Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ورزش سه، برنامه نود دوشنبه شب(نهم مهرماه) از ساعت 23:08 آغاز شد که بررسی و آنالیز دربی 88، درخشش پدیده و تیم‌های شبیه آن، کارشناسی دقیق داوری‌های هفته هشتم به ویژه بازی استقلال و پرسپولیس، دیدار حساس سرخ پوشان مقابل السد قطر در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، مصاحبه با برانکو ایوانکوویچ، بررسی دیدارهای هفته اخیر لیگ برتر، گفت‌وگو با علیرضا فغانی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ازجمله بخش‌های این برنامه بود که مشروح گزارش آن را در زیر می‌خوانید:

* نظرسنجی

مخاطبان برنامه نود می‌توانند در پاسخ به سوال «نتیجه دیدار تیم‌های السد قطر و پرسپولیس ایران؟»، یک عدد دو رقمی را که رقم اول نشانگر تعداد گل‌های السد و عدد دوم نشانگر تعداد گل‌های پرسپولیس است را انتخاب و ارسال کنند.

* قبل از روی آنتن آمدن فردوسی‌پور، کلیپ کوتاهی از لحظات دربی 88 پخش شد.

* تراکتورسازی 6 استقلال خوزستان 0

نکات بازی

تراکتورسازی برای نخستین بار در این فصل در 30 دقیقه ابتدایی موفق به گلزنی شد.
استوکس در تمام بازی‌های خانگی تراکتورسازی گلزنی کرده است.
استوکس، پنجاهمین بازیکن تاریخ لیگ برتر که موفق به هت‌تریک شد.
استوکس، اولین بازیکن لیگ برتری تراکتورسازی که در یک مسابقه موفق به زدن 4 گل می‌شود.
استقلال خوزستان تنها تیم لیگ برتری که دو بار با نتیجه 6 بر صفر شکست خورد.
تراکتورسازی بهترین تیم بازی‌های خانگی.
بهترین برد تاریخ تراکتورسازی در لیگ برتر.
تراکتورسازی به اندازه تمام بازی‌های اخیرش گل زد.
استقلال خوزستان به اندازه تمام مسابقات گذشته این فصل گل خورد.

* کنفرانس مربیان

داریوش یزدی: از نظر نتیجه و گل خورده ضعیف بودیم؛ باختیم و گل زیادی خوردیم ولی اختلاف ما و تراکتورسازی این اندازه نیست.
محمد تقوی: مهم‌ترین نکته تیم ما گل نخوردن بود ولی باید بیشتر گل می‌زدیم؛ وقتی وارد شرایط حساس می‌شوید، باید هرچه زودتر اعتماد به نفس خود را به دست بیاورید که ما این کار را کردیم ولی از همین حالا این بازی را فراموش خواهیم کرد.

* آنچه در برنامه نود امشب (97/7/9) می‌بینید:

- حساس اما کم موقعیت و کم حاشیه؛ گزارش کامل اتفاقات دربی تهران.
- یک صفر بر صفر دیگر در دربی و توقعی که برآورده نشد؛ آنالیز بازی دل‌سرد کننده سرخابی‌ها.
- بررسی مسیر پرسپولیس تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا.
- گفت‌وگو با برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس در آستانه بازی بزرگ قرمزها در آسیا.

* کلیپی از بازیکنانی که در تاریخ لیگ برتر موفق به زدن چهار گل در یک مسابقه شدند، پخش شد که گل‌های مهرداد بایرامی، آرش افشین، رضا نوروزی، محسن بیاتی‌نیا، مهدی رجب‌زاده، علی دایی و ... در آن بود.

* ترین‌های هفته هشتم لیگ برتر

- حرکات تکنیکی: اشکان دژاگه، مسیح زاهدی، محمد قاسمی‌نژاد، سجاد آشوری، وحید خشتان، مسعود شجاعی، میلاد فخرالدینی، مهرداد بایرامی و صابر حردانی.
- کار تیمی: نفت مسجدسلیمان(مقابل سپاهان).
- تیر دروازه: حسان پهلوان(برابر استقلال خوزستان).
- خشونت: امید سینگ(مقابل سایپا).
- موقعیت از دست رفته: آنتونی استوکس(برابر استقلال خوزستان).
- پاس گل: ماریو سیلوا(مقابل صنعت نفت).
- مهار: احمد گوهری(برابر پدیده).
- گل: آنتونی استوکس(مقابل استقلال خوزستان).

* ترین‌های بازیکنان در هفته هشتم

پاس: مهدی مهدی‌پور؛ شوت: آنتونی استوکس؛ پاس کلیدی: میلاد فخرالدینی و حکیم نصاری؛ نجات دروازه: فرناندو دخسوس؛ قطع پاس: علی کریمی؛ دفع توپ: عقیل کعبی؛ دریبل موفق: محمدرضا حسینی؛ تکل موفق: سیروان قربانی؛ نبرد هوایی: کی‌روش استنلی و خطای متحمل شده: فرشید اسماعیلی.

* در آیتمی به عملکرد پرسپولیس در سال‌های 2017 و 2018 لیگ قهرمانان آسیا اشاره شد.

* لحظاتی از جریان مسابقه دیدار استقلال و پرسپولیس و حرکات جالبی که تماشاگران دو تیم در حین بازی انجام می‌دادند، در آیتمی پخش شد که در آن گفت‌وگوهایی با امیدرضا روانخواه و محسن خلیلی و همچنین نشست خبری وینفرد شفر و برانکو ایوانکوویچ، سرمربیان استقلال و پرسپولیس و برخی بازیکنان پخش شد.

* در کلیپی جالب، صحبت‌هایی که بازیکنان و کادر فنی استقلال و پرسپولیس و همچنین تیم داوری دربی 88 در این مسابقه داشتند، پخش شد.

* کارشناسی داوری بازی استقلال و پرسپولیس با نوید مظفری

خطای طارق همام روی حسین ماهینی باید اعلام می‌شد ولی نیازی به دادن کارت نبود که فغانی تصمیم درستی داشت.
همام روی نوراللهی خطایی مرتکب نشد و فغانی به درستی اعلام پنالتی نکرد.
باقری روی کامیابی‌نیا مرتکب خطا شد و در ادامه ضربه با آرنج هافبک پرسپولیس به مهاجم استقلال نیازی به کارت نداشت که فغانی تصمیم درستی داشت.
پژمان منتظری دست علی علیپور را گرفت و باید یک پنالتی به سود پرسپولیس اعلام می‌شد.
تکل سهرابیان روی نعمتی که آوانتاژ داده شد، باید با کارت زرد برای مدافع استقلال همراه می‌شد و او به دلیل اخطار دوم باید کارت قرمز دریافت می‌کرد.
فغانی در کشیدن پیراهن علی کریمی برای پایان درگیری اقدام کاملا اشتباهی کرد.

در دقیقه 21 نوراللهی به دلیل خطا روی طارق همام باید با کارت زرد دریافت می‌کرد.

* برانکو ترکیب پرسپولیس برابر السد را اعلام کرد

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود راجع به حضورشان در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: خیلی خودمان راضی هستیم که توانستیم به این مرحله صعود کنیم؛ دوست دارم بگویم نسبت به بازیکنان احساس غرور می‌کنم و به آنها تبریک می‌گویم.

او ادامه داد: اینکه بازیکنان تا الان توانستند به نتایج خیلی خیلی خوبی دست پیدا کنند و تنها تیمی هستیم که توانستیم دو سال متوالی به این مرحله از لیگ قهرمانان صعود کنیم، خوشحال کننده است.

برانکو یادآور شد: همه می‌دانند پارسال و امسال در مرحله گروهی(مرگ) قرعه سختی داشتیم و در مراحل حذفی نیز این اتفاق افتاد طوری که فصل قبل در نیمه نهایی در زمین بی‌طرف با تیم عربستانی بازی کردیم و امسال هم مسابقه دشواری داریم.

سرمربی پرسپولیس با اشاره به کمبود بازیکن در تیم اظهار کرد: دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم بودیم ولی با 13-12 بازیکن و انگیزه‌ای که داشتند، بهترین عملکرد را داشتیم تا به این موفقیت دست یابیم و به این مرحله برسیم؛ بازیکنان ما انگیزه خیلی زیادی دارند؛ حتی کارکنان باشگاه انگیزه زیادی داشتند و همه دست به دست هم دادند تا این نتایج اتفاق بیافتد.

برانکو تاکید کرد: ما برنامه‌هایمان و هر چیز دیگری را عنوان کردیم، برای ما مهم نبود چه مشکلاتی داریم و تنها سعی خودمان را بیشتر کردیم؛ قهرمانی سوپر جام و لیگ برتر را به دست آوردیم و انگیزه داریم و می‌خواهیم باز هم در لیگ برتر ایران قهرمان شویم؛ آرزو و هدفمان نیز رسیدن به قهرمانی در رقابت‌های آسیایی است؛ البته تا همین جا هم با وجود مشکلات بازیکنان خیلی هنر کردند که به جمع چهار تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیدیم.

سرمربی پرسپولیس در خصوص مشکلی که در پست دفاع راست برابر السد خواهند داشت، گفت: این مشکل را داریم و سه بازیکن همراه ما نیستند ولی به بازیکنانم ایمان دارم؛ ما هیچ چیزی برای پنهان کردن و راز بین هواداران نداریم و همه چیز را بیان می‌کنیم؛ همه دیدند و شاهد بودند که السد به چه شکل در تهران مقابل السد بازی کرد و چه رویای بزرگی برای قهرمانی در آسیا دارند ولی من هم همینطور به بازیکنانم اعتماد دارم

برانکو یک شب قبل از دیدار آسیایی برابر السد قطر ترکیب تیمش را عنوان کرد و افزود: علیرضا بیرانوند درون دروازه است؛ سید جلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده مدافعان وسط هستند؛ سیامک نعمتی مدافع راست و شایان مصلح مدافع راست خواهد بود؛ احمد نوراللهی هافبک دفاعی است و وینگرهای ما بشار رسن در سمت راست و امید عالیشاه در جناح چپ هستند؛ آدام همتی بین آنها بازی می‌کند و گادوین منشا و علی علیپور دو مهاجم ما خواهند بود.

او با بیان اینکه این صفحه‌آرایی نشان می‌دهد که آمدیم تا امتیاز بگیریم، ابراز کرد: مطمئنا بازی سخت است ولی یک تیم هستیم و قلب خودمان را در بازی خواهیم گذاشت؛ در میان خواهیم دوید و در زمین تلاش می‌کنیم تا خانواده‌هایمان به ما افتخار کنند؛ برای باشگاه و تماشاگران بازی می‌کنیم ولی از همه فراتر اینکه برای ملت ایران بازی می‌کنیم.

برانکو ادامه داد: به‌عنوان یک مربی پیش‌بینی نمی‌کنم ولی همیشه خوشبین هستم؛ فقط اینکه در هر بازی با بازیکنان خودم می‌آیم تا بهترین اجرای خودمان را به نمایش بگذاریم؛ چند بازیکن هم به دلیل تغییر شرایط سرماخوردگی دارند ولی مشکلی نیست؛ ان‌شاالله با اخبار خوب به تهران بازمی‌گردیم.

* کارشناس داوری تراکتورسازی و استقلال خوزستان

یوکیا سوگیتا روی خشتان مرتکب پنالتی نشد.
شوت شجاعی به دست بازیکن استقلال خوزستان برخورد کرد ولی به دلیل نزدیک بودن فاصله توپ پنالتی اتفاق نیافتاد.

* آنالیزی از عملکرد تیم‌های استقلال و پرسپولیس در دربی 88 پخش شد.

* فغانی: منتظری روی علیپور خطای پنالتی نکرد

علیرضا فغانی، داور دربی 88 در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود درباره برخورد علی علیپور و پژمان منتظری در محوطه جریمه استقلال که مشکوک به پنالتی بود، اظهار کرد: این صحنه‌ای است که 6-5 کارشناس می‌گویند پنالتی هست و 6-5 کارشناس دیگر می‌گویند، نه؛ نظر ایشان(نوید مظفری) هم محترم است ولی به نظرم خطای پنالتی نبود.

او ادامه داد: برای من متقاعد کننده نبود که این برخورد را پنالتی بگیرم، اما در کل بدی‌ای که این دربی داشت، حواشی آن بود؛ از یک هفته قبل که تیم داوری دربی اعلام شد، فحاشی و انواع و اقسام توهین‌ها از طرف تماشاگران دو تیم به من و خانواده‌ام شد؛ ما به اندازه کافی دغدغه داریم که به فکر فوتبال ایران نباشیم!

فغانی تصریح کرد: داورانی هستند که قضاوت کنند ولی باید به آنها اعتماد شود؛ وقتی صحبت می‌شود و می‌گویند بهترین کمیته و ... شدند، نباید هر دفعه به من یا بیژن حیدری قضاوت بدهند؛ نفراتی مثل پیام حیدری، موعود بنیادی‌فر، حسین زرگر و ... می‌توانند دربی را قضاوت کنند.

داور دربی 88 درخصوص صحنه‌ای که پیراهن علی کریمی را گرفت و کشید، ابراز کرد: در شرایط بازی من خطا را گرفتم که کارت را نشان دهم ولی آقای کریمی به دنبال بحث بود؛ من آن لحظه طوری به ذهنم رسید که پیراهن او را بگیرم و اینکه در این بازی بازیکنان چطور عمل کنند.

فغانی یادآور شد: در یک صحنه بین خلیل‌زاده و تبریزی درگیری شد که سنگ‌پرانی و انداختن بطری صورت گرفت؛ یک دقیقه بعد تماشاگران به یکدیگر سنگ زدند؛ یک سری درگیری نباید باشد و بازیکنان بخاطر مسائل کوچک به یکدیگر نپرند چون این تنش به تماشاگران انتقال پیدا نکند.

او در واکنش به انتقادات فردوسی‌پور گفت: از این به بعد اجازه می‌دهم بازیکنان یکدیگر را بزنند و بعد کارت قرمز بدهم؛ البته حق با شماست؛ در آن صحنه که نگاه کردم پشیمان هستم آن کار را کردم ولی در آن لحظه برای کم کردن درگیری‌ها چنین کاری انجام دادم.

* نفت مسجدسلیمان 0 سپاهان 2

نکات بازی

نفت مسجدسلیمان دهمین تیمی که کی‌روش استنلی در ایران به آن گل زد.
دهمین گل سپاهان با ضربه سر.
سومین پیروزی متوالی سپاهان برابر نفت.
سومین شکست پیاپی نفت مسجدسلیمان.
اولین پیروزی قلعه‌نویی برابر مرزبان.
سپاهان بهترین تیم بازی‌های خارج از خانه.

- کنفرانس مربیان

امیر قلعه‌نویی: تیم نفت مسجدسلیمان فوتبال خیلی خوب و مدرنی بازی کرد؛ در پرس تیمی هافبک‌های ما را زیر فشار گذاشتند ولی از فضاهای کناری دو گل زدیم.
علیرضا مرزبان: متاسف هستیم که این مسابقه را از دست دادیم چون لیاقت بازیکنانم بیشتر از این بود؛ این مسئله دردآور است که امروز امتیازی نگرفتیم.

* پارس جنوبی جم 1 پدیده 1

نکات بازی

یونس شاکری با 4 گل زده با ضربه سر رکورددار لیگ است.
پدیده بدون پیروزی برابر پارس جنوبی.
پارس جنوبی بدون شکست در بازی‌های خانگی.

- کنفرانس مربیان

یحیی گل‌محمدی: حق ما برد بود و می‌توانستیم سه امتیاز را بگیریم؛ اگر باهوش بودیم و از فرصت‌ها بهره می‌بردیم با سه امتیاز زمین را ترک می‌کردیم.
مهدی تارتار: بچه‌های ما در نیمه دوم فوق‌العاده کار کردند و به نظرم عدالت فوتبال در این دیدار اجرا نشد چون می‌توانستیم برنده باشیم و شرمنده هواداران شدیم.

* در بخش چنین روزی برنامه نود بخش‌هایی از دیدار تیم‌های ملوان انزلی و استقلال تهران در فصل 91-90 که با برتری 4 بر 2 ملوان به پایان رسید، پخش شد.

* پیکان 1 سپیدرود 0

نکات بازی

پیکان با گلزنی 4 بازیکن تعویضی در این فصل، رکورددار است.
سپیدرود برای دومین بار در این فصل در پنج دقیقه پایانی گل خورد.
عبور امتیازهای جلالی در پیکان از مرز 100 امتیاز.

- کنفرانس مربیان

علیرضا امامی‌فر: سهم خودمان را می‌پذیریم ولی بازیکنان نیز باید مسوولیت پذیرتر باشند و ضعف خودشان را قبول کنند؛ داوران نیز باید اشتباهات خود را بپذیرند.
مجید جلالی: هر دو تیم شایسته تمجید هستند؛ سپیدرود بیشتر از انتظارات ما بازی کرد و در بعضی دقایق کار ما سخت شد؛ باید از تمام بازیکنانم صمیمانه تشکر کنم.

* ذوب‌آهن 2 صنعت نفت آبادان 2

نکات بازی

ذوب‌آهن نخستین تیم تاریخ لیگ برتر است که در 30 دقیقه ابتدایی بازی دو گل از صنعت نفت آبادان دریافت کرده است.
ذوب‌آهن در تمام دیدارهای خانگی این فصل دو گل خورده است.
چهارمین کارت قرمز ذوب‌آهن در لیگ هجدهم.
برای نخستین بار در لیگ هجدهم یک تیم توسط دو بازیکن تعویضی به دو گل رسیده است.
صنعت نفت رکورددار تساوی در لیگ هجدهم.
ذوب‌آهن 7 سال بدون شکست مقابل صنعت نفت آبادان.

- کنفرانس مربیان

امید نمازی: صحبت کرده بودیم که نباید پشت محوطه به صنعت نفت خطا بدهیم چون دو، سه بازیکن حریف ضربه آزاد خوبی می‌زنند که البته دیوار دفاعی ما هم شکننده بود؛ در این مدت هم بدشانسی آوردیم.
سرجیو: از نتیجه به دست آمده ناامید شدم؛ از نمایش برخی بازیکنانم ناامید شدم؛ ما سخت‌ترین قسمت کار را کردیم ولی بعد از 10 نفره شدن تیم حریف آنقدر شجاعت نداشتیم تا بازی را حفظ کنیم.

* گزارشی از عملکرد لژیونرهای فوتبال ایران طی یک هفته اخیر پخش شد.

* نساجی مازندران 1 سایپا 1

نکات بازی

57 درصد گل‌های دریافتی سایپا با ضربه سر بوده است.
توقف روند چهار پیروزی متوالی سایپا در لیگ برتر و جام حذفی.
سایپا تنها تیم لیگ که در 30 دقیقه ابتدایی مسابقه گل نخورده است.

- کنفرانس خبری جواد نکونام: بعد از گل، تازه یادمان افتاد که باید فوتبال بازی کنیم؛ موقعیت‌های خیلی خوبی هم داشتیم که استفاده نکردیم و بازی یک بر یک تمام شد.

* گفت‌وگویی ضبط شده با امیر ابوطالب، پیشکسوت فوتبال ایران و سرمربی سابق تیم‌های راه‌آهن و دارایی که اکنون در بستر بیماری است، پخش شد.

* فولاد خوزستان 1 ماشین‌سازی تبریز 1

نکات بازی

رضا خالقی‌فر با 44 گل زده در جمع 40 گلزن برتر تاریخ لیگ برتر قرار گرفت.
دو گل از 3 گل میلاد بدرقه در لیگ برتر با ضربه سر بوده است.
ماشین‌سازی در تمام بازی‌های این فصل گلزنی کرده است.

- کنفرانس مربیان

ایلی استن: خوشبختانه تیم ما در تمام دقایق هجومی بازی کرد؛ مسئله پنالتی لحظات آخر به سود ماشین‌سازی بود ولی نتیجه را مساوی کردیم و می‌توانستیم به پیروزی برسیم.
محمدرضا مهاجری: درست است لحظات آخر نتیجه مساوی شد ولی بچه‌های ما با تمام توان کار کردند و از جان مایه گذاشتند.

* کارشناسی داوری

- سپاهان و نفت مسجدسلیمان

پورقاز روی مهاجم نفت خطایی نکرد و داور به درستی پنالتی نگرفت.
داور تصمیم درستی در عدم اعلام پنالتی به دلیل صحنه مشکوک برخورد توپ به دست شفیعی داشت.
دروازه‌بان نفت روی کی‌روش استنلی مرتکب خطا شد و داور باید اعلام پنالتی می‌کرد.

- پیکان و سپیدرود

آرمان قاسمی روی وینگر سپیدرود خطا کرد و داور تصمیم درستی در عدم دادن خطا به بازیکن پیکان که یک اخطار هم داشت، در نظر گرفت.
مدافع سپیدرود در قوس محوطه جریمه، مهاجم پیکان را زد و باید اعلام خطا می‌شد و مدافع سپیدرود کارت زرد می‌گرفت.

- ذوب‌آهن و صنعت نفت آبادان

مسعود ابراهیم‌زاده به دلیل زدن توپ به زمین، حتی اگر برای اعتراض به داوران نباشد به درستی اخطار دوم را گرفت و اخراج شد.
داور تصمیم درستی در اعلام خطای پنالتی بازیکن شماره 3 صنعت نفت روی فخرالدینی داشت.

- پارس جنوبی جم و پدیده

مرادمند به دلیل خطا روی میرجوان باید کارت زرد دوم را می‌گرفت و اخراج می‌شد که داور چنین تصمیمی نگرفت.
مشخص نیست توپ به دست یا سینه مدافع پارس جنوبی در محوطه جریمه این تیم برخورد کرده است.
داور تصمیم درستی در اخراج کردن الهامی، مربی پدیده از کنار زمین داشت.
خطا روی مهاجم پارس جنوبی جم پنالتی بود که داور چنین تصمیمی نگرفت.

- نساجی و سایپا

مشخص نیست شدت خطای امید سینگ در میانه زمین روی بازیکن سایپا به چه شدت بوده و به صورت او برخوردی داشته یا خیر.
حرکتی که بازیکنان نساجی در زمان زدن کرنری که منجر به گل شد، باید گل اعلام می‌شد چراکه سینگ ابتدا به توپ ضربه زده و حرکت کرده ولی داور به اشتباه گل این تیم را مردود کرده است.
نمی‌توان تشخیص داد بازیکنان سایپا در زمان زدن گل به نساجی در آفساید بودند یا خیر.

- فولاد خوزستان و ماشین‌سازی

خطای بازیکن شماره 48 ماشین‌سازی روی بازیکن فولاد در میانه زمین نیازمند اخطار بود.
کنعانی‌زادگان روی شیمبا خطا کرد و باید یک پنالتی به سود فولاد اعلام می‌شد.
داور در دادن کارت قرمز به بازیکن فولاد سخت‌گیری کرد و باید کارت زرد می‌داد.
سالاری، دروازه‌بان فولاد روی مهاجم ماشین‌سازی خطا کرد و پنالتی به درستی اعلام شد.

* آیتمی به درگذشت جواد محمدپور، هوادار جانباز تراکتورسازی که در جریان دیدار با استقلال خوزستان جان خود را از دست داد، اختصاص داشت.

* گزارشی از مسابقات هفته ششم لیگ دسته اول فوتبال ایران پخش شد.

* نتیجه نظرسنجی

حدود یک میلیون و 218 هزار نفر در نظرسنجی این هفته برنامه نود شرکت کردند که بیش از 50 درصد اعتقاد به پیروزی السد در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل پرسپولیس داشتند.

برنامه نود این هفته ساعت 02:20 بامداد روز سه‌شنبه، دهم مهرماه خاتمه یافت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۴۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذوب آهن علیه هتریک سپاهان؛ مغانلو و رکورد ویژه در دربی

تیم‌های سپاهان و ذوب آهن چهارشنبه در حالی هفتاد و چهارمین دربی رسمی اصفهان را برگزار می‌کنند که دو دیدار آخر به نفع تیم طلایی پوش به پایان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ذوب آهن و سپاهان دو قطب فوتبال اصفهان و ایران تاکنون ۷۳ بار در دیدارهای رسمی برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند که ۲۸ بار سپاهان و ۱۹ بار ذوب آهن پیروزی را به نام خود ثبت کرده‌اند، ضمن اینکه ۲۵ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

از ۷۳ رویارویی دو تیم، ۴۵ بازی مربوط به رقابت‌های لیگ برتر است که از این ۴۵ بازی سپاهان ۲۱ برد و ذوب آهن ۱۲ برد در کارنامه دارند و ۱۲ بازی با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

در همه دربی‌های رسمی قبلی ۱۵۰ گل به ثمر رسیده است که سپاهان ۸۵ گل و ذوب آهن ۶۵ گل به ثمر رسانده‌اند.

سپاهان در حالی میزبان ذوب آهن خواهد بود که در دو تقابل قبلی برابر ذوب آهن به پیروزی رسیده است اما از آخرین برد ذوب آهن مقابل سپاهان بیش از دو سال می‌گذرد. ذوب آهن آخرین بار در بازی دور رفت دو فصل پیش در فولادشهر با تک گل سجاد دانایی موفق به شکست سپاهان شد. همچنین آخرین باری که ذوب آهن در ورزشگاه نقش جهان موفق به شکست ذوب آهن شد مربوط به دی‌ماه سال ۱۳۹۶ است، دیداری که امیر قلعه نویی هدایت ذوب آهن را بر عهده داشت و با ذوب آهن با گل‌های میلاد فخرالدینی و مرتضی تبریزی برابر تک گل ساسان انصاری موفق به شکست دو بر یک سپاهان شد.

اما یک سپاهانی نیز آمار ویژه‌ای در تقابل‌های اخیر برابر ذوب آهن دارد. شهریار مغانلو، مهاجم سپاهان که سومین فصل حضورش در این تیم را پشت سر می‌گذارد در سه دربی آخر اصفهان گلزنی کرده است و از این حیث در حال حاضر رکورددار است، او که تاکنون سه گل در دربی اصفهان زده است در صورت گلزنی در دربی پیش رو هم رکورد گلزنی متوالی در دربی اصفهان که متعلق به خودش است را ارتقا می‌دهد و هم به رکورددار گلزنی در دربی اصفهان یعنی مهدی رجب زاده که پنج گل در دربی اصفهان زده است نزدیک می‌شود.

آمار و ارقام کامل رویارویی سپاهان و ذوب آهن:

کد خبر 744538

دیگر خبرها

  • آماده‌سازی ویژه دقیقی برای جدال حساس مقابل استقلال
  • سپاهان- ذوب‌آهن؛ دربی نصف‌جهان در شرایط ویژه
  • غرورانگیز‌ ترین برد پرسپولیس با برانکو
  • شانس استقلال بیشتر از پرسپولیس است |‌ پیشنهاد داشتم و قطعا به این مهم فکر می‌کنم!
  • ذوب آهن علیه هتریک سپاهان؛ مغانلو و رکورد ویژه در دربی
  • دو رقیب پرسپولیس جان می‌دهند، امتیاز نه!
  • پرواز عقاب و دود در بازی با استقلال (عکس)
  • شکایت پرسپولیس از جواد نکونام!
  • پرسپولیس از جواد نکونام شکایت کرد
  • فوری: شکایت پرسپولیس از جواد نکونام!