Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- براساس نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات پیو که صبح دوشنبه منتشر شد، اغلب آمریکایی‌ها از جمله جمهوریخواهان، معتقدند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ثبات شخصیتی ندارد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان و به نقل از نیوزویک، براساس نظرسنجی جدیدی که صبح دوشنبه منتشر شد، اغلب آمریکایی‌ها از جمله جمهوریخواهان، معتقدند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ثبات شخصیتی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به طور کلی، تنها ۲۴ درصد از ۱۷۲۴ بزرگسال آمریکایی در سراسر این کشور که در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۴ سپتامبر توسط مرکز تحقیقاتی پیو مورد بررسی قرار گرفتند، اذعان داشتند که ترامپ شخصیت باثبات و مستحکمی دارد؛ در حالی که نزدیک به سه برابر یا بیشتر از این میزان، اعلام کردند که او دارای رفتاری بی ثبات و غیرقابل پیش بینی است.
قابل ذکر است که تنها ۴۵ درصد از جمهوریخواهان و احزاب مستقل نزدیک به این حزب بر این باورند که ترامپ شخصیتی با ثبات و مطمئن دارد. این در حالی است که تنها ۱۰ درصد از دموکرات‌ها و احزاب نزدیک به آن‌ها می‌گویند که رئیس جمهور شخصیتی با ثبات دارد.
نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو اعلام کرد: "در ارزیابی ویژگی‌ها و خصوصیات شخصی ترامپ، تفاوت‌های زیادی وجود دارد، هرچند شکاف‌ها و تناقضات زیادی در دیدگاه‌های مربوط به خلق و خوی وی وجود ندارد. "  
ارزیابی کلی اخلاقیات ترامپ نسبت به نظرسنجی‌های ژانویه ۲۰۱۸ موسسه پیو بدتر شده است. در آن نظرسنجی ۶۸ درصد معتقد به بی ثباتی شخصیتی ترامپ بودند و ۲۵ درصد نظر عکس داشتند. در نظرسنجی فوریه ۲۰۱۷ نیز ۶۸ درصد به بی ثباتی وی اذعان و ۲۸ درصد نظر مخالف داشتند.
نیوزویک در ادامه نوشت توئیت‌های توهین آمیز روزانه رئیس جمهور آمریکا علیه مخالفانش و نیز اظهارات بی ادبانه وی در رسانه‌های اجتماعی نظیر بدرفتاری وی با کیم جونگ اون رئیس کره شمالی و اوماروسا نیومن مشاور سابق کاخ سفید را با نامیدن آن‌ها به "مرد موشکی کوچک" و "سگ" در نتایج نظرسنجی تاثیر گذار بودند.  
ماه گذشته باب وود وارد روزنامه نگار محقق در کتاب جدید خود و یکی از مقامات ارشد دولتی که نامش فاش نشد در نیویورک تایمز، از هرج و مرج در کاخ سفید نوشته و از چگونگی تلاش‌های دایره داخلی رئیس جمهور برای انجام اقدامات لازم در راستای خنثی کردن بدترین تصمیمات وی که به اعتقاد آن‌ها می‌تواند منجر به فاجعه شود، پرده برداشتند. نظرسنجی Axios/Survey Monkey که پس از آن منتشر شد نشان داد ۵۵ درصد آمریکایی‌ها هر دوی این ادعا‌ها را باور داشتند.
به استثنای مورد ثبات اخلاقی، ۷۰ درصد جمهوریخواهان در هفت ویژگی اخلاقی دیگری که توسط نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو مطرح شد، رتبه خوبی به ترامپ دادند. این صفات شامل قابل اعتماد بودن، تخصص، رهبری قوی، وفای به عهد، توانایی انجام کارها، حفاظت از مردم و ایستادگی بر باور‌ها بودند.
دموکرات‌ها در مجموع به هشت ویژگی اخلاقی مطرح شده در نظرسنجی به جز ایستادگی بر باور‌ها که ۵۲ درصد رای آورد، ۲۲ درصد رای دادند.
نتایج نظرسنجی جدید دیگر مرکز تحقیقات پیو از منفی‌تر شدن دیدگاه مردم جهان نسبت به آمریکا و نیز عملکرد ترامپ خبر داد.
خبرگزاری رویترز نوشت: نظرسنجی موسسه پیو که در ۲۵ کشور انجام شد، نشان می‌دهد افکار عمومی این کشور‌ها ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و شی جینپینگ رئیس‌جمهور چین را از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا رهبران توانمندتری ارزیابی می‌کنند.
فلسطین اشغالی از جمله مناطقی است که در آن نگاه مثبتی به آمریکا وجود دارد. بیش از ۸۰ درصد ساکنان رژیم صهیونیستی اعلام کردند نظر مثبتی به آمریکا دارند.   در این نظرسنجی، تنها ۷ درصد اسپانیایی‌ها، ۹ درصد فرانسوی‌ها و ۱۰ درصد آلمانی‌ها گفته‌اند که به توان رهبری ترامپ اعتماد دارند. از بین ۲۵ کشور مورد بررسی، اکثریت شهروندان ۲۰ کشور گفته‌اند به توانمندی ترامپ بی‌اعتماد هستند.  
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترامپ نظرسنجی آمریکا عدم اعتماد ویژگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۵۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه CNN اخیراً اقدام به برگزاری یک نظرسنجی در رابطه با دیدگاه آمریکایی‌ها در مورد شیوه تعامل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با جنگ غزه کرده است.

بر پایه نتایج این نظرسنجی، ۷۱ درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند از شیوه تعامل او با جنگ در غزه رضایت ندارند.

همچنین ۵۳ درصد دموکرات‌ها نیز گفته‌اند از شیوه تعامل او با جنگ در غزه ناراضی هستند.

در مجموع این آمارها بیانگر نارضایتی حداکثری مردم آمریکا از حمایت های بی چون و چرا و علنی نظامی و مالی واشنگتن از رژیم کودک کش صهیونیستی است که این روزها در کف دانشگاه های آمریکایی به طور واضح دیده می شود.

کد خبر 6092297 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم