Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از بی بی سی فارسی، مطالعات پروفسور جیمز پی الیسون از آمریکا و پروفسور تاسوکو هونجو از ژاپن به معالجاتی برای سرطان پیشرفته پوست که می تواند مرگبار باشد، منجر شده است.

 

آکادمی علوم سوئد که این جایزه را اعطا می کند، گفت که شیوه ایمنی درمانی آنها باعث انقلابی در درمان سرطان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شیوه ترمزی در سیستم ایمنی که مانع حمله به سلول های بدن می شود از کار می افتد.

 

کارشناسان این شیوه را فوق العاده موثر توصیف می کنند هرچند می گویند که این رشته هنوز در مرحله نوزادی است.

 

پروفسور الیسون از دانشگاه تگزاس و پروفسور هونجو از دانشگاه کیوتو مشترکا ۹ میلیون کرون سوئد - معادل یک میلیون و ۱۰ هزار دلار - جایزه خواهند گرفت.

 

 

 

 

درمان یک بیماری غیرقابل درمان

سیستم ایمنی در مقابل بیماری ها از بدن محافظت می کند، اما دارای یک سازوکار درونی برای جلوگیری از حمله آن به بافت های بدن است.

 

همین سازوکار به بعضی از بافت های سرطانی اجازه می دهد از حمله سیستم ایمنی در امان بمانند.

 

الیسون و هونجو که بیش از ۷۰ سال دارند با از کار انداختن پروتئین هایی که سیستم ایمنی را از حمله به بافت های بدن باز می دارد توانستند باعث حمله آن به تومورها شوند.

 

این دستاورد به توسعه داروهای تازه ای منجر شده که بیماران مبتلا به سرطان های پیشرفته که قبلا غیرقابل درمان بود را امیدوار می کند.

 

هرچند این شیوه در همه بیماران موثر نیست، اما به نظر می رسد در بعضی از آنها فوق العاده موثر بوده و به طور کامل تومور سرطانی را نابود کرده باشد، حتی پس از آنکه شروع به انتشار در سایر بخش های بدن کرد.

 

چنین نتیجه فوق العاده ای قبلا هرگز در بیماران دیده نشده بود.

 

پزشکان همچنین از شروع به استفاده از این شیوه برای درمان سرطان پیشرفته ریه کرده اند.

 

"رشته درحال شکوفایی ایمنی درمانی که این اکتشافات سرمنشا آن است هنوز در مرحله نوزادی است، برای همین دیدن پیشرفت این رشته در آینده و فرصت هایی که پدید می آورد مهیج است."

 

جوایز نوبل که به طور سالانه اعطا می شود هر سال با نوبل پزشکی و فیزیولوژی شروع می شود.

 

امسال جایزه نوبل ادبیات اعطا نخواهد شد که به دلیل بحران بدرفتاری جنسی در آکادمی سلطنتی علوم سوئد است.

 

به گزارش یورونیوز، پرونده رسوایی جنسی عکاس فرانسوی ۷۲ ساله بحرانی را در آکادمی سوئدی نوبل ایجاد کرده که در نهایت منجر به لغو اهدای جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۸ شده است.

 

وی به خاطر آزار جنسی ۱۸ زن در سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۷ میلادی به دو سال حبس محکوم شده است.

 

در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۸ زن با الهام از کمپین MeToo از ژان کلود آرنو به خاطر آزار و اذیت جنسی در روزنامه‌های سوئد شکایت کرده بودند.

 

به دنبال افشای رسوایی اخلاقی عکاس فرانسوی که چهره‌ای شناخته شده در سوئد است، آکادمی نوبل تصمیم گرفته بود برای اولین بار طی ۷۵ سال اخیر، جایزه نوبل ادبیات را در سال جاری اعلام نکند و به جای آن در سال آینده میلادی دو برنده نوبل ادبیات معرفی کند.

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نوبل عکس بی بی سی دلار بریتانیا سوئد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۴۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌های ایمنی پزشکی قانونی به شهروندان هنگام صاعقه

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان هنگام وقوع صاعقه توصیه هاییبه شهروندان اعلام کرد.

محمد مالمیردر این خصوص گفت: مسأله اصلی در هنگام بروز صاعقه این است که بدانیم در برابر این پدیده طبیعی و خطرات احتمالی آن چه کاری انجام دهیم؟ برای مثال هنگام بروز صاعقه اگر در نزدیکی پنجره بودید باید چه کاری انجام دهید؟ در گام نخست تمام پنجره‌های خانه و یا ساختاری که در آن پناه گرفته‌اید را به دقت ببندید. پس از آن فضاهای داخلی‌تر خانه را برای اقامت کوتاه مدت خود انتخاب کنید. اما چرا باید از نزدیک شدن به پنجره‌ها پرهیز کرد؟ جالب است بدانید که پنجره مسیری کاملاً مستقیم و در عین حال راحت را برای سفر صاعقه فراهم می‌آورد و احتمال خطر برای ساکنان افزایش خواهد یافت.

او تصریح کرد: اگر تحت هیچ شرایطی نمی‌توانید خود را به یک پناهگاه امن برسانید، باید به هر طریقی احتمال وقوع آسیب را از بین ببرید. صاعقه معمولاً در ارتفاعات بالا با نزدیک‌ترین جسم برخورد می‌کند، پس اگر ممکن است به سوی طبقات پایین‌تر حرکت کنید و تا جایی‌ که می‌توانید ارتفاع را کاهش دهید همچنین از حضور در فضاهای باز که اجسام بلندتر از شما در آن وجود ندارد، خودداری کنید، از جمله مهمترین این گروه محیط ها می‌توان به زمین فوتبال اشاره کرد، از قرارگیری در معرض اجسامی مانند درخت و یا تیرهای برق به شدت خودداری کنید.

مالمیر توصیه کرد که به وسایل محافظت نشده مانند قطعات آهن و تیرهای فلزی بلند نزدیک نشوید، دستگاه‌های الکتریکی همراه خود را خاموش کرده و از درختان تک و بلند، تپه‌ها، تیرک‌ها، سیم برق هوایی، فنس‌ها، لوله‌های فلزی آب، مناطق و علف‌زارهای مرطوب و جویبارها و مکان‌های پرآب و رودخانه‌ها دور شوید و از آنها فاصله بگیرید.

اوبا تأکید بر اینکه ایستادن زیر درخت روی تپه هنگام صاعقه خطرناک‌ترین اقدام است، مطرح کرد: اگر در فضایی باز هستید و احتمال وقوع صاعقه را می‌دهید، پناهگاه‌های امن منطقه را شناسایی کنید، در واقع آینده‌نگری اصلی مهم برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی صاعقه به شمار می‌رود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان ادامه داد: همواره برای مقابله با شرایط بحرانی آماده باشید، یکی از جنبه‌های این آمادگی، در اختیار داشتن جعبه کمک‌های اولیه مجهز خواهد بود همچنین ممکن است طی وقوع صاعقه با قطع برق مواجه شوید از این رو بهتر است منابعی کمکی به همراه داشته باشید.

او اضافه کرد: برای آن که به یکی از مصدومان رعدوبرق کمک کنید، خود را در معرض خطر مستقیم قرار ندهید. بهتر است تا زمانی‌ که احتمال خطر جدی وجود دارد صبر کنید و یا مصدوم را به محلی ایمن انتقال دهید. جالب است بدانید که صاعقه ممکن است یک محل مشابه را چندین‌بار مورد اصابت قرار دهد.

مالمیر بیان کرد: چنانچه فردی دچار صاعقه‌زدگی شد، اطرافیان باید بلافاصله وضعیت علامت‌های حیاتی او را بررسی کنند و در صورتی که دچار ایست قلبی شده است، عملیات احیاء را انجام دهند، تماس با مراکز امدادی نیز برای انتقال سریع بیمار به بیمارستان باید انجام شود، زمان ایمن برای خروج از خانه، محل کار یا پناهگاه پس از فروکش کردن طوفان و رعدوبرق، نیم ساعت پس از شنیدن آخرین صدای رعد است.

او مطرح کرد: موضوع اصلی این است که عده زیادی از افرادی که دچار صاعقه‌زدگی می‌شوند، از این خطر جان سالم به درمی‌برند اما عده‌ای دیگر چندان خوش‌شانس نیستند و حتی پس از بازگشت به زندگی با احیای قلب امکان دارد در اثر هایپوکسی مغزی (دریافت کم اکسیژن به وسیله سلول‌های مغزی) یا خونریزی و ضایعه‌های متعدد شکمی جان خود را از دست دهند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با اشاره به مرگ چوپان ۱۹ ساله‌ای در صحرای روستای کرفس بر اثر برخورد صاعقه با وی گفت: براساس اظهارات همراهان، دیروز صاعقه از سر این جوان وارد شده و از پای چپش خارج شده و از ناحیه ورودی و خروجی دچار سوختگی شدید شده بود.

وی به آمار برق‌گرفتگی در سال ۱۴۰۲ و جان‌باختن ۱۸ مرد و دو زن و مقایسه آن با سال ۱۴۰۱ و مرگ ۹ مرد اشاره کرد و یادآور شد: متأسفانه شاهد افزایش چشمگیر آمار برق‌گرفتگی در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • هاآرتص رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش را لیست کرد
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • توصیه‌های ایمنی پزشکی قانونی به شهروندان هنگام صاعقه
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • حمله مرگبار پلیس آمریکا به بیمار جنسی؛ او به سراغ دختـر ۷ ساله آمده بود! | فیلم
  • روزانه ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به سرطان مبتلا می شوند
  • واکسن سرطان همراه با ایمونوتراپی تومورهای کبد را کوچک می کند
  • سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد
  • اسماعیل هنیه: در دام نمی‌افتیم؛ به رفح حمله شود، مقابله می‌کنیم