Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قم - ايرنا - رئيس سازمان جهاد کشاورزي قم،گفت: جايگاه دامپروري استان با استفاده از راهبردهاي تعيين شده درخصوص بهبود زيرساخت هاي اين صنعت، همچون اصلاح نژاد و تغذيه مناسب دام، در سطح کشور ارتقا مي يابد.

به گزارش ايرنا، محمد رضا طلايي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، بيان کرد: قم در حوزه دامپروري داراي سابقه طولاني است و بهره برداران صاحب نامي در اين استان مشغول پرورش دام هستند که براي حفظ اين جايگاه بايد سياست هاي جديد براي افزايش ضريب تبديل و سطح بهره وري اين صنعت، اجرايي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: پرورش دام پرواري و شيري از گذشته هاي دور در قم صورت مي پذيرد اما تکامل اين صنعت در زمان حاضر متناسب با موقعيت استان در حوزه دامپروري، جلو نرفته است که اين مساله با استفاده از نظر کارشناسان و بهره برداران در آينده نزديک، برطرف مي شود.
وي ادامه داد: امروز در همه دنيا براي تقويت صنعت دامپروري، طرح هاي تحقيقاتي فراواني درخصوص تغذيه دام و اصلاح نژاد آن انجام مي شود که بايد از دستاوردهاي آن براي ارتقا جايگاه صنعت دامپروري استان قم به نحو احسن استفاده کرد.
طلايي با اشاره به ضرورت بومي سازي تحقيقات دامپروري گفت: تامين علوفه مورد نياز دامپروري هاي قم از خود استان، يکي از برنامه هاي مورد توجه سازمان جهادکشاورزي است که با جايگزيني علوفه هاي کم آب بر به جاي گياهان آب بر مانند يونجه، انجام مي شود.
وي بيان کرد: استفاده از ظرفيت بخش خصوصي براي تکميل زنجيره توليد و شکل گيري مجتمع هاي دامپروري نوين از ديگر برنامه هاي مورد توجه براي ارتقا جايگاه دامپروري استان است.
وي با بيان لزوم حل مشکل هاي زيرساختي دامداران استان با به کار گيري روش هاي نوين، ادامه داد: قم يکي از قطب هاي مهم پرورش دام کشور است و به همين دليل هرگونه دستاورد جديد در صنعت دامپروري آن مي تواند در صنعت دام کشور تاثير چشمگيري داشته باشد.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي قم گفت: اين استان در زمينه توليد گوشت قرمز و محصولات لبني امتيازهاي شاخصي دارد و ايجاد کارخانه هاي صنايع تبديلي و تکميلي دراين بخش نيز مي تواند ارزش افزوده فعاليت اقتصادي دامداران استان را به نحوه قابل توجهي گسترش دهد.
طلايي همچنين با اشاره به فعاليت هشت شهرک دامي درقم گفت: در شهرک دامشهر که قطب دامپروري استان و کشور به شمار مي آيد، يک هزار و 600 واحد دامي قرار دارد که 6 هزار تن درآن فعال هستند.
شهرک دامشهر قم که در سال 1375 در 13 کيلومتري جاده قم - جعفريه احداث شد، با 30 کاروانسراي دام، سالانه شاهد ورود حدود 600 هزار راس دام از استان هاي کشور است.
قم داراي 27 هزار راس گاو شيري و 115 هزار راس گاو و گوساله پرواري است که در دامداري هاي صنعتي پرورش مي يابند؛ به طور ميانگين هر ساله در اين استان 320 هزار تن محصولات دامي توليد مي شود.
7405/ 6133/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۴۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان در بازدید از یک واحد پرورش مرغ گوشتی در دست ساخت گفت: در شورای معاونان وزارت جهاد کشاورزی به ریاست، وزیر جهاد عملکرد استان‌ها در شاخص مهم جوجه‌ریزی به صورت رسمی اعلام شد که استان کهگیلویه و بویراحمد، در این شاخص مهم، عملکردی درخشان داشته است. رضا بهنام‌پور افزود: از مردادماه سال قبل تاکنون وزارت جهاد کشاورزی برای همه استان‌ها، سهمیه‌ای برای جوجه‌ریزی تحت عنوان برش استانی مشخص کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها به صد درصد تعهد خود عمل کرده بلکه ۱۱ درصد نیز بیشتر جوجه‌ریزی داشته و در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب کرد. بهنام‌پور ادامه داد: در سال‌های قبل، کمبود و حتی نبود مرغ در بازار یکی از دغدغه‌های مردم بود، اما در این دولت با احیای واحد‌های راکد، احداث چندین واحد تولیدی جدید و اجرای دقیق برنامه های جوجه‌ریزی و همچنین مجاهدت کشاورزان فعال در این زمینه، تولید گوشت مرغ، پایدار شده به طوری که در یک سال اخیر به ویژه در ۶ ماه اخیر به ندرت نیاز به تزریق مرغ منجمد در بازار شده است. وی با قدردانی از همه تولیدکنندگان و فعالان صنعت مرغ تاکید کرد: همواره مدافع حقوق تولیدکنندگان بوده و برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از آنان و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، تلاش بیشتری خواهیم کرد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک میلیون و ۳۱۸ هزار قطعه در مرغداری‌های این استان جوجه‌ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی و افتتاح ۴ طرح بزرگ کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم / لیتیوم می‌تواند صنعت استان را به نحو چشمگیری ارتقا دهد
  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • آغاز عملیات گازرسانی به مجتمع دامپروری شهر کیان
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقا کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز
  • ایران قدرتمند در مدرسه‌ای قوی تجلی پیدا می‌یابد
  • شرکت ملاردشیر، به عنوان تولید کننده برتر استان البرز برگزیده شد
  • تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد