Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@06:27:22 GMT

با اعتقادات، اسارت را به اسارت خود درآوردیم

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۷۵۸۸۰

با اعتقادات، اسارت را به اسارت خود درآوردیم

محمدرضا خسروی، یک آزاده دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، گفت: متولد 1347 هستم و در سال 62 در سن 15 سالگی در عملیات خیبر به اسارت دشمن درآمدم.
وی با بیان اینکه 6 سال و نیم به اسارت دشمن درآمده‌ام، افزود: عشقی که به میهن و خداوند در دل داشتم، باعث شد تا دوران اسارت را تحمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این آزاده بیان کرد: مهم ترین عاملی که باعث شد تا این دوران سخت را تحمل کنیم عشق و ایمانی بود که امام راحل در دل ما کاشته بود.
خسروی ادامه داد: یادآوری خون شهدا، داشتن روحیه معنوی، توسل به اهل بیت(ع) و توکل به خدا از عواملی بود که دوران سخت اسارت، راحت بگذرد.
وی با بیان اینکه ما در این راه با بینش قدم گذاشتیم، اظهار کرد: سخن بعضی از بدخواهان گاهی دل ما را به درد می‌آورد چرا که بسیاری از آنان معتقدند رزمنده‌ها بدون داشتن بینش به جبهه رفتند.
این آزاده بیان کرد: در اسارت، جسممان را در بند کرده بود اما روحمان آزاد بود اما اکنون با سخنان بدخواهان نظام، روح ما در بند این بدخواهی‌ها قرار می‌گیرد.
خسروی ادامه داد: وابستگی و دلبستگی و همدیگر را خواستن از عواملی بود که باعث شد اسارت برای ما آسان‌تر شود چرا که به فکر همدیگر بودیم و سعی داشتیم شرایط رزا برای یکدیگر آسان کنیم.
وی تصریح کرد: در اسارت، صدام، جهنمی برای اسرا ساخته بود که این جهنم را برای خود با اعتقادات و شناخت راه تبدیل به بهشت کرده بودیم.
وقتی از او پرسیدم که آیا روزهای اسارت یادآور روزهای سخت زندگی شما نیست، پس چرا این لباس را می‌پوشید، افزود: اگر کسی در زندان به علت مرتکب شدن گناهی اسیر شود، یادآوری روزهای اسارت برای او سخت است اما اگر برای هدفی مهم اسیر شده باشد با افتخار از آن روزها یاد می‌کند.
این آزاده با بیان اینکه ما به خاطر اعتقادات خود به جبهه رفته و در اسارت دوام آوردیم، خاطرنشان کرد: ما با اعتقادات خود اسارت را به اسارت خود درآوردیم.
خسروی یادآور شد: به جوانان توصیه می‌کنم تحت تاثیر صحبت‌های بدخواهان قرار نگیرند و اعتقادات خود را حفظ کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان جنوبی معارف آزاده دفاع مقدس اسارت اعتقادات مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۵۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان

علی خسروی اظهار کرد: قرارگاه مشترک هفته معلم با همکاری بسیج فرهنگیان و اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: در فضای جنگ نرم و سخت کنونی همکاری بسیج در حوزه آموزش پرورش را در پیشبرد اهداف انقلاب امری لازم و ضروری است
مسئول بسیج فرهنگیان لرستان، برنامه‌های بسیج رو به عنوان دغدغه‌های آموزش و پرورش دانست و بر حل موانع جهت پیشبرد اهداف تاکید کرد.
خسروی، حضور در نماز جمعه، برپایی میز خدمت، غبارروبی گلزار شهدا و برگزاری جلسه بزرگداشت و تجلیل از مقام شامخ معلم را هز جمله برنامه‌های هماهنگ شده در جهت اجرا به مناسبت هفته معلم عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت بزرگترین رویداد فرهنگی مردمی است
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی
  • خاطرات جانباز آزاده‌ای که چهره سال هنر انقلاب فارس شد
  • ۳۰ژنرال و افسر اسرائیلی در اسارت حماس/حضور سنوار در مناطق عملیاتی
  • مقام حماس از اسارت ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی در نزد این جنبش خبر داد
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • ارائه ۴۱۰ مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد
  • اوضاع وحشتناک اسیران غزه به روایت آزاده فلسطینی
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی