Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@15:48:32 GMT

جزئیاتی از خودروی «راتق» یگان ویژه + عکس

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۷۴۴۷۷

جزئیاتی از خودروی «راتق» یگان ویژه + عکس

‍‍‍‍‍‍

به گزارش فارس، هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی (ایپاس ۲۰۱۸) صبح روز گذشته با حضور سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی افتتاح شد.

سردار اشتری در این مراسم با اشاره به خودکفایی ۹۵ درصدی ناجا در بحث تجهیزات  اظهار امیدواری کرد که پلیس بتواند در حوزه تجهیزات ایمنی و تخصصی به خودکفایی صد درصدی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نمایشگاه ایپاس ۲۰۱۸، آخرین تجهیزات نظامی، ایمنی و امنیتی با حضور شرکت‌ها و نمایندگان داخلی و خارجی به معرض نمایش گذاشته شد؛ اما مسئله‌ای که بیش از پیش جلب توجه می‌کرد، حضور ماشین‌آلات و ادوات یگان‌های ویژه نیروی انتظامی بود و از همه مهم‌تر خودروی راتق.

راتق اتوبوس‌خودرویی است که به عنوان سدکننده در برابر اغتشاشات توسط یگان ویژه نیروی انتظامی طراحی و ساخته شده است.

 این خودرو به دوربین، سیستم فیلتراسیون، سیستم پرتاب رنگ و ماده بدبو، آبپاش، سیستم صوت، دیده‌بان و خروجی اضطراری مجهز است.کار طراحی این اتوبوس ویژه از ۴ سال پیش شروع و با تغییراتی که در هر مرحله اتخاذ شده هم اکنون برای ۲۱ نفر نیروی تخصصی به همراه دو خدمه و یک راننده ظرفیت دارد.

ماموریت اصلی راتق آن است که در زمان اغتشاش و بحران، مابین نیروهای عملیاتی و جمعیت معترض قرار گرفته و با ایجاد فاصله می‌تواند شروع درگیری را به تاخیر انداخته و فرصت بیشتری برای مذاکره، راهنمایی و اخطار با معترضان و پیشگیری از وقوع درگیری به وجود آورد.

طراحی داخلی راتق به‌گونه‌ای است که ۲۱ نفر نیروی تخصصی یگان ویژه از جمله  تک‌تیرانداز، ساچمه‌زن، پرتاب گاز، پینت‌بال‌زن و... می‌توانند به راحتی و با دقت کامل بر آشوبگران مسلط شوند. این خودروی ضد حریق مجهز به سرویس بهداشتی، سیستم سرمایشی اسپیلت وخروجی اضطراری است. 

استوار «حسن طاهری» خدمه راتق در مورد دیگر خصوصیات این خودرو خاطرنشان کرد: اتوبوس راتق را کارشناسان و ماموران تخصصی یگان ویژه در مدت ۴ سال طراحی کرده‌اند.

قابلیت‌های این خودرو را در فیلم زیر ببینید:

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۴۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ خودروی حامل تریاک توقیف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل موقوفه‌ای ظهر پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی استان سمنان از انجام چهار مأموریت ویژه پلیسی طی شبانه روز گذشته در استان خبر داد و ابراز داشت: این مأموریت‌ها منجر به دستگیری هفت نفر شده است.

وی ضمن بیان اینکه مأموران یگان امداد میامی هنگام گشت‌زنی محورهای مواصلاتی متوجه وانت مزدا مشکوک شدند، افزود: در بازرسی از این خودرو ۱۲۲ هزار و ۲۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش چهار میلیارد ریال کشف و دو نفر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه سارق تجهیزات آب‌نما میدان نور سمنان توسط مأموران کلانتری ۱۲ مسکن مهر دستگیر شد، ابراز داشت: متهم در تحقیقات پلیسی به سرقت شیرآلات و تجهیزات این آب‌نما اعتراف کرده است.

موقوفه‌ای ضمن بیان اینکه سه سارق ساختمان‌های نیمه‌کاره شاهرود به دام پلیس گرفتار شدند، تصریح کرد: این افراد به انجام چهار فقره سرقت از محل‌های مذکور اعتراف کردند.

وی از کشف دو کیلوگرم تریاک از خودرو ۴۰۵ و دستگیری راننده آن در ایست بازرسی شاهرود محور مشهد خبر داد و گفت: این خودرو از شرق کشور به سمت استان‌های شمالی در تردد بود که با هوشیاری مأموران از حرکت ایستاد.

کد خبر 6088535

دیگر خبرها

  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ خودروی حامل تریاک توقیف شد
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • خودروی سفارشی محمدرضاشاه پهلوی هم برقی شد! /عکس
  • کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • آشنایی با محصولات و نمایندگی ABB
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد