Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد کولیوند، رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی در مورد تخلفات سریالی اعضای شورای شهر که هر روز ابعاد جدید در شهرهای مختلف در رسانه‌ها منتشر می‌شود به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: ‌شوراها بعد از نظارت مجلس بر انتخابات مشغول به کار خواهند شد و استانداری‎ها، ادارات کل شهری و روستای باید بر عملکرد‌ آنها نظارت داشته باشند و همچنین شوراهای حل اختلاف هم اگر تخلفی از سوی اعضا رخ دهد با آنها برخورد‌های قانونی انجام خواهند داد و یا آنها را سلب مسئولیت و یا به دستگاه‌های قضایی تحویل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با اشاره به تعداد اندک اعضای شورای شهری که تخلف می‌کنند ادامه داد: توجه داشته باشید که هزار و ۲۵۰ شهر در ایران داریم که بعضا در این شهرها مشکلاتی هم رخ می‌دهد و این ملاک نمی‌شود که همه شوراها را در این موضوعات شریک بدانیم. ولی استانداری‌ها و سایر دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا نظارت خود را بر روی شوراها بیشتر کنند.

وی در پاسخ به این سوال که در برخی از شهرها باتوجه به حضور اعضای شورای شهر هنوز شهردار انتخاب نشده است و یا اینکه بعد از انتخاب نتوانسته‌اند به فعالیت خود ادامه دهند (مانند تهران و کرج) اضافه کرد: شوراها باید قبل از شروع به کار خود در دوره‌ها و کلاس‌های توجیهی و آموزشی فشرده داشته باشند که در چه حدودی می‌توانند تصمیم‌گیری کنند. در انتخاب شهردار بزرگترین موردی که به این موضوع ضربه وارد می‌کند اختلاف بین اعضا است که قانون در این زمینه اشاره مستقیم دارد و شورا موظف است شهردار واجد شرایط انتخاب کند و این شرایط را هم وزارت کشور ابلاغ کرده است. بزرگترین مشکلی که برای اعضای شورای شهر سم محسوب می‌شود تفکرات پشت پرده سیاسی است.

کولیوند در همین مورد و با تاکید بر دوری اعضای شورا از تصمیمات پشت پرده گفت: کسی نمی‌گوید که اعضای شورای شهر نباید تفکرات سیاسی داشته باشند ولی باید خدمات شهری را مدنظر قرار دهند و به‌دنبال خدمتی باشد که می‌خواهد به شهروندان در شهرداری ارائه دهند و برای انتخاب شهردار فضای سیاسی و تفکرات پشت پرده سیاسی سم محسوب می‌شود و نمونه آن را در روند انتخاب شهردار در کرج می‌بینیم و تاکنون هر شهرداری را که انتخاب کرده‌اند ناموفق بوده است.

وی در تذکری به اعضای شورای شهر خاطرنشان کرد: دوستان ما در شورای شهر باید بدانند که تصمیم‌گیری با تفکرات سیاسی پشت پرده برای مدیریت شهری سم است و برای نمونه باید وضعیت کنونی شهر کرج را مثال بزنیم که با مشکل روبه‌رو شده‌اند. البته نمایندگان مجلس هم باید این موارد را مورد توجه داشته باشند.

کولیوند در پایان با اشاره به نمایندگان شورای شهری که تخلف می کنند گفت: اگر تخلفات این افراد از نظر دستگاه قضا تاثیرگذار باشد کسی به آنها تاییده نخواهد داد، ممکن است این تخلفات اداری باشد، مانند درگیری و دخالت در امور شهرداری و خدای ناکرده زد و بند کردن راجب طرح تفصلی و ... در نهایت دستگاه قضایی در روند تحقیقات به مدارک قابل اثبات نمی‌رسد و تنها این‌ها را از یک ماه تا ۱۲ ماه معلق می‌کنند و یا از ادامه کار او در شورا جلوگیری می‌کنند.

خبرنگار: سیاوش پورعلی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای شهر دستگیری اعضای شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۳۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب اعضای سومین دوره هیات مدیره صنف تماشاخانه‌های ایران

اعضای هیات مدیره سومین دوره انجمن صنفی تماشاخانه های ایران پس از رای گیری در جلسه این مجمع انتخاب شدند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش روابط عمومی، جلسه مجمع این انجمن برای رای گیری و انتخاب هیات مدیره سه شنبه 18 اردیبهشت با حضور اعضای تماشاخانه های خصوصی در تماشاخانه مان (استاد مشایخی) دفتر اصلی انجمن صنفی تماشاخانه‌های ایران برگزار شد و در این جلسه داود نامور، معصومه اسکویی و عماد عامری به عنوان هیات مدیره انتخاب شدند.

همچنین در این مجمع شاهین چگینی به عنوان بازرس انتخاب شد.

اعضای حاضر اظهار امیدواری کردند هیات مدیره جدید در راه ارسیدگی به مطالبات صنفی تلاش مضاعفی داشته باشند.

همچنین هفته آتی، هیات مدیره، رئیس این انجمن و نایب رئیس و خزانه دار را انتخاب خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعضای جدید هیات مدیره بانک شهر با حضور حداکثری سهامداران انتخاب شدند
  • انتخاب اعضای سومین دوره هیات مدیره صنف تماشاخانه‌های ایران
  • لزوم مقاوم‌سازی ۱۰۰۰ کلاس درس در چهارمحال و بختیاری
  • زندگی لاکچری قالیباف زیر ذره بین /رضاخان حزب اللهی‌ها، تکنوکرات می‌شود؟ /۵ پرده از زندگی سیاسی رئیس مجلس
  • بهترین پلتفرم کلاس خصوصی زبان در سال گذشته
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم است
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه‌تمام انتخابات را تمام کنیم
  • پشت پرده بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر کشور چه بود؟ | ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک | یکی از اعضای این باند در عروسی اش شاباش میلیاردی گرفت
  • لغو جلسات علنی شورای شهر مشهد در هفته شوراها
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات