاون شرکت دولتی سازنده تجهیزات الکترونیکی در این زمینه گفت: «ما نه تنها متوجه ورود هر پرنده‌ای در فضای منطقه می‌شویم، بلکه حتی عملیات یک هواپیما از باند فرودگاه در اسرائیل، عربستان و حتی اروپا را نیز متوجه خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 این مقام روس افزود: «سامانه‌های قادر به مبارزه با بمب‌ها و موشک‌های دقیق هدایت شده به سامانه‌های راداری متعارف اضافه خواهند شد.»

 میخایف افزود که مسکو درصدد تقویت سامانه‌های دفاع هوایی خود با سامانه‌های پوشش دهنده است که به وسیله آن‌ها پرواز هواپیماها از دید موشک‌ها غیر قابل تشخیص می‌شود.  

بر اساس این گزارش، روسیه سامانه دفاع هوایی قدرتمند «اس-300» را بعد از سقوط یک فروند هواپیمای تجسسی «ایلوشین-20» خود که به کشته شدن 15 پرسنل نظامی خود منجر شد، به سوریه ارسال خواهد کرد. این در حالی است که برخی منابع از استقرار این سامانه در سوریه خبر می‌دهند.

وبگاه «دبکا فایل» نیز اخیرا نوشت، جنگال اعلام شده از سوی روسیه با پوشش صدها کیلومتری چالش جدی برای تل آویو است.

این وبگاه با ادعای تمرین نیروی هوایی این رژیم برای عبور از سامانه قدرتمند دفاع موشکی «اس-300» نوشت: (رژیم) اسرائیل برای مقابله با جنگال گسترده روسیه در شرق مدیترانه، احتمالا نیاز به کمک آمریکا دارد.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سامانه دفاعی روسیه عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۲۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان

 رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در خبری فوری اعلام کرد که بر اثر بمباران شب گذشته (پنجشنبه شب) حزب الله لبنان یک صهیونیست در منطقه هاردوف در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین کشته شد.

این منبع همچنین اضافه کرد که از آغاز جنگ غزه تاکنون ۲۰ صهبونیست در مرز لبنان در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین بر اثر حملات حزب الله کشته شده اند.

در این پیوند برخی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که رزمندگان مقاومت لبنان در کمینی موفق، یک کاروان نظامی ارتش رژیم اسرائیل متشکل از تیپ گولانی را در جبهه شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین منهدم کردند.

رزمندگان مقاومت لبنان از روز هشتم اکتبر (۱۶ مهر) و تنها یک روز پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در غزه وارد رویارویی با دشمن صهیونیستی شده‌اند، حزب‌الله لبنان از این تاریخ و در امتداد بیش از یکصد کیلومتر، بار‌ها مواضع اشغالگران را هدف قرار داده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند که حزب‌الله لبنان از آغاز جنگ علیه نوار غزه بیش از یک هزار موشک ضد زره به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق شمالی فلسطین اشغالی شلیک کرده است و مقامات نظامی تل‌آویو راه‌حلی برای مقابله با این موشک‌ها ندارند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • عملیات شهادت‌طلبانه جدید در سرزمین‌های اشغالی
  • ببینید | عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌ های اشغالی فلسطین
  • عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین
  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد
  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان
  • هیاتی از مصر به سرزمین‌های اشغالی می‌رود
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • حمایت از رژیم صهیونیستی برای حکومت اردن امری حیاتی است 
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی