Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اتحادیه بازرگانان افغان در دبی اعلام کرد که در سال‌های اخیر به دلیل افزایش ناامنی‌ها در افغانستان بسیاری از سرمایه‌گذاران سرمایه خود را با خروج از این کشور به ترکیه و امارات منتقل کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان،  اتحادیه بازرگانان افغان در دبی اظهار کرد که طی دو سال اخیر و در پی تشدید ناآرامی‌های افغانستان شمار زیادی از تاجران و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی یا فعالیت خود را به شدت کاهش داده‌اند و یا سرمایه خود را به ترکیه و امارات منتقل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«عبیدالله صدرخیل» رئیس این اتحادیه نیز تصریح کرد که تاجران از دولت افغانستان می‌خواهند امنیت این کشور را تامین کند تا زمینه کار و سرمایه‌گذاری برای آن‌ها فراهم شود.

به گزارش «طلوع نیوز»، «خان جان الکوزی» معاون اتاق تجارت و صنایع افغانستان نیز اظهار داشت که آدم‌ربایی و ناامنی گسترده در این کشور از جمله مشکلات اساسی تاجران و سرمایه‌گذارانی است که خواستار فعالیت در افغانستان هستند.

این در حالی است که با وجود گذشت بیش از 17 سال حضور نظامی آمریکا و نیروهای ناتو در افغانستان ناآرامی‌ها در این کشور افزایش یافته و نیروهای خارجی به تعهدات خود نسبت به تامین امنیت در این کشور پایبند نبوده‌اند.

با این حال افغانستان در نظر دارد تا با ایجاد کریدورهای هوایی و راه‌های ترانزیتی مختلف ضمن بهبود وضعیت اقتصادی این کشور و افزایش مبادلات تجاری وابستگی خود را به یک کشور خاص به عنوان شریک تجاری کاهش دهند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل افغانستان کریدورهای هوایی تجاری شرکت تامین امنیت سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۴۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه

نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان اظهار داشت برای دولت جو بایدن درباره چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه سه گزینه وجود داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت برای دولت بایدن درباره مواجهه با توافقنامه دوحه سه گزینه، عدم اصرار بر مشروط بودن توافق و تاکید به عقب نشینی و مبارزه با تروریسم، خروج از توافق و سرانجام پذیرش مشروط توافقنامه دوحه، وجود داشت.

وی افزود رئیس جمهور بایدن گزینه خروج مشروط نیروها از افغانستان را انتخاب نکرد در حالی که گزینه پذیرش مشروط توافق دوحه را توصیه کرده بودم.

خلیلزاد ادامه داد «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا هم نظر من را توصیه کرده بود اما افراد دیگری در دولت واشنگتن با این استدلال که طالبان حملات‌ خود را علیه نظامیان آمریکایی از سر می‌گیرند از پذیرش توصیه ما خودداری کردند.

نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان خاطرنشان کرد نخستین گام‌ها به سوی گفتگو درباره توافق با طالبان در دولت اوباما برداشته شده بود.

خلیلزاد: آمریکا امید به پیروزی برابر طالبان را از دست داده بودموافقت «بلینکن» با ارائه اسناد بررسی خروج نظامی آمریکا از افغانستان به کنگره خلیلزاد: خروج نظامیان آمریکایی دلیل تشدید جنگ در افغانستان نیست

خلیلزاد اظهار داشت کاخ سفید و شورای امنیت ملی آمریکا روند کامل عقب‌نشینی نظامی در سال 2021 را هدایت می‌کردند و در ماه آگست که خروج مرگبار اتفاق افتاد، تصمیم مهم درباره تعامل با طالبان از سوی شورای امنیت ملی دولت جو بایدن گرفته می‌شد.

وی خاطرنشان کرد دولت اشرف غنی با اصل آزادی زندانیان مخالف نبود بلکه با تعداد زیاد آن مخالف بود.

نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان با اشاره به تاثیر خروج نظامی آمریکا تصریح کرد این روند تاثیر روانی داشت و بر موازنه قدرت برای دولت اشرف غنی تاثیر منفی گذاشت.

خلیلزاد درباره برنامه‌ریزی احتمالی وزارت خارجه آمریکا در افغانستان هم گفت که این وزارتخانه فاقد هرگونه برنامه‌ریزی بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار+ فیلم
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • امارات سطح هشدار آب و هوایی خود را مجددا افزایش داد
  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • پیش‌بینی افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می یابد
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟