Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، یکی از طرح‌هایی که مدتهاست قرار است در سازمان مالیاتی اجرایی شود، طرح جامع مالیاتی است. این طرح پروژه کلانی است که رویه‌‌های مالیاتی را به‌صورت یک سامانه متحد تجمیع خواهد کرد که در آن سوابق مالیاتی نهادها یا اشخاص حقیقی و حقوقی در هر کجای کشور در دسترس باشد. همچنین قرار بود با اجرای این طرح روند تعیین و پرداخت مالیات به‌صورت سیستمی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، چندی قبل مستندی منتشر شد که مشخص شد جمع مصارف طرح جامع مالیاتی تا پایان سال 96 نزدیک به 740 میلیارد تومان بوده است. این هزینه‌ها شامل 340 میلیارد تومان هزینه قطعی و غیرقطعی و 370 میلیارد تومان هزینه مصارف ابلاغ‌شده به استانها است.

با توجه به گزارش عملکرد اعتبارات طرح جامع مالیاتی از چند سال گذشته تا کنون، ابهاماتی به‌وجود می‌آید به‌عنوان مثال آیا با این میزان اعتبار تخصیص‌یافته و اعتبار دریافتی به عملکرد مطلوب و افق روشن این طرح دست یافته‌ایم؟ آیا عدالت مالیاتی محقق شده است؟ آیا فرارهای مالیاتی که از اولویت‌های نظام مالیاتی کشور است روند نزولی داشته؟ و یا صرفاً اجرای طرح جامع مالیاتی باعث سهولت و سرعت در انجام امورات مالیاتی و مراجعه کمتر به سازمان مالیاتی شده است؟

آغاز همکاری با شرکت فرانسوی بول

این طرح به‌سفارش سازمان امور مالیاتی در سال‌های 84-83 با مطالعات شرکت کانادایی «دیلیوت» به‌روی نظام مالی و مالیاتی کشور کلید خورده است که حاصل این تحقیقات زمینه مذاکرات و همکاری با شرکت فرانسوی بول «BULL» شد.

سال 89 سازمان امور مالیاتی پس از مناقصه‌ای پرحاشیه قراردادی با شرکت بول منعقد کرد که طی آن شرکت فرانسوی متعهد شد نرم‌افزاری با نام «e-ris» را برای طرح جامع مالیاتی تهیه کند. بر مبنای این قرارداد بخشی با عنوان طرح جامع مالیاتی زیر نظر سازمان امور مالیاتی تأسیس شد.

بررسی قرارداد فروش سامانه نرم‌افزاری

همان‌طور که در جدول زیر قابل مشاهده است، بر اساس گزارش یک نهاد نظارتی مبلغ قرارداد اولیه با شرکت فرانسوی بول حدود 27 میلیون یورو بوده است که با الحاقیه‌های بعدی به 47 میلیون یورو رسیده است. هم‌چنین برای انجام این پروژه زیرساخت‌هایی با هزینه بالا راه‌اندازی شده است.

از جمله این زیرساخت‌ها می‌توان به ایجاد دیتاسنتر، محل استقرار شرکت، حقوق کارکنان ایرانی و فرانسوی و... اشاره کرد که با هزینه‌های بالا آماده شده است، بر این اساس بایستی مشخص شود موارد اصلی استفاده از آنها دقیقاً در چه زمینه‌ای بوده است. به‌عقیده کارشناسان با به نتیجه نرسیدن و یا به‌عبارت دقیق تر عدم تکمیل نهایی پروژه‌های این طرح تاکنون حجم بالای هزینه‌های مذکور بیشتر به‌چشم می‌آید.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

283 / 161 سازمان امور مالیاتی شفاف سازی طرح جامع مالیاتی شرکت فرانسوی بول

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی شفاف سازی طرح جامع مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۳۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابراهیم بازیان، سرپرست سازمان خصوصی‌سازی در نامه‌ای به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، اعلام فروش سهام کنترلی متعلق به دولت در شرکت‌های فرهنگی ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس را اعلام کرد.

در نامه بازیان آمده است:

به استحضار می‌رساند، در اجرای هیات مصوبه هیات محترم واگذاری، بلوک سهام کنترلی شرکت‌های فرهنگی ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس متعلق به دولت (وزارت ورزش و جوانان) در تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳ توسط این سازمان به فروش رسید.

نام شرکت فرهنگی ورزشی استقلال

.............................

درصد سهام واگذار شده ۸۵

............................

قیمت هر سهم (ریال) ۳۰۴۶

.............................

نام خریداران گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس (۵ درصد)

شرکت پتروشیمی پارس (۲۰ درصد)

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا (۲۰ درصد)

شرکت پتروشیمی تندگویان (۲۰ درصد)

شرکت پتروشیمی بندرامام (۲۰ درصد)

..............................

نام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس

.............................

درصد سهام واگذارشده ۸۵

.............................

قیمت هر سهم (ریال) ۳۵۸۰

.............................

نام خریداران بانک شهر (۳۰ درصد)

بانک ملت (۲۰ درصد)

بانک تجارت (۲۰ درصد)

بانک صادرات (۵ درصد)

بانک رفاه (۵ درصد)

بانک اقتصاد نوین (۵ درصد)

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراض طلافروشان به سامانه تجارت است نه سامانه مودیان
  • بغزیان در گفت و گو با قدس: اعتراض طلافروشان به سامانه تجارت است که دارایی و موجودی انبار آنها را شفاف می کند
  • لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه
  • شفاف سازی بودجه محقق شد؟
  • توافق خصوصی‌سازی و هلدینگ خلیج فارس بر تغییر نام استقلال
  • ◄ آمارهای رفع نقاط پرحادثه راه‌ های کشور شفاف است
  • نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند