Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهداشت، درمان و اموربیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) جزئیات خدمات ارائه شده به مددجویان کمیته امدادی که دارای بیماری‌های خاص و صعب العلاج هستند را تشریح کرد.

جعفر رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مبتلایان به ایدز جزو بیماران صعب العلاج محسوب می‌شوند و براساس آیین نامه‌های کمیته امداد خدمات اضافه بر سازمان را دریافت می‌کنند، گفت: به بیماران صعب‌العلاج هزینه درمان پرداخت نمی‌شود و هزینه درمان دارویی آنها از سوی وزارت بهداشت رایگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عوارضی مثل مشکلات دندانپزشکی یا بیماری‌های دیگری همراه بیماری ایدز به وجود می‌آید که به شکل مستقیم مرتبط با ایدز نیست اما به خاطر آن تشدید می شود. به طوریکه هزینه‌های این بیماران افزایش می‌یابد. به همین دلیل کمیته امداد این هزینه‌ها را تقبل می‌کند و آنها تحت پوشش بیمه‌های مکمل و ویژه در می‌آیند.

وی ضمن اشاره به بسته بیمه تکمیلی برای بیماران صعب العلاج و ارائه خدمات خاص به آنها اظهارکرد: امسال ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به این بخش اختصاص یافته است، که به غیر از بیمه درمان پایه آنهاست و در بخش تکمیلی هزینه می‌شود.

مدیرکل بهداشت، درمان و امور بیمه ضمن تشریح گروه بیماری‌های خاص و صعب العلاجی که کمیته امداد آنها را تحت پوشش قرار می‌دهد، توضیح داد: بیماری سرطان و بدخیمی‌ها، عقب ماندگی ذهنی، صرع، ام اس، آلزایمر، بیماری‌های مادرزادی( ترنس)، بیماران زمین‌گیر، سالمند، پیوند اعضاء، بیماری‌های مزمن روانی، بیماری‌های شدید پوستی( بیماران پروانه‌ای)، قطع نخاع و پارکینسون، بیماری‌های عفونی حاد، هپاتیت و جذام و از جمله این بیماریها هستند.

به گفته جعفری، کمیته امداد ۴۲ هزار نفر از بیماران صعب العلاج و خاص را تحت پوشش قرار داده است و خدماتی نظیر افزایش ۳۰ درصدی خدمات درمانی مکمل نسبت به سایر مددجویان، پرداخت صددرصدی فرانشیز، خرید تجهیزات درمانی، هزینه ماهانه پرستاری برای بیماران نیازمند مراقبت، هزینه اقامتگاه و ایاب و ذهاب، ارائه خدمات غربالگری و دندان پزشکی از سوی کمیته امداد ارائه می‌شود.

مدیرکل بهداشت، درمان و امور بیمه با اشاره به روند مراجعه بیماران نیازمند به کمیته امداد نیز گفت: بیماران نیازمند باید ادارت کمیته امداد که در سراسر کشور که بیش از ۶۰۰ واحد هستند مراجعه کنند. گاهی در شهرهای بزرگ به نسبت جمعیت آنها، تعداد این ادارات بیشتر است. بعد از مراجعه و بررسی درخواست از سوی مددکاران کمیته امداد در صورتیکه این افراد نیازمند باشند وارد سیستم مددجویی می‌شوند. افراد واجد صلاحیت نباید تحت پوشش هیچ بیمه‌ای باشند. همچنین نباید مددجوی سایر نهادهای حمایتی و بیمه سازمان‌های دیگر باشند چراکه وقتی فردی درآمدی دارد و مستمری بگیر است نمی‌تواند مددجوی کمیته امداد باشد.

جعفری تصریح کرد: ممکن است خدمتی دربخش دولتی ارائه شود اما فرد بخواهد در بخش خصوصی این خدمات را دریافت کند که ممکن است این کار امکانپذیر نباشد، چراکه دریافت همه این خدمات از بخش خصوصی هزینه زیادی دارد و در بخش دستور العمل‌ها اعلام شده است که تمام خدمات بیماران صعب العلاج در بخش دولتی رایگان است. اما اگر بخش دولتی خدمتی را ارائه ندهد یا در موارد اورژانسی نوبت دهی طولانی باشد می توانند از ظرفیت بیمارستان خصوصی کمک بگیرند اما پرداخت همه هزینه‌ها به بخش خصوصی باعث می شود هزینه کمک امداد حداقل ۲۰ برابر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام ايدز بیماری های صعب العلاج درمان کمیته امداد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۵۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره

در سال گذشته ۱۲۰ وکیل نیکوکار خدمات قضایی، معاضدت و مشاوره حقوقی رایگان به بیش از ۳۰۰۰ مددجوی البرزی ارائه کردند. - اخبار استانها -

 طاهره شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از کرج، با اشاره به اینکه کانون وکلا دادگستری البرز و مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه استان نقش بسیار مهمی در حل مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد دارند، اظهار داشت: در سال گذشته 120 وکیل نیکوکار خدمات قضایی، معاضدت و مشاوره حقوقی رایگان به بیش از 3000 مددجوی البرزی ارائه کردند.

رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد از راه‌اندازی میز خدمت حقوقی در این نهاد خبر داد و گفت: در سال 1402 در راستای این طرح، وکلای نیکوکار در دفاتر و مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) استان حضور یافته و به 450 مددجوی مورد حمایت البرزی خدمات مشاوره حقوقی ارائه کردند.

وی با اشاره به اینکه مشاوره‌های حقوقی و خانواده نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع مشکلات و ایجاد نابسامانی‌های اجتماعی در جامعه دارد، افزود: توسعه ارائه خدمات قضایی و آموزشی رایگان به مددجویان کمیته امداد (ره) جز برنامه‌های این نهاد است که می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرونده‌های قضایی داشته باشد.

شهبازی با قدردانی از وکلای دادگستری البرز و مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه استان به لحاظ تعامل و همکاری خوب با این مجموعه، گفت: کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضاییه با توجه به نقش آن مجموعه در محاکم قضایی نقش بسیار مهمی در حل مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد (ره) دارند چرا که بسیاری از مددجویان به لحاظ مشکلات اقتصادی موجود توان پرداخت حق وکالت را ندارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی