Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@10:43:57 GMT

بازار گوشت و کباب!

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۷۴۶۸۰

بازار گوشت و کباب!

در میان جمعه بازارهایی که در شهرهای مختلف مازندران برپا می‌شود جمعه بازار جویبار بزرگترین و معروف‌ترین آن است . ناطقان: در بیشتر نقاط مختلف شهرهای شمالی کشور روزانه بازار هایی برپا می‌شود که معروف ترین این بازارها جمعه بازار است. در میان جمعه بازارهایی که در شهرهای مختلف مازندران برپا می‌شود جمعه بازار جویبار بزرگترین و معروف‌ترین آن است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 ویژگی مهم این جمعه بازار محل مخصوصی است که در دل بازار بر پا کرده‌اند که به فروش گوشت و کله پاچه، قلم، سیرابی و انواع مختلف کباب و جگر و جغول‌بغول اختصاص داده شده است. بیشترمردم و دَکهِ داران این بازار معتقد هستند اگر بازار گوشت وجود نداشت جویبار مهد کشتی ایران نمی‌شد. گوشت سالم و تغذیه مناسب را عامل کشتی خیز بودن جویبار می‌دانند.
در گذشته روستاهای سراج کلا، لاریم، چهارطاقبن، گِله کلا، گَرزمون، شهابلیلم، شورکا، دولت آباد، خوشاب و کارکنده به دلیل نزدیکی تا محل برپایی این بازار  بیشترین فروشنده‌ها از این روستا ها بودن و عمده محصولاتی که در این بازار فروخته می‌شد محصولات کشاورزی و دامی مردمان این روستاها بوده است. بر طبق رسمی دیرینه کشاورزان روستاهای اطراف جویبار پس از پایان فصل برداشت برنج به نشان برکت دوستان و خانواده خود در بازار گوشت به صرف خوردن کباب دعوت می‌کنند یا به اصطلاح شیرینی برداشت محصول را می‌دهند. به گفته موسپیدان این منطقه قدمت این بازار بیش از صد سال است.












منبع: ایسنا برچسب ها: جمعه بازار جویبار ، بازارچه قدیمی ، گوشت ، عکس

منبع: ناطقان

کلیدواژه: جمعه بازار جویبار گوشت عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۴۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سرهنگ محمد محمدپور گفت: ماموران اداره اطلاعات و عملیات پلیس امنیت اقتصادی استان در پی اقدامات اطلاعاتی مبنی بر بارگیری و حمل گندم خارج از شبکه توزیع از محور کیاسر به مقصد شهرستان جویبار موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی طی هماهنگی با مرجع قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره غله شهرستان جویبار در حالی که خودرو‌های فوق قصد تخلیه گندم در یک انبار نگهداری کالا در شهرستان جویبار را داشتند آن را توقیف کردند.

سرهنگ محمدپور از کشف ۲۸ تن نهاده دامی (گندم) خارج از شبکه توزیع در بازرسی از خودرو‌های مورد نظر خبر داد و گفت: ارزش کالای توقیف شده بالغ بر ۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس امنیت اقصادی مازندران افزود: با توجه به عدم ارائه مدارک از جمله حواله تخلیه و حمل و همچنین عدم اعلام موجودی کالای مورد نظر به مبادی مربوطه کالای مورد نظر به استناد تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارز ه با قاچاق کالا و ارز محموله مکشوفه به عنوان کالای قاچاق توقیف و در این خصوص ۲ متهم دستگیر و موضوع در دست رسیدگی است.

دیگر خبرها

  • تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین