Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@16:05:58 GMT

جایگاه دامپروری قم درسطح کشور ارتقا می یابد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۷۴۴۳۰

جایگاه دامپروری قم درسطح کشور ارتقا می یابد

به گزارش ایرنا، محمد رضا طلایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: قم در حوزه دامپروری دارای سابقه طولانی است و بهره برداران صاحب نامی در این استان مشغول پرورش دام هستند که برای حفظ این جایگاه باید سیاست های جدید برای افزایش ضریب تبدیل و سطح بهره وری این صنعت، اجرایی شود.
وی افزود: پرورش دام پرواری و شیری از گذشته های دور در قم صورت می پذیرد اما تکامل این صنعت در زمان حاضر متناسب با موقعیت استان در حوزه دامپروری، جلو نرفته است که این مساله با استفاده از نظر کارشناسان و بهره برداران در آینده نزدیک، برطرف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: امروز در همه دنیا برای تقویت صنعت دامپروری، طرح های تحقیقاتی فراوانی درخصوص تغذیه دام و اصلاح نژاد آن انجام می شود که باید از دستاوردهای آن برای ارتقا جایگاه صنعت دامپروری استان قم به نحو احسن استفاده کرد.
طلایی با اشاره به ضرورت بومی سازی تحقیقات دامپروری گفت: تامین علوفه مورد نیاز دامپروری های قم از خود استان، یکی از برنامه های مورد توجه سازمان جهادکشاورزی است که با جایگزینی علوفه های کم آب بر به جای گیاهان آب بر مانند یونجه، انجام می شود.
وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل زنجیره تولید و شکل گیری مجتمع های دامپروری نوین از دیگر برنامه های مورد توجه برای ارتقا جایگاه دامپروری استان است.
وی با بیان لزوم حل مشکل های زیرساختی دامداران استان با به کار گیری روش های نوین، ادامه داد: قم یکی از قطب های مهم پرورش دام کشور است و به همین دلیل هرگونه دستاورد جدید در صنعت دامپروری آن می تواند در صنعت دام کشور تاثیر چشمگیری داشته باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: این استان در زمینه تولید گوشت قرمز و محصولات لبنی امتیازهای شاخصی دارد و ایجاد کارخانه های صنایع تبدیلی و تکمیلی دراین بخش نیز می تواند ارزش افزوده فعالیت اقتصادی دامداران استان را به نحوه قابل توجهی گسترش دهد.
طلایی همچنین با اشاره به فعالیت هشت شهرک دامی درقم گفت: در شهرک دامشهر که قطب دامپروری استان و کشور به شمار می آید، یک هزار و 600 واحد دامی قرار دارد که 6 هزار تن درآن فعال هستند.
شهرک دامشهر قم که در سال 1375 در 13 کیلومتری جاده قم - جعفریه احداث شد، با 30 کاروانسرای دام، سالانه شاهد ورود حدود 600 هزار راس دام از استان های کشور است.
قم دارای 27 هزار راس گاو شیری و 115 هزار راس گاو و گوساله پرواری است که در دامداری های صنعتی پرورش می یابند؛ به طور میانگین هر ساله در این استان 320 هزار تن محصولات دامی تولید می شود.
7405/ 6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز استان های کشور استفاده از ظرفیت بهره وری تغذیه قم اهواز امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۴۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی و افتتاح ۴ طرح بزرگ کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری

کلنگ‌زنی مجتمع پرورش اسب ۲هزار راسی شهرکرد، افتتاح گلخانه ۴۷۰۰ متری سبزی و صیفی هفشجان، آغاز عملیات گازرسانی مجتمع دامپروری شهر کیان و افتتاح کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان شهرکرد با حضور مسئولان استانی و شهرستانی انجام شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080590 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اختیارات استان‌ها در اجرای طرح مولد سازی افزایش می‌یابد
  • همکاری‌های کشاورزی ایران و تاجیکستان گسترش می‌یابد
  • نقش و تأثیر زنان فرهیخته مسلمان در ارتقا اندیشه دینی بررسی می شود
  • دانشگاه آزاد حلقه گمشده جدایی جامعه و دانشگاه را یافته است/ تشریح جایگاه طرح صدرا میان دانشجویان
  • دمای هوا در شرق و جنوب شرق کاهش می‌یابد / تداوم فعالیت سامانه بارشی تا پنجشنبه
  • کلنگ‌زنی و افتتاح ۴ طرح بزرگ کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم / لیتیوم می‌تواند صنعت استان را به نحو چشمگیری ارتقا دهد
  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقا کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • ایران قدرتمند در مدرسه‌ای قوی تجلی پیدا می‌یابد